Gå til innhold

200 TDI vs. 300 TDI vs TD5?


JEJ

Anbefalte innlegg

Okidoki, og så vidt jeg har skjønt er 300TDI utbredt i Disco 1 fra 94 til 98?

Da ofte i kombinasjon med R380 manuell kasse?

 

JE

 

jepp, men også i Defender frå 94 til 98 ( og i nokre Rest Of World spec Defender etter dette, inkl div militære versjonar), og i nokre Range Rover frå 94 og 95. 300 TDI med manuell kasse er alltid R380. Men fantes ilag med ZF automat også.

Endret av jschille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Landrover lagde 300tdi helt til bare noen få år siden, men de kunne ikke registreres sivilt pga eu-utslippskrav.

Likevel går det en 2000 modell i Trondheim med 300tdi.

Det lå veldig mange hvite 110 stasjonsvogner tilsalgs på ebay for noen år siden, helt nye. Mener de gikk for 18.000 pund.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 17.41, lafterolf skrev:

Landrover lagde 300tdi helt til bare noen få år siden, men de kunne ikke registreres sivilt pga eu-utslippskrav.

Likevel går det en 2000 modell i Trondheim med 300tdi.

Det lå veldig mange hvite 110 stasjonsvogner tilsalgs på ebay for noen år siden, helt nye. Mener de gikk for 18.000 pund.

 

 

Den bilen var egentlig en FN-bil det. Skiftet eier før jul som du sikkert vet. Fortsatt i Trondheim riktignok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, May 04, 2015 den 20.34, ragnarsk skrev:

300 tdi ble kåret til tidenes motor i LRM .

Dette er jo ikke det samme som står i mitt eksemplar av Land Rover monthly. Der er Td5 vinner, 300 tdi er runner up. Og 200 tdi ble nr 3. Mulig mitt blad er feiltrykk da :lol:. LRM Januar 2018. Mulig samleobjekt :).

Uansett, sikkert gode motorer alle disse, men er superfornøyd med min Td5. Går som et tog og ikke et feilslag hittil. Sett bort ifra fødepumpe som tok kveld i sommer. Da ble den litt lat.

Edit: nå så jeg at dette var utsagn som ligger noe tilbake i tidblush. Men uansett, så har jo tiden vist vilken motor som er best da:mellow:. Og som kjent så er etterpåklokskap den eneste eksakte vitenskap:D.

Endret av RR-CLASSIC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I bunn og grunn er alle slike kåringer ren synsing. Noen mer kvalifisert enn andre. Det ligger jo ingen vitenskap eller statistikk bak dette.

Og hva er den best til? Hva er kriteriene og hvordan skal man vekte dem?

Hvis jeg bare kjører til kirken hver søndag, så driter jeg i forbruket og hadde gjerne kjørt V8. Men skulle jeg pendlet mange mil daglig, så hadde en annen motor vært bedre. For meg. Spør du en fra miljøpartiet de gale, så er det eneste kriteriet utslipp. Spør du en fra Texas, så er det den største V8'en. Spør du en som skal kjøre et år gjennom Afrika, så er det kanskje en Tdi.

Verdens beste motor, for meg, er den jeg har akkurat nå...

Jeg har hatt biler med alle de tre motorene trådstarter spør om, og for meg blir det hipp som happ. Jeg velger heller utfra tilstand og pris, enn hvilken motor som sitter i.

 

Eldre motorer burde kanskje sees utifra samtiden, og ikke sammelignes med dagens moderne motorer. 

 

For øvrig er det et flere motorer som ikke er med i denne kåringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken bak da jeg kjøpte meg 90en min med 300tdi var at det på en måte var den aller nyeste bilen jeg kunne finne som var rent mekanisk på alle områder. Eneste elektronikken er dimmer på kupelyset og den føles helt malplassert i en slik bil (skal bort :P ). Om et tiår eller to er det vel bare jeg og slike som meg som kan skru på den da mekanikerutdaningen nå til dags ser ut til å være i regi av Micro$oft....

 

Ellers er det nok mye hipp som happ som Stig nevner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...