Kjetil S Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Blir det LR på deg igjen snart da Kjetil? Når jeg ser alt plunderet du har med din blir jeg i tvil... nei da, vurderer Disco4, men må ha minst 5 seter. Da blir det kostbart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 Hehe. Du solgte i rett tid! Du byttet egr og du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hvordan er det forresten å kjøpe "exchange unit fra" advanced factors? Exchange units er brukte calipere som de har fått inn igjen fra kunder som har kjøpt nye (så får de en rabatt). Så har Advancedfactors overhalt disse og selger de til en langt lavere pris. Men med 2års garanti. Dvs at du ikke skal sende inn dine brukte. Men hvis du ønsker det, så kan du sikkert få noen kroner (minus frakt og slik, så blir det vel ikke rare greiene). Jeg kjøpte 2 slike til min og fungerer perfekt:). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Bare tull å ta med hjullager! Ting er laget for å tåle litt varme. Brems til skiven blir rødglødende å lageret er heilt enda! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Exchange units er brukte calipere som de har fått inn igjen fra kunder som har kjøpt nye (så får de en rabatt). Så har Advancedfactors overhalt disse og selger de til en langt lavere pris. Men med 2års garanti. Dvs at du ikke skal sende inn dine brukte. Men hvis du ønsker det, så kan du sikkert få noen kroner (minus frakt og slik, så blir det vel ikke rare greiene). Jeg kjøpte 2 slike til min og fungerer perfekt:). Ok. Ser det kommer ett tillegg i prisen på noen kroner. Er vel kroner man kan få tilbake hvis man sender inn igjen. Men fulgte glideren med på de overhalte? Bare tull å ta med hjullager! Ting er laget for å tåle litt varme. Brems til skiven blir rødglødende å lageret er heilt enda!Javel. da venter jeg med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hvis sensoren har smeltet, DA har det vært varmt. Da bør man vurdere å bytte lager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Geir, glidere fulgte ikke med, men trenger du det da? Min erfaring er G de pleier å holde mer enn godt nok. Men om du virkelig trenger det, så koster de jo ikke mange kronene:). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Hvis sensoren har smeltet, DA har det vært varmt. Da bør man vurdere å bytte lager.Den er nok hel, ingen feil på ABS, så regner med at den er hel. Geir, glidere fulgte ikke med, men trenger du det da? Min erfaring er G de pleier å holde mer enn godt nok. Men om du virkelig trenger det, så koster de jo ikke mange kronene:).Trenger de ikke. Men hadde vært fint med alt nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Hvis sensoren har smeltet, DA har det vært varmt. Da bør man vurdere å bytte lager.Den er nok hel, ingen feil på ABS, så regner med at den er hel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Da er rep.sett bestilt fra EWS, så da blir det overhaling i helga. Fikk ikke tak i stempel, men håper på å redde det som står der. Hvordan er det å lage dette i f.eks rustfritt/syrefast? Har mulighet til å lage selv, men de som sitter der er vel krommet på glideflaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pertdfem Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 bytt også stempel. De er som regel rustne å med grader. Liten vits ellers. Smergelduk å puss er ikke godt nok. SYNES JEG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Problemet er at jeg ikke fikk tak i stempel. Prøver, og ser. Skal bestille bremseslanger og få byttet dette, så kan hende begge calipperene bak byttes samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hehe. Du solgte i rett tid! Du byttet egr og du? Hehe, mulig det Jeg byttet begge egr-ventilene, tror den hadde gått ca 70-75 000 da de ble skiftet. Syns det er rart at de er defekte allerede nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Synes jeg også. Det er den ene som henger. Men er ikke hver gang, så skal prøve litt tilsetning i dieselen, og kanskje en qmi turborens da jeg har lest at denne også hjelper på egr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Vedr hjullager. Utfordringen er ikke lageret, men smørefettet inni lageret som kan forsvinne/endre egenskaper. Og bytter du er det mange år til det lageret ryker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Vedr hjullager. Utfordringen er ikke lageret, men smørefettet inni lageret som kan forsvinne/endre egenskaper. Og bytter du er det mange år til det lageret ryker Det jegogså tenker, men nå blir det rep først og fremst. Må få den på veien. Skal inn på eu iløpetav sommeren, så da får jeg en oppsummering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 23. april 2015 Forfatter Del Skrevet 23. april 2015 Da er bilen på veien igjen. Bestilte pakningssett hos ews igår, fikk det idag. Takk for god og kjapp service. Demonterte calipper fra bilen, og prøvde å blåse stempelet ut med trykkluft. Det gikk ikke, satt bom fast. Mekket til en overgang og trykket det ut med vann. Måtte opp i 30-35 kg før det slapp. Stempelet og sylinder var strøkent, så satt nok i rust og gammel pakning/støvtetning. Rengjorde og satte i sammen og luftet. Godt å få den på veien igjen. Som et tips så kan det lønne seg å "rugge" litt på kalipper når man skifter dekk. Den skal da være"løs" på gliderene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 knallvarmt på mitt høyre bakhjul. Discovery 3 Bestilt ny caliper, glidepinner og klosser. kjappe spørsmål; - trenger jeg noe spesialverktøy for å få av gammel kalipper? - Regner med at klossene er slitt til helsike etter turen Oslo -Fauske (120 mil). Byttes klosser i par eller kan jeg la klosser på venstre side være? Stuck i nord-norge og venter på deler fra Bearmach…. Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) For kaliper brukes slik type piper som jeg husker. Klossene byttes samtidig h/v på Aksel pga varsleindikator som er montert på en av sider. https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/pipeverktoy/piper/pipesett-12-multi-10-stk-2000019863 https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/pipeverktoy/piper/pipe-12-12-kantet-2000042603 du kan kjøpe kaliper og kloser hos thansen som alternativ Endret 4. juli 2022 av Timo@ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 Strålende! Narvik og Mosjøen er de nærmeste. Like greit med ekspress fra Bearmach da. Kommer visst nok i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 4. juli 2022 Del Skrevet 4. juli 2022 Vær meget varsom med bremseføleren når du demonterer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.