Gå til innhold

Konseptet tar form


Peik

Anbefalte innlegg

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-land-rover-defender-launch-2018

 

Ser ikke verst ut denne. Ser ikke ut som om den blir å få kjøpt før 2018. Rart at se stopper produksjonen av den gamle før de har en ny modell på plass. Det må være en god oppskift på å miste kunder og markedsandeler.

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Eg må berre gjenta omatt og omattatt at eg synest det er trist at det ikkje blir igjen noko ekte arv frå seriebilane. Dette designet har jo trass alt litt slektskap til tidlegare bilar, men det gir sikkert dei opprinnelege seriebilkundane blaffen i.

Det blir jo berre enno ein jålebil til å vise seg fram i for folk med meir pengar enn bruk for ein arbeidsbil

 

Surmule, surmule...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surmule, surmule...

 

Det renner meg i hu:

Til Lags aat alle

Ivar Aasen (1813-1896)

Til Lags aat alle kann ingen gjera;

det er no gamalt og vil so vera.

Eg tykkjer stødt, at det høver best

aa hjelpa den, som det trenger mest.

Og kor du bryggjar og kor du bakar,

d'er alltid ein, som det ikkje smakar;

og naar den eine daa gjerer Rop,

so ropar sidan den heile Hop.

D'er mange nog, som vil Domar vera

og læ aat alt, som dei andre gjera.

Og Lyte finna dei rundt i Kring,

og sjølve gjera dei ingen Ting.

 

 

 

:D:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da,Joker. man må da få surmule i fred. :D

 

Litt enig med begge.

Markedet for slik en arbeidsbil og kanskje produksjonskostnader har nok gjort det ulønnsomt med videre drift.

Den har jo endel skavanker som man kanskje ville ha ønsket å slippe ved bruk av bilen som arbeidsplass.

Er vel noen grunner til at opprørere/terrorister m.fl. ikke går for LR også?

Noen av oss blir motstebende dratt skrikende baklengs inn i fremtiden.

Vi får heller ta vare på de gamle.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart Land Rover sliter.. De har hatt regjeringer, eiere, og børskrakk som ikke var særlig Defendervennlige, og ikke fulgt med på hva en gammel Lord trenger av arbeidsbil, han kjører vel en gammel Defender enda, han heller fulgte ikke med og sliter selv...

 

De som trenger Range Rover har fått det de vil, håper kundene er der når den nye Land Rover Defender kommer. Den får en hard fødsel....

 

Jeg er selv i "ta vare på de gamle modus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er stort sett en Disco med mindre kosmetiske endringer. Helt ok, men som før nevnt ikke noe slektskap til Defender og series.

Ville være interessant at vite hvilket markedsegment denne nye Defender skal henvende seg til. Ikke gamle Defender entusiaster som meg i hvert fald.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonelt har det store markedet for Defendere (og forløperne: seriebilene og 90/110) vært "ordentlige brukere", ikke entusiaster.

Bønder, militære, hjelpeorganisasjoner, etc. Ingen av disse har kjøpt bilene fordi de har "sjarme", eller fordi de elsker bilene (snarere tvert i

mot, i en god del tilfeller).

 

Jeg er iofs ikke uenig i at konseptet ikke er like tiltalende som min gammelmodig utseende Defender, men dagens Defender er rimelig uselgelig i nesten alle

andre sammenhenger enn til entusiaster, og det markedet er en bitteliten brøkdel av det markedet JLR håper på å nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Ketil har helt rett.

 

Synes den nye bilen er kul, jeg. Ser ut som en Skoda Yeti på steroider, og det er da ikke så galt. :D Enig i at det på mange måter er trist, men verden må gå videre, og JLR skal leve de også. 67 år er jo ordinær pensjonsalder i Norge, så det var vel ikke annet å vente. Vi får heller være takknemlige for alle årene vi har fått, fremfor å syte over årene vi ikke får.

 

Dessuten tror jeg den gamle vil bli lisensprodusert i Kina i noen år framover, så det dukker sikkert opp en importør her i landet. Kanskje han som importerte Santana?

 

Vi får stelle ekstra pent med de vi har, så de varer enda lengre enn oss.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere f r e m d e l e s gidder å diskutere slike fantasitegninger fra tilfeldige dårlige illustratører som ikke har noe med LR å gjøre...

 

Foreløpig så krysser jeg fingre og tær for at det blir en skikkelig anvendelig bil, og ikke enda en luksusfrisørblingbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere f r e m d e l e s gidder å diskutere slike fantasitegninger fra tilfeldige dårlige illustratører som ikke har noe med LR å gjøre...

 

Foreløpig så krysser jeg fingre og tær for at det blir en skikkelig anvendelig bil, og ikke enda en luksusfrisørblingbil...

 

Da er det kanskje du, og ikke alle de andre som ikke har skjønt det ;). Forumet holdes i stor grad i live pga at mange faktisk gidder å ytre sine meninger. Noen meninger basert på fakta og andre meninger basert på synsing. Jeg synes alle meninger har sin berettigelse, men jeg velger å sortere mellom ren underholdningsverdi + mer faktabasert kunnskap som kan hjelpe oss i det daglige stell med bilene.

 

Denne tråden er mer i kategori underholdning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-land-rover-defender-launch-2018

 

Ser ikke verst ut denne. Ser ikke ut som om den blir å få kjøpt før 2018. Rart at se stopper produksjonen av den gamle før de har en ny modell på plass. Det må være en god oppskift på å miste kunder og markedsandeler.

 

Artikkelen er datert 29. okt. 2014. Og ein av kommentarane under artikkelen har eg kopiert inn her:

 

29 October 2014
I've seen it, and this rendering is nothing like it. Not even close.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

https://www.carwow.co.uk/blog/Land-Rover-Defender-price-specs-and-release-date

 

Fortsatt intet nytt fra vestfronten? Her er det stort sett bare gamle, ferdigtygde spekulasjoner. Samme dekk/felger (boltesirkel) som Landcruiser? Kanskje t.o.m. IS og Taliban sverger til Defender igjen da?

 

Popcornet glemte jeg dessverre i heimen da jeg dro på ferie...

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jo i dag alternativer til Def. Som har noen av de kvaliteter jeg søker. Selvom jeg faktisk ikke har bruk for disse kvaliteter etter jeg flyttede fra Island. Eksempler på intressante modeller.

Toyota

http://www.carsguide.com.au/car-reviews/toyota-landcruiser-70-series-dual-cab-review-12183#.VaIt4kpXerU

Jeep

http://www.rubitrux.com/2013-black-jeep-wrangler-unlimited-rubicon.html

 

Begge eksempler har sannsynligvis også lidt bedre komfort end mine defendere :)

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt og kjørt i en del Gaz/Uaz. Uaz 452 var populær som simpel-"bobil" i Island tidligere ( 1970-80). Kapabel off-road, god avfjedring, meget plass, men ingen lydisolering, tørstige bensinmotorer og komfort på nivå med series II-III.

Gaz 69 er stadig min favoritt, min onkel og senere min far hadde en Gaz 69 på slutten av 60tallet, modifisert (av min onkel) med Buick V6, auto kasse, SKF lagre i transfergearkasse og axler, og aluminium overbygg.

 

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...