Gå til innhold

Hjemmelaget gjørme beskyttere ala dirt defenders


tiopet

Anbefalte innlegg

Lagde meg mine egne dirt defenders av skvettlapp gummi fra Biltema, 8mm tykkelse.

De orginale dirt defenderne passer ikke på min bil da tree sliderne er i veien ^_^

 

Først en mal til bak bakhjula i papir og en til bak forhjula i papir.

Tegnet rundt papiret rett på gummien med en fettstift og klipte ut med saks.

Boret 3mm hull her og der for feste med popnagler og store skiver, samt noen 6mm hull til bolter og store skiver.

 

Da gjenstår det å få vasket bilen og prøvd på grusvei, det får vente til frosten har reist. (-5 i dag kl 0900).

 

Alt arbeid med mal, klipping, bolting/poping og leting etter skruer og skiver tok 1.5 time for 4 stk. (2 forran og 2 bak). :)

IMG_0558.JPG

IMG_0559.JPG

IMG_0560.JPG

IMG_0561.JPG

IMG_0562.JPG

IMG_0563.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Gaute, i gummi så tåler de litt juling. Samt at de er enkle å bytte ut (klippe til nye).

Det ene er at mine skjermutbyggere ikke går helt ned, slik at de originale Dirt Defenderne får en stor glippe og slipper opp søle allikevel.

Det andre er at de originale Dirt Defenderne er laget i hardplast og sprekker når de får en smekk.

 

Derfor er løsningen gummi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det testing i Elvedalen på deg?

Er litt nygjerrig på om en valke på kanten under er noe å ta med i konstruksjonen.

Kjører på 255/85-16 på x-mil felg med spacere og orginale skjermbreddere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger en lørdags tur, hvis alt går som planlagt.

Kjører 33/12.50-R15 på 15x10 felger og standard fjærer.

 

Gjestehus/lekehus skal bli løftet på plass en gang i helgen, når vi får låne den store kranbilen.

4 akslet semi med 10 tonns løft 14 meter ute.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke dumt det der, for de jerna er svin-glatte når mor og barn skal klatre inn og ut.

De sklir og slår seg noen ganger har jeg sett :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antil skli tape ;-) Dette har jeg satt på mine. Har tålt alt i 3 år nå, ingen tegn til at det løsner...

http://www.halfords.com/motoring-travel/cleaning-body-repair/adhesives/halfords-anti-slip-tape-50mmx5m-black

 

Hvilken type brukte du? Fin, medium, formbar, generell eller grov?

Mener jeg så noen ruller med 3M hos den lokale malersjappa, til trapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, trykker på linken og alle variantene vises :lol:

Er derfor jeg spurte.

Og alle fåes i 50mm x 5m black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antil skli tape ;-) Dette har jeg satt på mine. Har tålt alt i 3 år nå, ingen tegn til at det løsner...

http://www.halfords.com/motoring-travel/cleaning-body-repair/adhesives/halfords-anti-slip-tape-50mmx5m-black

Hmmm noe er feil med linken...???

Prøv denne http://www.halfords.com/motoring-travel/cleaning-body-repair/adhesives/halfords-anti-slip-tape-50mmx5m-black

Endret av qcnr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som den tilsvarer 3M sin grove som de har på malersjappa.

100 kroner dyrere, men jeg slipper å vente. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Er det noen som har kjøpt Dirt D Fender og fått det til å passe sammen med rocksliders?

 

 

Dirt D Fender.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besluttet å gå for hjemmelagde i gummi, blir sikkert tråkket på og da er gummi mykere samt billigere å erstatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Begynt og fått montert en i innerskjerm foran. Spadde ut en del gjørme først og blåste rent med trykkluft, samler seg litt her. Dette er vel noe man bør demontere ved lanolinbehandling. Flere bilder kommer når jeg får montert mer.

DF561D0D-1B7E-448A-9FCA-479A2CEC506E.jpeg

Endret av Matta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt videre igår. Prøver å feste mest mulig uten å borre i bil. Fant også et rusthull på toppen av utrigger foran. Greit å skjerme fra videre salt/sølesprut

DA6BCFFB-222D-4A7E-868F-DBC1747DA338.jpeg

8036C367-1DFD-4C08-AC44-D16A5DADE15D.jpeg

D04E0CC3-3095-4D49-AACC-3DA441ADE71D.jpeg

EDEF11B7-5D7F-4195-848B-AA2B13B03D04.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...