Gå til innhold

Ombygging av RRC til 4,6 liter


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er realistisk å få godkjent en 4,6 liter (225 hk) i en RRC..?

Kjenner dere til om det finnes RRC med denne motoren innskrevet i vognkortet?

 

-B-

Endret av Bonfire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegvesenet har som utgangspunkt at + 10% effekt kan godtas uten for mye om eller men...

4,6 literen i P38, som er den som gjerne brukes etter det jeg forstår, gir 12,5% mer enn største motor som jeg er kjent med i RRC, altså de siste utgavene med 4,2 og 200 hk. Hvilke endringer som er gjort i produksjonen av RRC på ramme, bremser og alt annet som betyr noe i denne sammenhengen fra de første modellene med en 125-130 hk til de siste med 200 hk vet jeg ikke.

 

Høres litt dodgy ut å kjøpe en bil med original motor i vognkortet og noe ganske annet under panseret...kanskje...?

 

Noen som er kjent med hvilke endringer som er gjort på ramme, bremser osv fra de tidligste til de siste utgavene?

 

-B-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på rammene kan kun et trenet øye se forskjell på. Og tro meg, etter en del ombyggingsaker så har biltilsynet oversikt over dem. Styrkemessig er det vel ingen forandringer, så må man sikkert bevise det

 

Så ble det ventilerte skivebremser foran.

 

Men, jeg tror faktisk at det også har blitt levert 4,6 i noe få RRC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg har fått godkjenning for dette hos SVV nå.

Da med overflytting av motor,girkasser,aksler og bremsesystem(abs)fra p38.

All ombygging for aksel tilpasning må da gjøres på akslinger. 

Eierskap på delene må forevises. De anbefaler at man eier donorbil da man automatisk eier alle delene for ombyggingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...