Gå til innhold

Disco1, alarmen liker ikke lav sol i frontruta . . .


vha

Anbefalte innlegg

Har hatt denne feilen en gang eller fem, løsninga er i grunn veldig enkel : Parker bil med front inn mot vegg :)

Nå er det vår i lufta og muligens litt mer sol etterhvert, så kom til å tenke på "feilen" nå i morges.

 

Hva er det som kan være grunn til at nesten hver gang jeg parkerer bil med front mot kraftig/lav sol, så går alarm av etter en 15-20 minutter?

Bil er sikkert ferdig oppvarmet av sola fra morran av, men hjemme står den altid med front inn. Var sånn jeg gjetta meg frem til hvordan unngå.

Har sota vinduer rundt hele veien fra B stolper og bak, er en 1998 ES med fabrikkmontert alarm.

 

Bortsett fra at "Mondeo" klanen på jobben mener min discovery 1 høres ut som et ensomt esel der den står på parkeringsplassen :D

Så i grunn er det vel egentlig ikke et "reelt" problem som hindrer daglig bruk av bilen . . .

 

Lurer vel mest på dette av ren nysgjerrighet, evnt om det er noen enkel fix?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men burde feil justert panserbryter påvirke alarm resten av året?

Kun ved kraftig sol forfra, muligens litt lav så den kommer rett på sensor?

Uansett merkelige greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg starter med å sjekke om det er støv i kupe sensor, vil tro støv kombinert med varme ikke er helt 100% optimalt for verdier sensor da sender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...