Gå til innhold

Lading Puma 2007 130 000 km


thomjam

Anbefalte innlegg

Puma'n min står hos Roy Sandmo og vansmekter for tiden.

De har byttet dynamo etter at bilen ikke ville lade lenger, men problemet er ikke løst tross ny dynamo. Ledninger og annet skal være inntakt og feilfritt. De har feilsøkt etter beste evne, og nå mistenker de motorstyringen, men er usikre på årsaken. Ladelampen lyser når den skal og slukker når den skal.

 

Er det noen som har erfaringer/tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er sjekket. Skal det ha innvirkning på lading? (Overrasker ikke, det, altså)

Vet at defekt sikring til tider gir lysende ladelampe. Selv om din ikke lyser, er det jo veldig fort gjort å sjekke uansett... :) sånn I tilfelle det er flere sammenhenger her, enn kun lysende lampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er virkelig helsprøe beløp - bilhold koster penger. Trøsten får være at både BMW, Toyota, Audi og andre merker også har sine problemer.

(Jeg bruker tallene dine som motivasjon for ikke å kjøpe nyere bil enn X-trailen fra 2004. Den kan jeg kjøpe kina-deler til med god samvittighet og den er trofast foreløpig.)

 

Håper bilen din gir deg valuta for de pengene i tiden fremover. Det har du som eier fortjent! :)

 

mvh Svein Ivar

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis verksted skifter dynamo som ikke er defekt, What!! de kan ikke skvalte og valte med pengene til folk slik? De skulle montert inn den gamle.... hvis bilen ikke har rullet veldig langt da..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det svei, men har man Puma er det greit å ha noe på "hva om- konto". Når bilen har gått 135000 kommer det en del ting, og jeg har ikke vært flink nok til å ta ting etter hvert. Men problemer med ECU- det er ikke vanlig, tror jeg. Den gamle dynamoen var forresten defekt, og jeg betalte ikke for den uorginale de monterte inn først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett av peng til vakumm pumpe, EGR ventil, og eventuelt ny topp og topp pakning (om bilen kjøres varmt).

 

VCV kommer sikkert å strykke snart ogsa.

 

Andre ting er gummi slange på drivstøff tank, pakning på snekker, en ny klutsj om det er originalt, (husk bytte slaven, overgang og slangen), alle dør hengsler, alle lys holder, siden original lykte lekke og irrer kontakten.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da mye til svartmaling?. Jeg har nå kjørt min i 3,5 år og ikke brukt annet enn til service. Null problemer. Men de kommer jo sikkert som med alle andre biler.

 

Var det en foranledning til dette? Eksempelvis bruk av startkabler. På min Pajero i tidligere tider gikk ecu. Kunne ikke bevises men hadde noe bruk av startkabler og helt strømtom bil en gang. Men det tok verkstedet 1 time med sjekk - så var konklusjon at ecu var gåen. Altså ikke noe lang feilsøking for å konkludere at ecu var gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Gjelder toppakning for td4 også? Jeg trodde det var spes for td5?

 

Jeg kan ikke komme på at det har vært noe som skulle tilsi feil på ECU, men bilen har vært tom for strøm i vinter, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt jeg har hørt så forekommer det svært sjelden at transitmotoren har problemer med toppen. Har vel vært en omtale her på forumet om toppakningsbrudd. I følge det jeg har lest har også mekanikere trua på Td4 'en.

Endret av Neverluren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da mye til svartmaling?.

 

Det er det jeg og andre har byttet i det siste på Puma, ikke ment som svart maling, men en ærlig insikt til hva kan gå galt på disse biler.

 

Har kjørt Puma i bushen hvor det måtte jobbes hardt, denne hadde 133 tusen offroad kilometer på teller, men service historic er ukjent.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er det jeg og andre har byttet i det siste på Puma, ikke ment som svart maling, men en ærlig insikt til hva kan gå galt på disse biler.

 

Har kjørt Puma i bushen hvor det måtte jobbes hardt, denne hadde 133 tusen offroad kilometer på teller, men service historic er ukjent.

 

 

Har også lest opp en del andre problemer blant annet i Afrika med et helt annet klima med tanke på antall varme grader og type bruk. Samme problemer kan nok oppstå under nordiske forhold, men det er en kjent sak at mange bilmerker har forskjellige problemer knyttet opp mot kontinent og selvfølgelig bruk.

 

Men Puman er langt fra uslitelig så det er lurt å tenke preventivt og forebyggende. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...