Gå til innhold

Godkjenning av Defender ombygget hos LR Special Vehicles


Frank Drebin

Anbefalte innlegg

Fant en annonse for en 88-modell 110 DCPU som det er satt en 4,6 V8 i, og ombyggingen er gjort hos Land Rover Special Vehicles i 1996 for bruk i Dubai.

 

Hva tror dere forumister om muligheten for å få noe sånt godkjent i vårt kjære fedreland? Ut fra det jeg klarer å lese meg fram til på nettet ble Defendere levert med 3,9/4,0 L V8, ikke 4,6, så da er det vel ikke snakk om noen form for typegodkjenning. Noen som har erfaring med biler fra Special Vehicles, og om disse enkeltgodkjennes på noe vis? Altså om de godkjennes i UK i forbindelse med ombygging, og at denne godkjenningen kan brukes hos/overfor SVV på noen som helst måte? Hvis dette er et så stort hinder som jeg frykter - vil det bli noe mindre når den blir veteran om tre år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bytter bare toppen av innsuge med et med rett 4l ell3,9 ellers er de jo like den største utforingen er jo å sette inn varmeapperat ,det klarer du sikkert har eid denne en gang hva er prisen på den sms gjerne 99319923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen har byttet eier veldig mange ganger. Ingen har registrert den ennå. Den er ikke opprinnelig pickup, hytta er kortet inn.

Er bilen godkjent i et EØS-land tidligere, og motor og ombygging står i papirene burde det være mulig å få norske skilt.

Om ikke har du en utfordring.

Statens vegvesen vil lese motorkoden og de ser hvilken motor bilen har.

Hvorfor registrert ikke du bilen Reidar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svalbard: Her er annonsen: Autodb.no Selger vil ha 50 000,- Det å bytte toppen av innsuget, vil det da gjøre at motoren offisielt omdefineres til en 4,0? Eller var tanken her at det skal se ut som en 4,0? Vegvesenet vil vel lese av motorkoden uansett, som Lafterolf skriver?

 

 

Lafterolf: Jasså, den har hatt mange eiere, det var nyttig info. Da kan man jo regne med at det er en skikkelig utfordring å få den godkjent, kanskje fordi den ikke er godkjent i UK før eksport til Dubai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den avgiftsmessige fordelen er vel borte, men det er kanskje mulig å få biler inn på den måten. Uansett blir det neppe lønnsomt å flytte utelukkende for import av bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...