Gå til innhold

Island 2017


Bjørn H

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det har vært skrevet litt om alternativet å få fraktet bilen opp, jeg har helt ferske priser fra Eimskip om noen er interesserte

 

1 stk 20 fot container, 3 tonn last tur/retur inklusive gebyr ditt og datt = 2940 EUR

1 stk veksleflak, for campingbil, footprint 2,5x 6,5m høyde 3,4m 4,5 tonn tur / retur inklusive gebyr ditt og datt = 4626 EUR

 

At det ikke koster mer enn å ta ferga, er ikke helt tilfelle for øyeblikket iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

IMAG1221.jpg

 

Snart er vi klare !

( og ja, jeg vet det ikke er en LR. Leita i over 2 år etter en skapelig 130", før jeg ga opp. Turen blir neppe dårligere her... )

PS - RoRo fra Rotterdam er noe rimeligere enn fra Hirtshals. Siste pris tyder på rundt 2700EUR for en " ganske stor bil "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruta vår er lagt, vi går fra Fredrikstad med containerbåt, og flyr selv fra Gardermoen med SAS.

 

Var for treige bestille billetter, allerede i midten av Januar var Norrøna fullbooket for høye biler.

 

Det koster litt ekstra enn å bruke ferge, men reisen tar 3 døgn hver veg for vår del, og det koster endel kroner være " underveis " når vi er 4 personer også. Maten på ferga blir ørten ganger så dyr som når vi lager vår egen på primusen, uten være sÅÅÅÅÅÅ ektstremt mye bedre....

 

Fant ut at dette ble løsningen i år, så får vi se hva som skjer en annen gang senere.

PS - akkurat inne fra å ha påbegynt monteringa av webasto i camperen..... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg hadde litt merker på lur, og siste hand på verket, ble å pynte bilen litt.
Jeg syns LR- Slogan`en passet like fint på denne eventyrsbilen, så da ble det sånn. Grønn på ene siden, orange på andre.:)

 

 

IMAG1289.jpg

IMAG1290.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, var vel denne med påfølgende P38 følgebil jeg møtte utenfor Fredrikstad på morgenkvisten i dag? Kjørte blå D2.

God tur, én vakker dag blir det kanskje Island på en annen også...

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...