Gå til innhold

EGR blendingskit fra Bell Autoservice D3 07>


Geir K.H.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som har prøvd dette settet fra BAS?

Har litt problemer med en av EGRene, og lurer på å blende hele greia.

De som står der skal være byttet for to-tre år siden, og bilen har vel gått ca 30 000 i mitt eie.

Synes de burde vare lenger!!

 

Ser at man må laste opp en ny fil til ECU ved bruk av dette kitet, og jeg har Bas Remaps, så da kan vel dette gjøres via den, men er det noen som har gjort det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blendet vanlig (kun mekanisk) og fikk gul motorlampe. Gikk å ventet på det settet fra BAS du nevner, men det dro ut og det var usikkert når det ville bli tilgjengelig. Til slutt valgte jeg å handle nye EGR fra UK og byttet de selv. Husker jeg ikke feil, ble prisen for 2 nye EGR omtrent som dette settet fra BAS og da er bilen original, ref diskusjoner om mulig strengere PKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det mye jobb å bytte? Vet det er trangt, men ca tidsforbruk? :)

 

Det er en fiklejobb, men med magneter, fett og forlengere gikk det etter hvert greit. Mistet et par skruer ned i motorrommet som jeg ikke fant igjen :(

Det finnes en guide et sted mener jeg. Lønner seg å demontere litt rundt og løsne EGR-kjøleren for å komme til.

Mener jeg byttet begge på samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nye ventiler liggende. Kjøpte etter at bilen sto stille 2 mnd pga utenlandsreise, og den hadde flere feil - bl. a. EGR-feil. Men etter å kjørt litt er problemet borte, og jeg har nå passert 200.000 km på originale EGR-ventiler. Om den går 200.000 til på de nye bør jeg nok være fornøyd, satser på bytte før det blir kaldt i garasjen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet EGR ventiler på ca 130k, mine må byttes igjen nå på 205k. Lurer også på dette settet. Min D3 er -07 og får dermed gul motorlampe ved bare blanking. Med motorfeillampe blir det 2er feil på PKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Kjøremønster må ha mye og si her. Store sprik i antall km før bytte. :)

Lurer på om det kan være forskjell på dieselkvaliteten fra stasjon til stasjon, bruk av tilsetninger og selvfølgelig en del andre ting som begrunner dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuterte litt årsak med at EGR ryker med en mekaniker. Innledningen var at jeg fortalte/spurte om registerreims bytte mitt. Jeg fikk ikke inn alle låsepinnene originalt. Etter bytte av oljepumpe justerte jeg motor slik at alle pinnene gikk fint inn. Motor oppleves som mer jevn i lyden og friskere under kjøring. Mekanikeren mente at jeg nå ville kunne kjøre mye lengre på EGR enn mine tidligere 50-60.000. Han mente blandingsforhold betydde mer enn kjørestil og forventet levetid var 150.000km på EGR. Dette var bare hans erfaring som jeg finner logisk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...