thomjam Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Puma'n min står hos Roy Sandmo og vansmekter for tiden. De har byttet dynamo etter at bilen ikke ville lade lenger, men problemet er ikke løst tross ny dynamo. Ledninger og annet skal være inntakt og feilfritt. De har feilsøkt etter beste evne, og nå mistenker de motorstyringen, men er usikre på årsaken. Ladelampen lyser når den skal og slukker når den skal. Er det noen som har erfaringer/tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Og de er sikre på at sikringen til bremselysene ikke har gått!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 På Puma styrer vel ECU dynamoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomjam Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Og de er sikre på at sikringen til bremselysene ikke har gått!? Vet ikke om det er sjekket. Skal det ha innvirkning på lading? (Overrasker ikke, det, altså) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomjam Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 På Puma styrer vel ECU dynamoen. Ja. Det kan være ECU -problemer... Men de finner ingenting ved feilsøking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Vet ikke om det er sjekket. Skal det ha innvirkning på lading? (Overrasker ikke, det, altså) Vet at defekt sikring til tider gir lysende ladelampe. Selv om din ikke lyser, er det jo veldig fort gjort å sjekke uansett... sånn I tilfelle det er flere sammenhenger her, enn kun lysende lampe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomjam Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Skal sjekke. Takk for tips. Bilen lader altså ikke i det hele tatt... Merkelig problem dette her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomjam Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Skal sjekke. Takk for tips. Bilen lader altså ikke i det hele tatt... Merkelig problem dette her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomjam Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Måtte bytte ECU, da løste problemet seg. Så ble det ny dynamo også... Ikke mye feriepenger igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Av ren nysgjerrighet og i full sympati: hvor mye kostet det? SI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomjam Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Vel, med skifting av bremser, med kalipere og full pakke, ny dynamo og ECU gikk feriepengene i år. 40000. Ingenting å si på timeprisen, de har brukt MYE tid på dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Det er virkelig helsprøe beløp - bilhold koster penger. Trøsten får være at både BMW, Toyota, Audi og andre merker også har sine problemer.(Jeg bruker tallene dine som motivasjon for ikke å kjøpe nyere bil enn X-trailen fra 2004. Den kan jeg kjøpe kina-deler til med god samvittighet og den er trofast foreløpig.) Håper bilen din gir deg valuta for de pengene i tiden fremover. Det har du som eier fortjent! mvh Svein Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Hvis verksted skifter dynamo som ikke er defekt, What!! de kan ikke skvalte og valte med pengene til folk slik? De skulle montert inn den gamle.... hvis bilen ikke har rullet veldig langt da.................. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomjam Skrevet 10. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2015 Joda, det svei, men har man Puma er det greit å ha noe på "hva om- konto". Når bilen har gått 135000 kommer det en del ting, og jeg har ikke vært flink nok til å ta ting etter hvert. Men problemer med ECU- det er ikke vanlig, tror jeg. Den gamle dynamoen var forresten defekt, og jeg betalte ikke for den uorginale de monterte inn først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Sett av peng til vakumm pumpe, EGR ventil, og eventuelt ny topp og topp pakning (om bilen kjøres varmt). VCV kommer sikkert å strykke snart ogsa. Andre ting er gummi slange på drivstøff tank, pakning på snekker, en ny klutsj om det er originalt, (husk bytte slaven, overgang og slangen), alle dør hengsler, alle lys holder, siden original lykte lekke og irrer kontakten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Det var da mye til svartmaling?. Jeg har nå kjørt min i 3,5 år og ikke brukt annet enn til service. Null problemer. Men de kommer jo sikkert som med alle andre biler. Var det en foranledning til dette? Eksempelvis bruk av startkabler. På min Pajero i tidligere tider gikk ecu. Kunne ikke bevises men hadde noe bruk av startkabler og helt strømtom bil en gang. Men det tok verkstedet 1 time med sjekk - så var konklusjon at ecu var gåen. Altså ikke noe lang feilsøking for å konkludere at ecu var gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomjam Skrevet 11. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2015 Takk for tips! Gjelder toppakning for td4 også? Jeg trodde det var spes for td5? Jeg kan ikke komme på at det har vært noe som skulle tilsi feil på ECU, men bilen har vært tom for strøm i vinter, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 (endret) Så langt jeg har hørt så forekommer det svært sjelden at transitmotoren har problemer med toppen. Har vel vært en omtale her på forumet om toppakningsbrudd. I følge det jeg har lest har også mekanikere trua på Td4 'en. Endret 11. juli 2015 av Neverluren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Det var da mye til svartmaling?. Det er det jeg og andre har byttet i det siste på Puma, ikke ment som svart maling, men en ærlig insikt til hva kan gå galt på disse biler. Har kjørt Puma i bushen hvor det måtte jobbes hardt, denne hadde 133 tusen offroad kilometer på teller, men service historic er ukjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Det er det jeg og andre har byttet i det siste på Puma, ikke ment som svart maling, men en ærlig insikt til hva kan gå galt på disse biler. Har kjørt Puma i bushen hvor det måtte jobbes hardt, denne hadde 133 tusen offroad kilometer på teller, men service historic er ukjent. Har også lest opp en del andre problemer blant annet i Afrika med et helt annet klima med tanke på antall varme grader og type bruk. Samme problemer kan nok oppstå under nordiske forhold, men det er en kjent sak at mange bilmerker har forskjellige problemer knyttet opp mot kontinent og selvfølgelig bruk. Men Puman er langt fra uslitelig så det er lurt å tenke preventivt og forebyggende. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.