Gå til innhold

Tilhengerfeste på Rav4


JokerS30

Anbefalte innlegg

er det noen i den eminente forsamling som har montert hengerfeste på en Rav4 ?
Har ramla en 2001 modell ned på gårdsplassen min, men en bil uten hengerfeste er nesten like nyttig som en elefant uten snabel. Funderer dermed å få skrudd på en krok av noe slag. Ser at fler manualer osv babler om "ferdige kabelsett " og styr, men de koster jo pokker meg 1500kr bare for kablene. Er det ikke bare å tyvkoble seg innpå lampene, som på ca alle andre biler da ?

( og nei, snakker ikke om strømtyver. God gammeldags loddebolt + krympestrømpe lager forbindelser jeg ALDRI har opplevd har sviktet på mine 25 år som bileier... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ser det går an å koble seg på kontakta direkte. Å betale over 1000kr for en spesialkontakt til en gammel bruksbil, gidder jeg ikke..... heldigvis er ikke bilen nyere, da er det vel CANBUS systemer som stenger av hele morroa om man forsøker forbigå systemene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er styreenhet til hengerfeste. Lys på henger virker ikke før tenning er på. Man må koble på og si fra til styreehet at den har fått et hengerfeste tilkoblet.

vet ikke om det er det på rav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pærevarsel når man kjører med henger kan man kanskje leve med. Men ikke fullt så gøy hvis styreenheten finner ut at det går for mye strøm, og reagerer med å slå av alt av baklys. Men hvordan disse lekebilene fungerer aner jeg ikke. Før fant man bare en ledning som ga strøm på riktig tidspunkt. Dette fungerer fortsatt på noen biler, mens på andre biler har dette vært vanskelig i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største utfordringen er dysetetninger og oljesil på disse. Bytt tetteringer så fort du kan.

Før eller etter jeg fyller bensin ?

Jeg ser ikke særlig grunn til å kjøpe diesel på en sånn liten loppe for å kjøre til jobben med.

Bensin blir fortere varm, er enklere å vedlikeholde, bruker lite ( nok ) og er rask nok, sterk nok , kvikk og lettkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...