LarsPeters Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hei, fant en haug med hvit ''mayonnaise'' under toplokket av min Bensin 2.25 men kjøleveskenivået i radiatoren er stabil.. kondens? Motoren går som det suser og løper godt og stille. renset luftings filtren i topplokket, sjekket rund 'core pluggene' og satt det sammen igjen Hils, LP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Når luftfilteret til topplokket blir tett av oljedamp så kommer ikke vanndampen ut. (det som oppstår av vanndamp etter kondens) Da blir det litt gugge. Hvordan ser olja på pailepinnen ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Mye småkjøring,vekslende vær,lange oljeskiftintervaller og tett utluftning gir disse symptomene. Gåen toppakning og interne frostplugger/støpeplugger også,men når du ikke har vannforbruk utgår dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Trur alle gamle motorar eg har hatt i drift har hatt majonesfabrikk i radiatoren. Utan at det har hatt noko med toppakning eller noko slikt å gjere. Tut og kjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsPeters Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) ja det er mye småkjøring for tiden og filteren i luftingen fra toploket var tett med det har smugget.. har en åpent lufterør fra den oljepåfyllings pipe, er det lurt å bare blokere/afdekke denne? suger kanskje in fukting luft når motoren er warmt? plus at jeg alrede har en slange fra topplockets luftings filter som går med en T stykke til luftintaket av forgasseren for å lufte og avbrenne gassene. systemet er fra min tidligere motor som kom fra en lightweight, bilde nederst som forbilde (både linken og nederste bilde er ikke fra min bil ) Når luftfilteret til topplokket blir tett av oljedamp så kommer ikke vanndampen ut. (det som oppstår av vanndamp etter kondens) Da blir det litt gugge. Hvordan ser olja på pailepinnen ut? pailepinne var rent litt gugge i oljepåfyllingsrøret Trur alle gamle motorar eg har hatt i drift har hatt majonesfabrikk i radiatoren. Utan at det har hatt noko med toppakning eller noko slikt å gjere. Tut og kjør. jau og motoren går så fint syns bare at det er merkelig, aldri hatt så mye gugge før Endret 20. mars 2015 av LarsPeters Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Når motoren blir kald,suger den inn fukt. Ved oppvarming fordamper det sakte. Rørstussen på oljepåfylllingsrøret skal via et T-stykke fra toppdekselets utlufting videre bort til en membran og så til forgasserens nedre del på mange sivile SIII. Og så har vi jo endel forskjeller ute og går avh. av modeller og drivstofftyper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsPeters Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 ja har sett den systemen på de fleste exmiller men eg har 2 innttak som i bilet, skal eg bare setter in et extra T stykke og skøyte alt sammen? eller bare bolkere den fra påfyllingsrøret slik at systemet blir som på min gamle motor? tro i hvertfall at jeg skal sørge for et tett system slikk at han ikke dra in fuktig luft lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Ville valgt ett T-stykke til. Men plan 2 går også an. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsPeters Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) blokkeren den nå med en mac gyver metode så ser jeg litt an hvordan det går fram til jeg gidder å kjøpe en t stykke Endret 20. mars 2015 av LarsPeters Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Majones i påfyllingsrøret blir et mulig resultat. Men jeg glemte plan C. Slutt med småkjøringa og gå istedet ! Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsPeters Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Majones i påfyllingsrøret blir et mulig resultat. Men jeg glemte plan C. Slutt med småkjøringa og gå istedet ! Lykke til. skulle ønske det, er desverre student og har ikkje råd til mer bensin neida! det blir nokk en langtur om ikke alt for lenge, kjører en bratt veg opp til jobben på fjellet hver helg, konstant 3de gir oppover, da blir motoren godt og warmt. Håper han svetter litt ut da nå at filteren i toplokket ikkje er tett lenger. Takk for motoren eg kjøpte av deg i fjøråret Gaute, den har vært sprekk og har blitt enda litt sprekkere når jeg byttet ekshaustmanifolden et par uker siden Nå skal bilen på EU i April, er svært spent på resultatet gleder meg til sommeren Endret 20. mars 2015 av LarsPeters Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Tvi,tvi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsPeters Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 hmm nå begynner jeg å miste vann i kjølesystemet.. ikke kondens allikevel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Trykk i kjølesystemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsPeters Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 (endret) fant ut at når motoren blir varmt lekker det litt fra den lille kranen til kjølevesken i motoren, kjører en tur fra Bø til Hovden i morra så få mæ sjå Endret 5. april 2015 av LarsPeters Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Trykktest systemet varm og kald for å finne årsak til forbruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Ser eksosen normal ut? Rust på tennpluggar, eller fine? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsPeters Skrevet 8. april 2015 Forfatter Del Skrevet 8. april 2015 Trykktest systemet varm og kald for å finne årsak til forbruk. Er det enkelt sak å gjennomføre? er det den metode med 0.5 bar trykkluft, Zalo og sukkervann? Ser eksosen normal ut? Rust på tennpluggar, eller fine? Ja pluggene er fine, byttet dem et par uker siden. eksosen er helt gjennomsiktig etter at motoren har blitt varm. Kjørte opp og ned fra Bø til Hovden på mandagen og motoren går nærmest perfekt. mista en half liter fram til Haukeli, fant ut at det igjen dryppet fra dreneringpluggen på moroblokket. skrudde den tett igjen og mista ingenting etter det og heller ikke noe på tilbakeveien. men det er ingen forklaring for majonesen kun for tappet av kjølevesken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Trykktesting av kjølesystemet går ut på å sette det under trykk. Ymse testutstyr finnes på bilrekvisitasjapper eller man kan lage selv. Trykket settes endel høyere enn radiatorlokkets max trykk og leses av på en trykkmåler. Synker trykket har man en lekkasje et sted. Utvendig lekkasje er stort sett lett å se.Innvendig krever mer sjekking. Men det slapp du,så jeg. Majonesen har du mulige forklaringer på fra før med mindre du har en liten innvendig lekkasje på kjølevannet du ikke vet om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsPeters Skrevet 12. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2015 Vanntappet har nokk ligget i den lekkende kjøleveskenes tappekranen i motorblokka, etter som det ble varmere vær har majones fabrikken også gitt seg Bilen fått seg 4 2'er feil på EU'en i dag. 2 x på nærlys (korrosjon på reflektoren og feil innstilling) 1 x korrosjon på bremserør bak 1 x Slakk i feste på støtedempere overkommelig det PS: det ble malt 1,8 på avgassingen, hva er det vanlige hos en S3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Alt er helt perfekt og ganske greie vanlige feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.