Gå til innhold

D3: Bytte av bakre calipere,lufting av bremser,synkende pedal


Anbefalte innlegg

Hei

 

Bytta begge calipers bak.

 

Luftet systemet, på gamle måten, og med å trykksette bremsevæske beholder med ca 1,5- 2 bar.

Åpnet lufte nipler, til det kom boblefri og klar væske ut.

 

Begynte på Høyre bak, så Vb, Hf og Vf.

 

Nå i dag, har eg pgså brukt Nanocom, og den har kjørt ABS pumpe, og åpnet respektive ventiler.

Fortsatt så synker pedalen, helt inn, når motor er igang.

 

The Holy Brake bible, har eg også fulgt.

Nå må eg ut å handle mere bremsevæske for etterfylling.

 

Spm er jo er det andre metoder. Eller vil det komme seg ved en tids kjøring/ bruk. Som nevnt i andre tråder.

 

Det var bra pedal før eg begynte på denne jobben. Om ikke akkurat knallhard.

Bremser virker ellers normalt, låser/ abs slår inn ved bremsing på grus.

 

Tar seff imot tips :-)

 

Go`helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene virker helt fint? Du skal klare å presse pedalen til bunns. Jeg kan trampe min til buns om jeg vil men jeg planter trynet i rattet lenge før pedalen er i bunn ute på vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremser virker som de skal.

 

Før byttet, så gikk ikke pedalså langt inn.

 

Får gi det litt tid, og se om det bedrer seg, event lufte igjen etter noen km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oggi, det er fordi du har byttet calipere til noen som faktisk fungerer :-).

 

Helt normalt. Nå har du ikke lenger den harde pedalen. Det er sånn det skal være :)!

 

Du blir vant til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blir vel det, sånn etterhvert

 

B):blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene caliper hang, derfor eg byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, både varmt, og litt pipelyd.

 

Selve byttet er jo kjapt å greit.

Luftinga er jo forsåvidt grei jobb, hadde det bare blitt bra etterpå ... he he.

 

Eg har brukt et lokk, med dekk luft nippel på, uten ventilen, og kjørt inn på 1.5 bars trykk, da kan man lufte aleine.

 

http://www.algonet.se/~xerthion/robsoft/luftman.jpg

 

Biltema sin vakum lufter ble eg ikke imponert over. Men den var grei å bruke til å samle opp vesken med.

Kanskje den dyreste til 800kr er bedre.

 

 

 

:-)

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Bremselufter-2000031634/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en fks.ketchupflaske,lag ett ekstra hull i korken som du trer en gummislange ned i flasken(nesten bunn).Gummislangens andre ende trer du inn på luftenippelen.Fyll flasken ca halvfull med bremseveske.Sett deg i bilen og gi bremsepdalen små nikkepump.Vips,så er det ikke mer luft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei, låner denne tråden litt!

 

Jeg har skiftet bremseslanger foran og luftet både med Nanocom og etter gamlemetoden. Men som trådstarter skriver så blir pedalen myk og går lett til bunns hver gang motoren startes.

 

Er dette helt normalt altså? Har ikke testkjørt bilen enda, da jeg har en bakke opp fra garasjen og syter litt med å kjøre opp der uten bremser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er fortsatt slik, men bremsene fungerer nå.

Men kunne likt litt hardere pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for kjapt svar. Da får jeg rygge opp bakken og håpe det er bremser hos meg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for kjapt svar. Da får jeg rygge opp bakken og håpe det er bremser hos meg også ;)

 

...og om ikke så har du jo noe som heter håndbrekk/nødbrems også, så reduserer du risikoen for å få et Discoveryformet hull i garasjeveggen litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen med innkjøringen i min garasje er at det fort blir et garasjeformet hull i bilen mer enn et bilformet hull i garasjen... Vet ikke hva som er værst?

 

2016-04-02 13.36.42.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen svik i systeme? har du skiftet til orginale kobberpakkning på tilkobling bolt på caliperen?

 

Fulgte med nye kobberpakninger på de nye slangene, så ingenting tyder på noe lekkasjer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...