Geir K.H. Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hei. Er det noen som har prøvd dette settet fra BAS? Har litt problemer med en av EGRene, og lurer på å blende hele greia. De som står der skal være byttet for to-tre år siden, og bilen har vel gått ca 30 000 i mitt eie. Synes de burde vare lenger!! Ser at man må laste opp en ny fil til ECU ved bruk av dette kitet, og jeg har Bas Remaps, så da kan vel dette gjøres via den, men er det noen som har gjort det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Jeg blendet vanlig (kun mekanisk) og fikk gul motorlampe. Gikk å ventet på det settet fra BAS du nevner, men det dro ut og det var usikkert når det ville bli tilgjengelig. Til slutt valgte jeg å handle nye EGR fra UK og byttet de selv. Husker jeg ikke feil, ble prisen for 2 nye EGR omtrent som dette settet fra BAS og da er bilen original, ref diskusjoner om mulig strengere PKK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 Har tenkt tanken jeg og, men hvis de ikke holder mer enn 30-40 000, så blir det nesten for dumt å ikke blende Var det mye jobb å bytte? Vet det er trangt, men ca tidsforbruk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freeskiing Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 30-40.000 høres veldig lite ut... Bare småkjøring? Mine ble byttet for første gang i fjor på 144.000km! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 30-40.000 høres veldig lite ut... Bare småkjøring? Mine ble byttet for første gang i fjor på 144.000km! Vl tippe 50/50 by/landevei. Kjører ikke med hatt heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Var det mye jobb å bytte? Vet det er trangt, men ca tidsforbruk? Det er en fiklejobb, men med magneter, fett og forlengere gikk det etter hvert greit. Mistet et par skruer ned i motorrommet som jeg ikke fant igjen Det finnes en guide et sted mener jeg. Lønner seg å demontere litt rundt og løsne EGR-kjøleren for å komme til. Mener jeg byttet begge på samme dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Jeg har nye ventiler liggende. Kjøpte etter at bilen sto stille 2 mnd pga utenlandsreise, og den hadde flere feil - bl. a. EGR-feil. Men etter å kjørt litt er problemet borte, og jeg har nå passert 200.000 km på originale EGR-ventiler. Om den går 200.000 til på de nye bør jeg nok være fornøyd, satser på bytte før det blir kaldt i garasjen igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odalen Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Byttet EGR ventiler på ca 130k, mine må byttes igjen nå på 205k. Lurer også på dette settet. Min D3 er -07 og får dermed gul motorlampe ved bare blanking. Med motorfeillampe blir det 2er feil på PKK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Hm. Kjøremønster må ha mye og si her. Store sprik i antall km før bytte. Lurer på om det kan være forskjell på dieselkvaliteten fra stasjon til stasjon, bruk av tilsetninger og selvfølgelig en del andre ting som begrunner dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Om du montere blanking på MY07+ fra BAS trenger du en software patch i tillegg til hardware. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 23. april 2015 Forfatter Del Skrevet 23. april 2015 Ja, ser det på siden hans. kan denne lastes opp via Bas remaps enheten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Ja det er mulig for den, og med MPF tool samt det nye toolet som kommer om ikke alt forlenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Ok. takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
axelot Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Diskuterte litt årsak med at EGR ryker med en mekaniker. Innledningen var at jeg fortalte/spurte om registerreims bytte mitt. Jeg fikk ikke inn alle låsepinnene originalt. Etter bytte av oljepumpe justerte jeg motor slik at alle pinnene gikk fint inn. Motor oppleves som mer jevn i lyden og friskere under kjøring. Mekanikeren mente at jeg nå ville kunne kjøre mye lengre på EGR enn mine tidligere 50-60.000. Han mente blandingsforhold betydde mer enn kjørestil og forventet levetid var 150.000km på EGR. Dette var bare hans erfaring som jeg finner logisk selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Interessant. jeg kan ingenting om justering av oljepumpa. Hva var det du gjorde? Ser at du justerte den slik at låsepinnene gikk inn, men vil det si at du endret ved å flytte den i forhold til reima? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.