Gå til innhold

Søker servoslange D2 TD5


Chad

Anbefalte innlegg

Discoen har endelig fått "ny" motor (!!!), men har dessverre lekkasje i returslange til servooljen. Har forsøkt EWS, men han har stengt i påsken. Er det noen som har en slik liggende, så bilen kan komme på veien snarest? Vet ikke delenummer, men det er "den som er nederst, ved bunnpanna".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den lavtrykksslangen som vanligvis gnager på bunnpanna, så kan du bruke en annen oljebestandig slange. Den bør uansett rutes om, grunnet nevnte gnageproblem.

 

Søk og finn mye om det her på forumet, også hvilken slangetype du bør bruke. Ca. 70 cm slange fra Tess og to slangeklemmer er nok.

 

 

Grattis med ny motor, forresten! Hyggelig at det har løst seg. :)

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok den. Vil det si at en original slange ikke er lang nok til å legges annerledes, og problemet vil oppstå igjen? Med andre ord; er det beste løsning å gå for nevnte løsning?

Endret av Chad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er jo formet for å gå den vanlige veien, så problemet vil nok dukke opp. Jeg ville tatt den uoriginale veien. Da legger du slangen foran i stedet. Bør likevel stripses litt her og der, for å holdes trygt unna løpehjul.

 

Her:

 

Tessoil heter slangen, for lavtrykk. 5/8" innvendig. Varenr. 11608-10. Pluss to slangeklemmer 15-24 mm, varenr. 32701-024. Totalt 246,50 ved privatkjøp.

 

:)

 

Les litt i denne tråden, hvis du undrer mer:

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=54259&page=2

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Takk Kjell-Wernik! Skjønner at jeg må lage en liste over alt som er esken, og spørre deg igjen om det er noe jeg ikke vet hva er. Da monteres slange i morgen. Er det noen som har bilde av montasjemåten? Bildene i den lenkede tråden fungerer ikke.

Ellers tok min eminente mekaniker (som nå begynner å bli litt av en Disco-ekspert) en mini EU-kontroll, og jammen var høyre fjær fremme knukket og slakk i hjullager på samme side! Da blir det å spare opp til nytt hjullager og begge fjærer fremme. Noen med gode forslag til litt kvalitets-fjærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så ut som noe vi skal klare på en liten økt i morgen :) Takk! Noterer tips om RR-fjærer, men tenker å handle nytt om det ikke er for dyrt, gjerne HD. Ser at de ligger på rundt 700 NOK i UK, hva kan de ligge på i Norge?

P.s. Har ikke mye erfaring med brukket fjær - hva er prognose på bruk av bilen inntil jeg får byttet? Minst mulig, eller ok så lenge jeg tar det rolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ha LR/Texaco Cold climate PAS-olje for hånden. Tror hele systemet tar cirka en liter, så det bør holde med én kagge.

 

Du kan nok kjøre litt med brukket fjær inntil du har fått en ny fra UK, men ta det litt rolig. Full fart over telehiv anbefales ikke. Prøv å få lagt fjæra riktig, med brudd mot brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liter LR Cold Climate klar, LANDreas :)

Tenker også på å montere fjærer med litt heving, regner med at dette har fordeler uansett - selv uten vinsj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har tung vinsjfanger vil jeg råde deg til å droppe HD-fjører. Særlig om du vurderer terrafirma. Min bil fikk det oppsettet og ble helt umulig etterpå. Alt for hard så bilen hoppa og spratt. Flere år etterpå har de mistet spensten og bilen har mistet flere cm høyde.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har frontbøyle og kommer til å montere vinsj, forhåpentligvis til sommeren. Har ikke vurdert noe merke på fjærer enda, må finne ut pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Will.I.Am endelig friskmeldt igjen - "ny" motor maler som en katt og trekker godt!! Takk til alle som har hjulpet med alt fra deler til råd til moralsk støtte! Første kosetur blir til vaskehallen, så han blir vårfin. 6-7 uker parkert gjør sitt. Sees på forumtreff?!

i-JmwvR2n-M.jpg

Endret av Chad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...