Gå til innhold

Girkasse fra diesel til bensin?


IvariValdres

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 88 til. Se bilde. Tanken er å bruke girkasse, seter, baklem, sommerdekk og eventuelle andre deler fra denne som er bedre enn på den jeg har fra før. Dett er en diesel mens min kjære XD29120 er bensin. Noen som vet om det skaper problemer? Noen som har meninger om min plan? Kjøpte KT62327 for 15000. Har ikke hentet den, kjøpte utsett . I følge selger lyver bildene. Den er malt og er ikke så bra som det kan se ut som.

For ordens skyld. Her er bilen som er tenkt å profittere på kjøpet. Hvis noen her inne trenger andre deler en. Meg, så rop. Bilen fraktes til Valdres om kort tid.

image.jpg

image.jpg

Endret av IvariValdres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare for Steinkjærbyggen nei. Tvertimot er jeg altså villig til å ofre en avskiltet bror for å gjøre bilen noen hakk hvassere. Hvis ingen får meg på andre tanker. Godt å høre at kassene går om hverandre Nils. Er lei av å hoppe ut av første og andre gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, du må ta ut en girkasse,... og sette inn en ny. Er det da ikke like greit å, etter å ha tatt ut girkassen i XD-bilen, å overhale den og sette den tilbake igjen? Selv om kassen på bilen du har kjøpt er i orden, er den langt fra så god som en overhalt girkasse. Å kjøre en velfungerende seriebil med nyoverhalt girkasse er bare deilig. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det til å høres så enkelt ut. Men jeg er en mann med ti tommeltotter og null teknisk kunnskap og skulle egentlig ikke ha rotet meg bort i gamle biler av noe slag. Må ha hjelp til alle jobber, og ingen jeg kjenner kan fikse girkasse. Trodde eneste mulighet var å kjøpe ny fra England?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp til overhaling av gearkasse ? Du er jo på Forumet ! Spør her inne , eller søk om det er noen som skal til England ,og kan ta med en kasse for bytting.

 

Mulighetene er mange !

 

Anbefaler R.Whitehouse & Sons, www.landrovergearboxuk.co.uk og de ligger 1 times kjøring fra LR-fabrikken i Sollihull,hvor jeg med flere , skal på besøk

 

22.september.

 

Ta en PM, eller ring ,meg hvis frakt og kjøp ønskelig. Dette må tas som et forslag på dine forespørsler :) (se også turer/treff LRO Show 2015)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det til å høres så enkelt ut. Men jeg er en mann med ti tommeltotter og null teknisk kunnskap og skulle egentlig ikke ha rotet meg bort i gamle biler av noe slag. Må ha hjelp til alle jobber, og ingen jeg kjenner kan fikse girkasse. Trodde eneste mulighet var å kjøpe ny fra England?

 

 

Jeg skjønner hva du mener. Jeg skulle overhale en slik kasse selv, og hadde fillebitisert den og plukket ut en haug med deler til utskifting. Så fikk jeg tilfeldigvis besøk av "en voksen" (les: profesjonell mekaniker) og den haugen med deler til utskifting ble tre ganger større. Minst. Utrolig hva en proff ser av små sprekker, slitasje, skjevheter mm. som en amatør går glipp av.

 

Så jeg bestilte deler og fikk "den voksne" til å hjelpe meg med å sette sammen kassen igjen. Resultatet ble meget bra, jeg syntes hele bilen endret karakter og ble en fryd å kjøre.

 

Og siden mesteparten av jobben er å ta ut og sette inn girkassen, så er det litt dumt å ikke sette inn noe man vet med 110% sikkerhet er bra. For det er ikke moro å ta ut enda en kasse som ikke holdt hva selgeren lovte.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en smule moralske anfektelser. Vil vurdere seriøst om den kan få et liv videre etter å ha diskutert med noen som har greie på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...