Gå til innhold

progressive briller


CuckoosNest

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et nytt sett progressive briller. Har et fra før, og de fungerer fint.

Kunne tenkt meg et sett mer arbeidsrelaterte briller. Gjerne med vernefunksjon. Lette og solide. Var innom den lokale optiker idag, og han skulle ha 1500,- for en type Oakley briller, som er forsåvidt greit, pluss fra 5700,- til 9700,- for progressive glass. Da ender jeg fort på ti laken, igjen, for arbeidsbriller!

Var også innom Specsavers for noen måneder siden. Det var litt av et sirkus. Dealen var omtrent noe sånt som kjøp et sett briller nå, få en halv brille om et år,

og 50% på et lån du kan kjøpe nye briller for om 2 år. Hvis ikke kan du kjøpe 2 briller nå som du betaler ned om 4 år.

Surriball! Ekspeditøren klarte aldri å svare på hvilken pris jeg skulle betale. Han ville selge meg en eller annen form for deal, noe jeg ikke var interessert i.

Så til spørsmålet, hvor kjøper jeg progressiv brille til hyggelig pris, uten noen som helst form for gjenkjøpsavtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordic Protection kan levere alt (progressive, fargeskiftende osv). Gode briller fra Cat og Bolle.

Er selv optiker og vi bestiller fra NP. B)

Ellers kan de fleste optikere levere rimeligere progressive briller også. Har ofte xtra-briller, reservebriller ol.

Her som jeg er kan en få komplett progressiv arbeidsbrille fra 3800,-

 

Endret av Øra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter aldri mer min for i specsavers. Prisene er ikke reelle, for de klasker på alle rare priser, og glass og innfatning er søppel.

Riper i Glassa gjør de tåkete å se igjennom. Klagde etter noen måneder, og de sa jeg hadde valgt feil glass. Jeg så uttrykkelig at jeg skulle ha glass og ikke plast fordi de skulle tåle mye.

Damen så at da skulle jeg sagt glass-glass, og ikke glass som jeg sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd med Specsavers på Kongsberg. Men det kan hende personalet der er i særklasse. Fikk to par progressive pluss et par lesebriller til samme pris som et par hos vanlig optiker. Sa fra at jeg skulle ha den beste kvaliteten på glassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.interoptik.no/Shop.aspx?id=158

 

Interoptik i Hønefoss. De har vært nr 1 siden jeg gikk på yrkesskolen og måtte ha briller. Handlet der nå, vernebriller Cat, og databriller med progressive glass og ett glass i de dagligdagse Oakley brillene.

Utrolig dyktige folk, moderne utstyr, og greie ærlige priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise, tror alle optikerne i Kongsberg holder høyt nivå, det er der optikerutdanningen i Norge er.

 

Ellers er det greit å vite at for oss er det forskjell på vernebriller og arbeidsbriller.

Vernebriller er ce-godkjente og leveres med sertifikat og som oftest til industrien.. Disse kan vi som optikere ikke lage/produsere og de fleste av oss kjøper fra Nordic Protection i Haugesund, som er de eneste i Norge som er ISO sertifiserte til å produsere vernebriller.

Arbeidsbriller er gjerne rimelige og solide til privat bruk hvor en ikke ønsker eller trenger sertifisert verneutstyr. Bruker gjerne eldre innfatninger på tilbud eller salg og rimeligere glass mht. tykkelse/vekt og oppbygning.

 

Oakley, som er gode sport og fritidsbriller er ikke godkjente vernebriller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...