Gå til innhold

Rammebytte i England?


Joachim G

Anbefalte innlegg

Rammen på Geologen (1962 IIA 88) er rimelig ok, men da jeg ønsker å helrestaurere bilen er det jo kjekt med en galvanisert ramme i bunn. Jeg har et annet innlegg her inne om import av ramme fra Richards gående, men så var det noen som spurte meg hvorfor jeg ikke bare tok en bilferie til England med familien og fikk den byttet der... Godt spørsmål, tenkte jeg.

 

I England må det da finnes flust med rimelige verksted med både erfaring og utstyr til et kjapt rammebytte på en seriebil? Ikke bare vil jeg slippe styret og risikoen med Norske myndigheter, men jeg vil spare tusener på transport og import til Norge, samt godkjenning, osv, som kunne tilmå få noen til å gjøre jobben for meg (jeg har ikke allverdens utstyr, erfaring eller hjelpemannskap).

 

Har noen sjekket ut dette før og innhentet priser?

 

Jeg tenker at det samtidig vil være smart å bytte ett og annet som må flyttes over på ny ramme i samme slengen, slik som fjærer, bremserør, osv. Bortsett fra deleprisen vil vel neppe dette medføre noen ekstra arbeidskontrakt sammenliknet med å flytte over gammelt, heller tvert imot?

 

Alle tanker og innspill vil bli godt mottatt.

 

Og mens tråden allerede er igang... hva ville du ha byttet i samme slengen og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kjøpte en ex-mil S3 ca 4 år siden, og den trengte ny ramme. Bestllte en fra Richards, og spurte hvis de kjente noen som kunne bytte rammen. De sa at Paul Marsden, som hadde verksted ved siden av Richsrds i Doncaster var dyktig, og etter litt telefonarbeid bestille vi rammebytte samt ny foringer osv.

Kjørte over ved hjelp av DFDS truckferge fra Brevik & tok litt ferie mens arbeid var i gang. Kjørte tilbake uken etter med splitter ny galvramme. Prisen var mer enn å gjøre jobben selv, men han Marsden hadde erfaring & gaffeltruck til å løfte hele skroget fra rammen uten å måtte demontere alt. Husker ikke prisen, men sikkert mye billigere enn her hjemme, og jobben var gjort innen ei uke.

Endret av Blatherskite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...