Gå til innhold

Er det +terminal under panseret?


moam

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fikk en aldri så lien anledning til å være hjelpsom, en bobil-turist trengte starthjelp med startkabler. Jeg hadde startkabler om bord og plasserte bilen selvsikkert i posisjon, vippet opp panseret på begge bilene og var klar til å trå til......

 

Men, jeg fant ikke noe "pluss"-punkt under panseret som jeg egentlig tok for gitt var der ett eller annet sted. Ikke at det var noe stort problem å manøvrere i ny posisjon, vippe av førersetet og koble startkablene på batteriet, men det ble liksom litt flaut å avsløre hvor dårlig jeg kjente bilen min, da :-)

 

Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte om det er noe lett tilgjengelig + terminal i motorrommet på en Defender 110 2008-modell?

Kan jo være flere som trenger hjelp en eller annen gang, kanskje til og meg selv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok ikke det, må ned på batteriet under setet. Det gjør starthjelp av og til litt krøkkete, kan være lettere å få bilene snute mot snute, kan trenges litt lengre startkabel når man skal inn døren, men det går som oftest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke standard, men veldig praktisk.

Autosparks i UK.

X-eng hadde tidliger med 5 meter lengde på startkabel delen.

 

Eventuellt kan du lage tilsvarende selv med diverse kabling fra Biltema/Maritim/Bestmarin eller andre utstyrs shapper.

 

Vanlige startkabler kan også benyttes om man tar og kobler + fra start motor til egnet isolert pinne i motorrommet.

For eksempel Vehicle-wiring.eu eller båt utstyrs shapper.

 

Bare noen forslag til løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...