Vasskjeften Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Kjære eksperter og interesserte entusiaster. Nå kunne det gjort godt med noen gode råd. Min Discovery har hatt litt startproblemer gjennom vinteren. Vond å få i gang når den er kald, lett når varm. Har bytta plugger og vanntempføler, men er fortsatt ikke helt på topp. I går var den nærmest umulig å starte, men etter å ha kjørt "utlufting-drill" på pumpa (fem tråkk på gassen med tenninga på), startet den enkelt og gikk fint. I dag døde børsa etter å ha kommet seg et par km fra hjemme, uten at jeg tror det var pga. hjemlengsel. Prøvde tilsvarende drill som i går, da starta den og gikk, men bare fem hundre meter til, før det atter var stopp. Sjekket diselfilteret, to dråper vann i bunn da jeg skrudde opp plastskruen, ellers så det bra ut(bytta i høst). Virker som dieselpumpa går som vanlig, uler som alltid i den. Noen som har noen forslag på hva det kan være? Som alltid meget takknemlig for råd og tips dere kan gi meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaston Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Komme bort å sjekke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Kan høres ut som enten dieselpumpe eller kobbertettingene ved injektorene. Sjekk for sikkerhets skyld oljenivået på automatkassen også, hadde en kompis som mener kanskje det også påvirket hans lignende symptomer. Men vi fant én injektortetting dårlig på hans. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Sjekk og fuel pressure regulatoren. Den gir og denne feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmithCorona Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Kaffe, krisepsykiatri og Nanocom her, hvis du får tatt turen. Skal også opp til Lillehammer den 30.5. Sylinderbalanse (injectortetting) var ok ved forrige avlesing, men det kan jo ha endret seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Sjekk og fuel pressure regulatoren. Den gir og denne feilen. Støtter denne da jeg har noe av det samme problemet. Merker spesielt når bilen har stått ubrukt noen dager. Jeg må bytte min. LOH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Napp ut returventilen i dieselfilter holderen, se om det hjelper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasskjeften Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 Takk for svar. Jeg har fått en mekaniker til å si seg enig i at bilen ikke får diesel, så dieseltrykkregulatoren jeg bytta i fjor kan sikkert nok en gang være problemet. Ikke overrasket over det forsåvidt, da dette var noe jeg bytta sjøl, liggende på gårdsplassen. Følte meg imke hundre prosent sikker på at det ble optimalt, det er jo også smått trangt oppunder der, hvertfall fra liggende posisjon. Lurer nå på om jeg trenger dette kit'et med pakninger og trykkregulator, eller om det kan være noe mer jeg burde bytte i samme slengen. Om noen har et sted å bestille fra som jeg kan få det kjapt levert, eller om noen har et kit til salgs, blir jeg takknemlig for det også. Ellers så har jeg sett for meg et sett fra car part solutions på ebay. Bra nok??? Ikke fått sjekket rundt injektorer, stoler/håper på at smithcoronas forrige avlesing fortsatt gjelder! Automatolje ble forøvrig bytta rett før jul, virker smooth. Har et par tuber dr.tranny forresten, noen erfaring med å klemme inn ei sånn ei? Har litt vibrasjoner når bilen ruller "lett", men den fikser kanskje ikke det? Smithcorona: store sjanser for at jeg ikke kommer meg utover med det første, men at du muligens får tatt med nanocom til en stakkar når du skal oppover snart. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Problemet med FPR er som regel at den lekker litt, noe du ser under bilen ved at det har dryppet litt over natten. Hvis du byttet den i fjor og den har fungert bra hittil så ville jeg kanskje tro det er større sjanse for at det er tett diselfilter eller kobbertetninger ved injektor som er problemet. Ikke alltid like enkelt å fjerndiagnosere slikt men gjør som andreas sier og bytt filter først, det er billig og enkelt. Sjekk samtidig det lille filteret som sitter i en av slangene som går inn på filterholderen. Hvis du har kjørt den tom så kan det godt hende dette har tettet seg. Diesel pumpen er to-stegs så selv om den lager lyd så er det ikke sikkert høy og lav trykket fungerer, men hvis den går greit når den først starter så er det nok ikke pumpen. Kobbertetninger er vel som regel synderen hvis den er litt tungstartet men ellers går greit. Vann i diesel lampen er ikke helt til å stole på... ikke alle D2 har den en gang men hvis det nå plutselig dukket opp samtidig som problemene startet kan det kanskje antyde noe med filteret?!? Det var nå det jeg kom på når jeg leste det første innlegget ditt Endret 16. mai 2015 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.