Gå til innhold

Stig-RRunes LR bilpark


Stig-RRune

Anbefalte innlegg

  • Svar 310
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tanken må åpnes uansett, kan se ut til at pumpa er stein dau. En rar og avtagende romlelyd var det siste jeg hørte fra den. Kom en meter i revers i morges, før den kutta, tappet filter, diesel ser helt rein ut.

Sikringer og relé er sjekka, CUT Off switch er trykket på. Hadde noe tilløp til M og S feil, etter hadde tatt ut ledningen til dieselstoppebryteren. Slettet feilkode på kassa.  

 

Det siste filteret ble åpner og så helt reint ut, så tviler på bøgs;-)

Endret av Stig-RRune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, status er at det er et svart seigt tynt lag som har tettet sila på pumpa, og det lå tilsvarende i bunnen av tanken. Er det dieseldyr eller er dette annen forurensning?

IMG_3044.JPG

IMG_3045.JPG

IMG_3046.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa fungerte knapt, tror den er død. Jeg synes heller ikke det ser ut som det en kan se på bildene, men...

.."gråsvart og seigt stoff som tetter grovfiltere rør og dyser"...

Endret av Stig-RRune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noe lurium som fylles på noen bilmerker med partikkelfilter på service.

Den renser opp i siler og filtere,dyser og pumper,katalysatorer og partikkelfiltere jfr påstandene.

(og sender vel dritten ut bak........(min påstand:P))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, gautes skrev:

Den renser opp i siler og filtere,dyser og pumper,katalysatorer og partikkelfiltere jfr påstandene.

(og sender vel dritten ut bak........(min påstand:P))

 

Er du gal ?
Selvsagt renses dritten opp, tappes på bokser og leveres på miljøstasjonen. Helt automatisk uten at eieren engang behøver tenke på det...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny pumpe og grundig vask av tank med bensin, avdamping og nytt filter igjen, så er Discoen på veien igjen. 

Best å teste den ordentlig med en gang, så den skal hente hjem Tu(R)borg, Serie3 109 i morra. Blir spennende.:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da var ferieturen med nyanskaffet campingvogn gjort, med dertil hørende utfordringer. 

Denne gangen ble slutt på lading i Discoen etter landstreffet, det meste av gule og røde lamper lyste da vi kom kjørte inn på campingplass i Kragerø:angry:

Bilen ladet på innimellom, men  fader ut og overtid så skyldte vi strøm, ble lest ut av nanocomen.

ladet med campinvognladeren, men kom bare såvidt forbi Tønsberg andre batteri sa takk for seg. 

Fikk assistanse sv eldstemann med Volvo, han tok vogna og vi haltet oss hjem med hans batteri, og hans opplading av vårt i i Volvoen;)

Da fikk bilen ny dynamo, godt jeg ikke solgte min til RonnyS:rolleyes:,og nå har den kjørt til Sjusjøen uten trøbbel:D

 

..... det neste blir....:unsure:

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Ja, på tur skal nervene mørnes:lol: Varsellampa på overopphetet automatkasse kom på og lyste og blinket frenetisk nedover Romsdalen 22. des. Det var mye vann i veibanen, og det ble et par voldsomme skyll, så da alt så ut som det skulle, alt fungerte og det ikke hadde vært spes belastning kjørte vi videre. 

 

Fikk på en snau halvliter da jeg peilet, lyset ga seg ikke. Men i dag var bilen frisk igjen, og tok 60 mil på strak arm:wub:

 

Det jeg fant ut da jeg var under, var at dieselrykkregulatoren lekker. Da blir det å rydde i garasjen i morgen og få satt på den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stig-RRune skrev:

:lol: ved første ørekast høres det ut som å erstatte en tikkende bombe med en ny. 

 

Du forslår V8, regner jeg med:rolleyes:

 

Nei, skal du kureres for bilproblemer-skrekk en gang for alle, bør du velge M51/ diesel.
På bensin er det bare blokka som sprekker dann og vann, på diesel kan du kose deg med utslitt register ( gir havari ) dyser som kneler, dieselpumpe som lekker, topper som sprekker, turboer som havarerer, vannpumper som har impeller i PLAST ( sprekker, løsner og brekkker ) feilkonstruerte ettermarkedsradiatorer som fungerer som en gigantisk bypass og bunkevis av andre fiffige detaljer som kan sette grå hår i hue på en stakkar.


PS -nevnte jeg at motoren er TYSK, og dermed ansett å være den beste delen på hele bilen ? Tross alt veldig lite LandRover og Lucas der forståss.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F*#* i h#*^.tes trange j@#*<#%ap.:angry::huh::lol:

Byttet dieseltrykkregulator i dag. Åh, som jeg jævlas med den underste skruen.

 

Men nå er det gjort;-)

 

Furien er frustrert over alt så må gjøres på «disse bilene» 

 

hmmm! Nyttårsforsett .....:wacko::wub::o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...