Gå til innhold

Webasto timer/ur


oystein lilleland

Anbefalte innlegg

Satt i bilen og ventet, og da fant jeg ut at: Når du trykker på "set" kan du trykke deg gjennom tre klokkeslett før displayet blir svart igjen. Så lenge ingenting lyser er du trygg. Trykk "set", og still inn klokkeslett nr 1 på ønsket starttid, og putt henda i lomma. Etter noen sekunder forsvinner tallene, men displayet lyser rødt. Nå kommer varmeren til å starte som du ønsker, og slukker igjen etter en time. Helt automatisk. Tipper at de to andre "settingene" er der bare for at du skal slippe å stille klokka 24 timer hver dag. Alle tre virker på samme måte. Da er det ikke så langt til neste riktige klokkeslett. Hvis du skjønner?? Eller kanskje noen som har manual kan korrigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, du kan ha tre 'forhåndsinnstilte' tider, slik at du bare velger 1, 2 eller 3.

Hos meg har jeg satt opp 1 til å være før jeg skal på jobb om morran, og 2 til å være når jeg skal hjem. På den måten kan jeg fort programmere varmeren.

Den brenner kun en time, uansett om du starter den via programmering, eller bruker 'brann-knappen'

Når den er programmert for å starte skal taller 1, 2 eller 3 være synlig i displayet -selv når det ikke lyser.

 

Det finnes også størr ur, som kan programmeres en uke frem i tid. Med dette uret går brenneren i to timer og ikke en.

 

Det skulle uansett ikke være noen fare for å tømme batteriet.

 

 

mvh

HC

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også å la webastoen gå minst et kvarter, da hindrer du nedsoting.

En annen ting for å unngår flatt batteri er å ikke forvarme lengre i minutter enn kjøreturen etterpå varer:

-45 min forvarming og 10 min kjøring tur retur 5 dager på rad er en dårlig formel... sad.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde webasto på en amerikaner en gang, på den var det veldig viktig å ikke sette vifta på fullt, da tappet den batteriet.

 

Jeg vet ikke om de fungerer på samme måte på LR?

Den varmer opp kjølevannet, også brukes bilens "orginal" varmeanlegg til å varme opp kupeen?

På den jeg hadde var det veldig viktig å stille inn alle "parametrene" rett, luft mot gulv+vindu, vifte på hakk 1.

 

Hvis jeg glemte å justere dette, var batteriet flatt! unsure.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan noen hjelpe meg med bruksanvisning for webasto timer/ur? (2000 mod). Ønsker ikke stille inn feil og ende opp med flatt batteri (som første gangen jeg trykte på feil knapper.....)

Programmere varmestart: Trykk knappen SET. Trykk i løpet av 10 sek. knappen 'tilbake' < eller 'fremover' > til den ønskede tid for varmestart vises på displayen. Ønskes et annet programnummer trykkes knappen SET.

 

Radering av program: Trykk og hold knappen SET.

 

Velge programmert forvalgstid: Trykk knappen SET i løpet av 10 sek. til det ønskede forvalgstiden vises. (du kan programere 3 forvalgstider.)

 

Ellers er manuell start med flammeknappen det mest brukte. Start et kvarter før du skal kjøre. Still viften i bilen på 'varm' og viften på fullt. Husk å slå av manuell varmerstart etter at bilen er startet ved å nok en gang trykke på flammeknappen.

Vil du at varmeren skal fortsette å gå mens du f.eks stopper bilen for en stund, så la manuell start være innkoblet (display lyser rødt) Etter endt kjøretur, husk å slå av manuell start.

 

Ellers starter varmeren etter bilstart automatisk ved temp under 5-6 grader +, men vil stoppe straks du slår av motoren, og for å unngå det, se innstillinger over.

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hr. Matzker sa at det som vanskeligst å installere på denne bilen - var tidsuret. Det fungerer helt fint.

 

De prøvde å få satt inn fjernstyring også men det måtte de gi opp sa han.

 

Er Webasto standard som ekstravarmer på disse bilene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...