Gå til innhold

Teltgarasje / vinterlager


smejan

Anbefalte innlegg

En av mine ansatte har en gammel Chevy han bruker til veteran-dragrace når det er sesong for det. På vinteren pleier han å ha den i en leid garasje, men nå går ikke det lengre. Han vurderer derfor en teltgarasje eller hva det nå heter, er det noen som har noen erfaringer med slikt?

 

Vil gjerne høre om både produkter og tips til bruk for å unngå for mye fuktansamling med påfølgende rust. Er det for eksempel lurt å legge en presenning inni som gulv før han kjører inn bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondens er og blir et problem og den samler seg ofte på gulvbelegget.

Lierbussen står i telt med godt drenert grus under.

Vått innvendig til stadighet,selv med alle ventiler oppe.

 

Ville lett grundig etter ny og tørr garasje hvis jeg var han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig, men på ingene måte ideelt, og en god teltgarage koster jo like mye som en ordentlig garage.

 

Men dersom man må:

sørg for litt varme inne i bilen (en gameldags 25w glødelampe f.eks. eller en sån liten space heater som brukes i koblings skap etc, men pass på å beskytte mot brann)

Bruk dobbel pressening i telt garagen, d.v.s heng opp en lett pressening på innsiden med 5 - 10cm klaring mot ytterduken.

En tykk / solid pressening eller plater f.eks under bilen er nok lurt.

God lufting, nede ved gulv i enen enden og oppe under mønet i andre slik at du får kontinuerlig gjennomlufting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et telt fra Dancover med 500 gr.duk. Tåler en del snø og godt med vind. Har dog forankret med lange skruer i bakken. Står på asfalt uten ekstra duk på bakken. Er mye kondens, som påpekt lengre opp, så ville ikke oppbevart bil i det uten å finne en løsning på problemet. Men for all del, teltet i seg selv er bunn solid, står på 3. året uten tegn på slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et telt på 3,66 m x 7 m med betonggulv. Pga. av vannperler i taket når det er minusgrader og at betongen under veldig fort blir fuktig i regnvær så står 'porten' åpen og jeg har ordnet høy lufting i andre enden. Teltet har nå stått 3 vintre. Første vinter med bare medfølgende ganske tykk PE duk, men nå har jeg lagt på ordentlig PVC duk i tillegg. Selv med dobbel duk perler vannet i taket når det er kaldt. Ordentlig garasje er mye bedre, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...