Gå til innhold

Hvilke dekk til D2 med 18"?


JEJ

Anbefalte innlegg

Min bil har 18" med 255/55 som originaldimensjon og den ønsker seg nye sommerdekk.

Men jeg ønsker meg noen med litt offroadmønster, ikke vanlige SUV-sommerdekk, dog heller ikke mud-dekk:-) siden det stort sett kjøres på fast underlag.

Noen som har noen tips og erfaringer til passende dekk som går på originalfelgene og samtidig er innafor 5%´en på rulleomkretsen? Lite sporing og godt grep på vått er jo også en fordel...

 

 

156dfba0a6362c2407a3f14af21e4d3e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subber det ikke borti med 265/65x18?? På min orginale D2 har jeg 255/60x18 på sommerdekk, av type Pirrelli Scorpion ATR. Har målt flere ganger og speedometeret blir helt riktig med disse! Jeg synes Scorpion er veldig gode på vanlig vei, med tanke på støy. De er også beregnet som offroad dekk og har greit mønster, har brukt dem litt offroad. Men selv ønsker jeg meg egentlig BF Goodrich AT.

Endret av Olecash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelin Latitude Cross:

Et kjempedekk, beste jeg har hatt på min D2 (Tidligere; Wrangler HP og GG at new)

Går stille, bra styrerespons (alltid relativt på D2...) retningsstabilt. Bare pluss fra min side.

GG at New, er tøft å se på, men er det eneste positive jeg kan si om det dekket - sammenlignet med de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min D2 har vokst litt og har en ettermarkeds støtfanger. Måtte justere 'steering stops' litt men ellers greit.

Ingen problemer offroad heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cooper A/T3 i dimensjon 265/60 R18 Er vel dekket du ønsker deg i følge beskrivelsen din. Bikker vel hårfint over 5%,men burde vel gå å få gjennom på kontroll hvis kontroløren ikke har en dårlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelin Latitude Cross:

Et kjempedekk, beste jeg har hatt på min D2 (Tidligere; Wrangler HP og GG at new)

Går stille, bra styrerespons (alltid relativt på D2...) retningsstabilt. Bare pluss fra min side.

GG at New, er tøft å se på, men er det eneste positive jeg kan si om det dekket - sammenlignet med de to andre.

Enig. Meget bra dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe i 255.60x18
Selv kjøre jeg på 265.65x18, men er stooor :-)

Hvordan fikk du det i vognkort?

 

Det er mulig jeg kupper tråden, men jeg spør likevel.

 

Er det mulig å få godkjent 265/65/18 på en D2?

 

Jeg har BFG AT Seipet i 265/65/18 på min bil uten noen form for heving eller spacere. Til og med på originale 18 tommer felger. Jeg synes bilen ble både bedre å kjøre, og mye finere å se på en den originale dimensjonen. Jeg fikk mine seipet, og har brukt dem ett par vintere og er egentlig ganske fornøyd. Jeg hadde Wrangler HP originalt eller noe og jeg var overalt med dem dvs de sporet noe fryktelig. Ulempen med denne nye dimensjonen er at når jeg ligger i 80 så kjører jeg egentlig i 73 km/t. Men det kan fikses med en liten dings til 3000,-

 

jeg legger ved et bilde.

 

 

 

IMG_2787.JPG

Endret av Kjart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sommerdekkene i originaldimensjon (BFG et-eller-annet) er på, riktignok halvslitte, men f.... så de sporer!

Bilen er helt perfekt med 16" vinterhjul, men sommerdekkene var sorgen.

Hadde håpet å tyne de litt til til dekkontoen kunne frigjøre 10 lapper i nye dekk :-(

Testet først med lufttrykk etter boka, men det virket veldig lavt, særlig i front. Sporete og tungstyrt.

Har fyllt mer litt etterhvert for å prøve meg frem litt, og nå er den litt bedre, men altfor mye trykk i hht boka.

 

Noen som har noen erfaringer rundt dette?

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lempen med denne nye dimensjonen er at når jeg ligger i 80 så kjører jeg egentlig i 73 km/t.

 

Du mener vel at når speedometer viser 73km/t, så holder bilen en fart på 80 km/t. Det er nå slik for store hjul virker med hensyn til fartsmåling på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...