oggioffshore Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Hei Bytta begge calipers bak. Luftet systemet, på gamle måten, og med å trykksette bremsevæske beholder med ca 1,5- 2 bar. Åpnet lufte nipler, til det kom boblefri og klar væske ut. Begynte på Høyre bak, så Vb, Hf og Vf. Nå i dag, har eg pgså brukt Nanocom, og den har kjørt ABS pumpe, og åpnet respektive ventiler. Fortsatt så synker pedalen, helt inn, når motor er igang. The Holy Brake bible, har eg også fulgt. Nå må eg ut å handle mere bremsevæske for etterfylling. Spm er jo er det andre metoder. Eller vil det komme seg ved en tids kjøring/ bruk. Som nevnt i andre tråder. Det var bra pedal før eg begynte på denne jobben. Om ikke akkurat knallhard. Bremser virker ellers normalt, låser/ abs slår inn ved bremsing på grus. Tar seff imot tips :-) Go`helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Bremsene virker helt fint? Du skal klare å presse pedalen til bunns. Jeg kan trampe min til buns om jeg vil men jeg planter trynet i rattet lenge før pedalen er i bunn ute på vegen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Bremser virker som de skal. Før byttet, så gikk ikke pedalså langt inn. Får gi det litt tid, og se om det bedrer seg, event lufte igjen etter noen km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Oggi, det er fordi du har byttet calipere til noen som faktisk fungerer :-). Helt normalt. Nå har du ikke lenger den harde pedalen. Det er sånn det skal være ! Du blir vant til det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Eg blir vel det, sånn etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Grunnen til at du byttet var vel at den ikke reagerte? Da blir pedalen en del "høyere", skulle man tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 Ene caliper hang, derfor eg byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Pipelyd når du rygget og varmt når du har kjørt litt?? Slik er min også. Har bestillt ny caliper, gruer meg til å lufte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 6. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2015 Jepp, både varmt, og litt pipelyd. Selve byttet er jo kjapt å greit. Luftinga er jo forsåvidt grei jobb, hadde det bare blitt bra etterpå ... he he. Eg har brukt et lokk, med dekk luft nippel på, uten ventilen, og kjørt inn på 1.5 bars trykk, da kan man lufte aleine. http://www.algonet.se/~xerthion/robsoft/luftman.jpg Biltema sin vakum lufter ble eg ikke imponert over. Men den var grei å bruke til å samle opp vesken med. Kanskje den dyreste til 800kr er bedre. :-) http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Bremselufter-2000031634/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Ta en fks.ketchupflaske,lag ett ekstra hull i korken som du trer en gummislange ned i flasken(nesten bunn).Gummislangens andre ende trer du inn på luftenippelen.Fyll flasken ca halvfull med bremseveske.Sett deg i bilen og gi bremsepdalen små nikkepump.Vips,så er det ikke mer luft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hei, låner denne tråden litt! Jeg har skiftet bremseslanger foran og luftet både med Nanocom og etter gamlemetoden. Men som trådstarter skriver så blir pedalen myk og går lett til bunns hver gang motoren startes. Er dette helt normalt altså? Har ikke testkjørt bilen enda, da jeg har en bakke opp fra garasjen og syter litt med å kjøre opp der uten bremser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Min er fortsatt slik, men bremsene fungerer nå. Men kunne likt litt hardere pedal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 OK, takk for kjapt svar. Da får jeg rygge opp bakken og håpe det er bremser hos meg også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 OK, takk for kjapt svar. Da får jeg rygge opp bakken og håpe det er bremser hos meg også ...og om ikke så har du jo noe som heter håndbrekk/nødbrems også, så reduserer du risikoen for å få et Discoveryformet hull i garasjeveggen litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Utfordringen med innkjøringen i min garasje er at det fort blir et garasjeformet hull i bilen mer enn et bilformet hull i garasjen... Vet ikke hva som er værst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lr3hunter Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 ingen svik i systeme? har du skiftet til orginale kobberpakkning på tilkobling bolt på caliperen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 ingen svik i systeme? har du skiftet til orginale kobberpakkning på tilkobling bolt på caliperen? Fulgte med nye kobberpakninger på de nye slangene, så ingenting tyder på noe lekkasjer der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.