Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
Jeeves

Mulig overgang fra P38 til RR SPORT

Recommended Posts

Hei til alle de som eier eller kan RR Sport!

 

Jeg er LR entusiast og har gått skolen fra Defender til P38 (2,5 Dse 2000 modell) og nå leker jeg meg tanken på å mulig kjøpe en RR sport.

 

Er det noen modeller/årsklasser man burde styre unna osv.

 

All input/erfaring og kjøpstips mottas med stor takk.

 

 

Jeg ser for meg et muliog budsjet på 300,000 kr pluss/minus og er ikke opptatt av mye utstyr ssamt hestekrefter. For meg er det viktig å finne eventuell riktig modell som er tatt godt varepå og som ikke det vil være for mange typiske LR feil med som el annlegg osv.

 

Bør man være oppmerksom på automat kassene på disse bilene ?

 

 

På forhånd tusen takk!

 

 

Mvh

Jeeves

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme, har vel konkludert med at det må bli 2.7 diesel. Helst ikke over 200kkm, med dokumentert regreimbytte og servicehistorikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Arnulf og takk for svar!

Vi tenker litt fremover og må ikke bytte til ny bil før evt neste år. Det er viktigere med større bolig osv men vi leker med tanken. Jeg vil helt klart kun se på biler med full historikk samt kommer til å betale en kjent LR mekaniker jeg bruker på min P38 i dag å være med for full sjekk. MUlig det blir ny meneskebil men da har jeg sagt at jeg skal hha en eldre Defender å leke med. Dersom det blir Volvo Xc 70 for eksemplel. Klarer ikke helt å forestille meg bak

rattet på noe annet enn LR men fruen har stemmerett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ny bil er uaktuelt.. Da beholder vi P38 videre men kjøper noe annet ved siden av. Volvo Xc 70 (brukt) eller annen menneskebil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Ser det ligger 2 fine RR sport ute nå på Finn med lav km( dog ikke L494 ). Så er det bare å velge Diesel eller bensin. Begge er i din prisklasse omtrent.

 

Diesel:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57674565&searchclickthrough=true

Bensin:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57672969&searchclickthrough=true

 

Ville nok valgt bensin pga navnet ;) og lavest km.

 

mvh Brage

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Ser ut til at man faktisk får en bil som heller ikke har gått så veldig mye for evt budsjett. Jeg er nok litt kritisk til plassen i Sport'en og det må være plass til barnevogn og allhelsikensoppakning:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når er det kritiske områder med tanke på km og vedlikehold? Ser for meg at det kanskje er tryggere å kjøpe en bil som har rundet 200.000 enn en som ligger rundt 140.000

Holder selv på å kikker litt på disse bilene så dette er en spennende tråd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun 2014 og nyere av L494 og jeg er redd de koster vesentlig mer enn 300k.

Hva er de negative sidene ved de eldre L320?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig spørsmål å svare på. Rent teknisk deler L320 det meste med Discovery 3 eller 4 alt etter årsmodell og har de samme sterke og svake sidene. En forskjell er dog at den også kan ha TDV8 motoren som den deler med L322, den store Range Roveren. L494 som denne seksjonen av forumet er beregnet for er en helt annen bil om enn motorer og drivverk er videreført fra L320 osv.

 

L320 (2005-2013)

Land%20Rover_Range%20Rover%20Sport_Grey%

 

L494 (2014 og nyere)

2014-range-rover-sport-unveiled-0.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...