Bergsnov Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Har fått kraftige vibrasjoner i rattet ved oppbremsing, spesielt i visse hastigheter over 70 km/t. Bilen har gått 150k. Frykter utslitte foringer. Eller forhåpentligvis bare bremsene. Ved kraftig bremsing forsvinner vibrasjonen. Værst ved lett bremsing. Noen som kjenner igjen problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 kan være der hvor bremseklossen sklir frem og tilbake. at det har blitt et lite "krater" der, slik at når du bremser lett så får du ikke nok press på klossen til at den kommer over "krateret".. drar den til noen side ved lett oppbremsing? kan også være kast i bremseskiven. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Viggo Andersen Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Jeg hadde akkurat samme problemet. Da var det kast i skivene. Hvorfor jeg fikk det vet jeg ikke. Verkstedet antydet at det muligens ikke var blitt rengjort ordentlig forrige gang det ble byttet skiver... Jeg hadde akkurat samme problemet. Da var det kast i skivene. Hvorfor jeg fikk det vet jeg ikke. Verkstedet antydet at det muligens ikke var blitt rengjort ordentlig forrige gang det ble byttet skiver... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Sannsynligvis har du nok fått kast i skivene. Ganske så vanlig på tunge biler. Hadde tatt en liten titt på de og sjekket om de er litt småslitne. Er de litt lurvete så koster ikke nye skiver og klosser all verden, og nye bremser er aldri en dårlig ting. Har du fortsatt vibrasjoner, så vet du i alle fall at bremsene ikke er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hvilken bil/årsmodell? For noen er det recalls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Du får vel ikke kast i skivene sånn helt uten videre. Jeg vet noen med D3 har fått det bak når caliper har vært defekt og stått på konstant press slik at det ble enorm varmeutviling på klosser og skiver. Og ved kjøring i litt vann da, kan lett gjøre at det blir kast i skivene. Men synes ikke at det skal være vanlig å få det.. Hvordan har det i så fall skjedd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Jeg bytte skiver og klosser for ett par år siden og satte på EBC "slissa" skiver. Gikk ikke mange milene før det var kast og vibrering ved bremsing. Bestilte nye originale skiver, løst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 (endret) Vibrasjon i bremsene! Bytt! (EBC er bare dritt, vibrasjon er helt vanlig. Kjøp heller Britparts sine slissa å boret skiver, de funker bra) Endret 11. april 2015 av Mads SL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergsnov Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Samtlige satser på at det er bremsene. Det er bra! Har ikke råd til ny forstilling i år. Skal bestille nytt og se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peres Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hva med oppgradering til V8 size fra AF? Er det mindre sjans for kast i disse mon tro eller er det helt unødvendig "tuning" og bortkastet penger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marius92 Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Jeg hadde akkurat samme symptomene rett før hjullageret tok kvelden. Kun vibrasjoner i høy hastighet ved nedbremsing. Mulig det er som de andre sier at det er skivene, men kan jo jekke opp og kjenne på lageret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moe696 Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Hva med oppgradering til V8 size fra AF? Er det mindre sjans for kast i disse mon tro eller er det helt unødvendig "tuning" og bortkastet penger? Jeg har RRS med Brembo bremser. Har opplevd det samme som de over, vibrasjoner sfa kast i bremseskiver. Tror skivenes kvalitet er like viktig som dimensjoner, de jeg fikk kast på tror jeg ikke var originale. Mvh Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vibr Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Kjenner igjen problemet. Har hatt vibrasjoner i ratt enn stund, men ikke i bremsepedal. Tenkte at her var det noen slitne foringer, og booket verksted. Sist torsdag tok hø hjullager fullstendig kvelden, og nå høres bilen ut som ett knuseverk. Ble litt overraska fordi jeg tidligere har erfart at hjullager sier klart ifra med sin vakre romling en stund før de takker av. Har hatt tid til å bestille nye iallefall. Nå blir det akuttmedisin på merkeverksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Hjullagere på såpass tunge biler kan gå fra "Er det noe som ikke er helt 100%" til totalt kass veldig raskt. Ikke bare av egen erfaring, men også fra NAF-mannen som fraktet bilen og meg hjem etter at det ene hjullageret tok fullstendig kvelden. I tillegg så har jo bilene god støydemping, så det kan jo også være at lagrene har klaget sin nød uten at man nødvendigvis har hørt det. Men - slike vibrasjoner er oftest kast i skiver - ingen vits i å male fanden på veggen. Jekk opp bilen og sjekk om det er slark. Og OM det nå skulle være hjullager, så er de foran en relativt grei jobb å bytte selv, så lenge de ikke har fått bli altfor varme. Har de blitt litt for varme, så krever det bare mye mer muskler... *erfaring* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.