Gå til innhold

D3: brrr-lyd fra motor så "klonk" og full stans


grenness

Anbefalte innlegg

 

Hvis oljetrykkslampa slukker ved oppstart, så har du jo oljetrykk. Burde ikke være nødvendig å ruse motoren.

 

Når det gjelder olje, har ikke lest hele tråden i detalj, men hva får deg til å tro at det er årsaken til havariet?

På side 4 i tråden står det jo om en monteringsfeil av lagrene i motoren, jeg tenker vel at det er større sjans for at dette er årsaken og da kan du vel ha så mye tilsettninger i oljen du bare orker uten at det hjelper.

Sikkert noen her som kan si noe om hvor langt en slik motor går med vanlig service og oljeskift, vil tro de aller fleste bikker 300k uten problem.

 

 

Er det meg du kommenterer til?

Jeg skrev "gi forsiktig gass", for meg er "å ruse motoren" noe annet...

Jeg har vel heller ikke sagt noe om at olje er årsaken til havariet (jeg vet fortsatt ikke hva som var årsaken, og har aldri hevdet at jeg har visst det - det eneste er at jeg til å begynne med mistenkte oljepumpehuset men det ble avkreftet av Motorpool), poenget mitt er at jeg forsøker å få hjelp til tips og råd til andre med samme (lave) kunnskapsnivå som meg selv - jeg hadde f. eks. før dette skjedde og denne tråden utbroderte seg, ikke hatt noen betenkeligheter om å sette bort oljeskift til Oljeskiftexpressen. Uten å henge ut dem, så mistenker jeg kanskje at det kan gå litt vel fort der, og at de kanskje ikke tar seg tid til å "lese" den gamle oljen skikkelig. Om den da inneholder metallspon eller andre partikler så er det (håper du er enig) rimelig viktig å gjøre en nøyere undersøkelse av motoren og ikke kjøre videre før man får avdekket problemet.

Det har også vært diskutert om man er safe så lenge man velger 5w-30 (igjen ville jeg før denne situasjonen like gjerne ha kjøpt det billigste på Torshov bilrekvisita så lenge viskositeten var riktig, om jeg skulle skiftet selv), men man bør vel legge litt mer penger i å få den aller beste oljen for denne motoren. Ihvertfall skal jeg det fra nå av. Selv om jeg må lese igjennom de siste sidene minst én gang til før jeg bestemmer meg for hvilken olje jeg skal gå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror ikke det er et godt råd å øke turtallet (gi forsiktig gass) rett etter en kaldstart, om det tar litt tid å få oljetrykk så vil jo motoren da ha høyere turtall i den fasen.

 

Var voldsomt mye om olje i tråden, så jeg fikk vel feil inntrykk der. Poenget mitt er at det kan godt hende du har gjort alt riktig med tanke på vedlikehold, men at du er offer for en feil fra fabrikken.

Jobbet et par år på bilverksted og vi sjekket aldri oljen for partikler, spilloljen gikk rett inn på en tank. Og sånn er det vel på de fleste verksteder vil jeg tro. Skal vel inrømme at jeg heller ikke gjør det privat, med untak av på løpsbilen jeg har, der lar jeg oljen ligge i oljekaret over natten og ser hva som ligger på bunn dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å prøve denne

 

http://valvoline.no/produkter.aspx?path=1:10:100:10015

 

Inneholder iht sikkertsdatabladet spesifikt 1 til 2,5% av en organisk sinkforbindelse. Men den står ikke på lista over. Valvoline har imidlertid gjort det bra i slitasjetester tidligere.

 

Jeg fikk anbefalt denne på Thorsov bil rekvisita i går. Ikke at jeg nødvendigvis ville hørt på alt de sier, men oljen ser ut til å dekke spesifikasjonene så hvorfor ikke.. Kjøpte den ikke da de kun hadde 1Liters forpakninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svakheten er vel at det blir metallisk kontakt mellom lager og veiv . Hvis oljen ikke er bra nok. Til olje trykket har bygd seg opp.

Derfor kan olje additiv hjelpe på. Slik jeg har forstått det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å lese her at du har vært særs uheldig...men, hvorfor reklamerer du ikke til forhandler du kjøpte av? Du har 5 års reklamasjonrett som forbruker og handler fra profesjonell selger.

(Dette gjelder bruktbil også) Du må evt. bevise at feilen var der på kjøpstidspunktet. Få evt. uavhengig sakkyndig til å vurdere årsak til havariet.

Er det snakk om sporbar fabrikasjonsfeil så vil LR Norge helt sikkert vurdere saken på en seriøs måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svakheten er vel at det blir metallisk kontakt mellom lager og veiv . Hvis oljen ikke er bra nok. Til olje trykket har bygd seg opp.

Derfor kan olje additiv hjelpe på. Slik jeg har forstått det

 

Jeg ser at "Poly TFE" (teflonbasert?) blir anbefalt i andre internasjonale Disco3-tråder som additiv for å hjelpe mot 'gnisning' i de kritiske første sekundene i en kaldstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å lese her at du har vært særs uheldig...men, hvorfor reklamerer du ikke til forhandler du kjøpte av? Du har 5 års reklamasjonrett som forbruker og handler fra profesjonell selger.

(Dette gjelder bruktbil også) Du må evt. bevise at feilen var der på kjøpstidspunktet. Få evt. uavhengig sakkyndig til å vurdere årsak til havariet.

Er det snakk om sporbar fabrikasjonsfeil så vil LR Norge helt sikkert vurdere saken på en seriøs måte.

 

Ja, jeg vet det er en mulighet å gå på forhandleren (Jensen & Scheele) jeg kjøpte bilen fra for litt over 2 år siden, men som du sier så medfører nok det nokså mye tid, krefter og penger fra min side up front ifm bevisinnhenting, årsaksvurdering, m.m. uten at utfallet på langt nær er gitt.

 

Jeg snakket med Motorpool igjen i går (der bilen står, skitten og fæl..., jeg ble faktisk ordentlig trist av å se den) og viste dem bulletinen SSM71816 (takk til @EKJ) som ble utstedt av JLR i mai i fjor, den beskriver jo veldig godt akkurat det jeg mener å ha opplevd og jeg må si jeg er litt skuffet over at de, som et LR-verksted som også hadde tilgang til denne bulletinen, ikke hadde hørt om den i det hele tatt og langt mindre funnet den på bakgrunn av min skade. Nå er jeg kanskje over gjennomsnittet glad i å finne tips, råd og direkte svar på nettet eller via tilgjengelige kilder både privat (som i dette tilfellet) og på jobb, men jeg tror faktisk at om jeg var verksmester og en av mine mekanikere kom og sa at D3-en de fikk inn hadde totalt motorhavari, så hadde jeg kanskje brukt 3 minutter i JLR-databasen for å se om jeg fant noe info på temaet.

 

Uansett, Motorpool skulle kontakte JLR men ga meg lite håp om at det ville ligge noen (økonomisk) løsning der.

 

Jeg betalte forøvrig Motorpool nærmere 4.000,- for de undersøkelsene de har gjort på bilen. Jeg ga dem beskjed om kun å bruke 1-2 timer på dette, primært for visuell inspeksjon (eller kjenne med henda) av regreim og oljepumpehus da jeg først mistenkte at det var her årsaken lå, men så har de gått videre og tatt av bunnpanna, vifta m.m. Ikke helt som avtalt, men de har ihvertfall jobbet for pengene.

 

Jeg fikk et glass av dem med et halvt kilo metallspon som hadde ligget i bunnpanna :-(

Jeg selger det til den første som byr kr 123.000,-

 

Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIten digresjon... eller ikke...

 

Har fyllt på dette stoffet her:

 

http://www.partsandretards.no/diverse/metabond/metabond-c

 

Og dette til diesel:

 

http://www.partsandretards.no/diverse/metabond/metabond-megasel

 

Får kjøre på dette, så merkes det vel etterhvert om det har noen effekt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av tillsettninger i dieselen så bruker jeg KUN det Land Rover anbefaler å det er BG244.

 

Jeg hadde på en tillsetning for noen oljeskift siden som heter Interflon Fin25 å jeg skal innrømme at motoren har aldri svivet så fint før som da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på svar fra JLR/Castrol angående olje, og Land Rover Norge/Motorpool angående SSM71816 .

 

From: < @jaguarlandrover.se>
Date: 2015-03-18 10:50 GMT+01:00
Subject: RE: FW: Hva anbefaler Land Rover som olje på Discovery 3?
To: Christopher Grenness <christopher@grenness.com>

 

Hej Christopher,

 

Ursäkta sent svar.

Jag har försökt att få ett entydigt svar från Castrol på din fråga, tyvärr har jag ännu inte fått det.

Jag har idag påmint om att vi vill ha svar och beskedet är att senast imorgon lovar man att svara.

 

Jag ber att få återkomma under morgondagen.

 

Best regards

 

Technical Service Engineer
Jaguar Land Rover Sweden

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på svar fra JLR/Castrol angående olje,

 

Da har jeg fått svar:

913D ersätter 913A-C
Du kan alltså med fördel använda den oljekvalteten.
Ingen speciell Castrolprodukt rekommenderas framför någon annan, men det är viktigt att rätt viskositet används

 

 

Så om jeg går på castrol.no og søker opp "913D" såååååå..... finner jeg ingenting.
Vel, vel, om jeg da går til http://oilselector.castrol.com/c/no/nor/search og legger inn registreringsnummeret, så får jeg som fasit:
DIN ANBEFALTE MOTOROLJE
CASTROL MAGNATEC 5W-30 A5
Nå går det ikke an å klikke på oljenavnet her for å lese mer om denne oljen (skjerpings, dere som har laget nettløsningen til Castrol...) men om jeg går noen skritt tilbake og inn på Castrol sine produkter så finner jeg tilbake til Magnatec 5W-30 A5 og i produktbladet (vedlagt) står det følgende (min uthevning) :
Castrol Magnatec 5W-30 A5 egner seg til bensin- og dieseldrevne bilmotorer hvor produsenten anbefaler en 5W-30 olje
med spesifikasjon ACEA A1/B1, A5/B5 eller API SN/CF, ILSAC GF-4.
Castrol Magnatec 5W-30 A5 egner seg til bruk i Ford-kjøretøy som krever en 5W-30-olje som møter Ford WSS-M2C-913-D, Ford
WSS-M2C913-C, WSSM2C913-B eller WSS-M2C913-A.

 

 

Så etter en lang runddans så virker det da som at jeg, for å følge Land Rover sin offisielle anbefaling, skal bruke Castrol Magnatec 5W-30 A5 i min 2007 Disco 3 2,7TDV6 uten dieselpartikkelfilter.
Og det er jo verdt å merke seg Castrol sin egen reklametekst for Magnatec, som touch'er ved noe som vi har diskutert her en del angående tilsetninger for å bedre beskytte motordelene ved oppstart:
HVORFOR CASTROL MAGNATEC?
Inntil 75 pst. av motorslitasjen skjer mens motoren varmes opp. Når motoren stopper, renner oljen normalt sett av viktige motordeler. Det gjør imidlertid ikke Castrol MAGNATECs smarte molekyler. De klamrer seg til motoren som en magnet og skaper et ekstra beskyttelsessjikt.

Castrol MAGNATECs unike sammensetning beskytter fra det øyeblikket du starter opp, og reduserer* motorslitasjen dramatisk.

Beskytt motoren fra det øyeblikket du starter, ved å velge riktig olje til kjøretøyet fra Castrol MAGNATEC-serien.

 

* I henhold til bransjeslitasjetesten Sequence IVA.

 

 

Man skal jo alltid ta reklametekster med flere klyper salt, men det er jo interessant at det er denne egenskapen de vektlegger aller mest med denne oljen.
Når det gjelder Castrol Edge så ser jeg ikke at den tilfredsstiller denne 913-D-kvaliteten til Ford, det nærmeste er i utgaven 5W-40 som "Meets Ford WSS-M2C917-A"
Likevel vil trofaste lesere huske at jeg fikk oppgitt fra merkeverkstedet som byttet olje sist (Brandt Fordon v/Tanumshede) at de brukte "Castrol Edge M2C913-D" som jeg ikke får til å stemme når jeg nå ser på Edge sine versjoner.

BPXE-8Y96GV.pdf

Endret av grenness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er motoren byttet? Hva valgte du til slutt mht utskiftingsalternativ og sirkapris?

 

Jeg har vel indirekte antydet flere steder i denne tråden og noen andre steder at jeg har sett på 4land i Polen som eneste aktuelle alternativ (både økonomisk sett, men også at jeg faktisk føler at de er bedre rustet til å ta seg av en slik pasient enn mange norske alternativer), og der er den nå.

 

Dessverre fikk jeg nettopp nå for en halv time siden beskjed derfra at de har løftet ut motoren og gått igjennom den for å se om den kunne repareres, men at det ikke lar seg gjøre.

Så nå skal de bruke noe tid på å finne en bra byttemotor til en bra pris.

 

Så foreløpig vet jeg ikke hva sluttsummen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer er vel på sin plass å si vil jeg tro.. At motorpool ikke kjente til den bulletinen kommer ikke på som en overaskelse.

Når jeg skjekket bilen min hos dem, sa de at alt var gjort av bulletiner på min. Så leste jeg her på forumet om skjekk av bremse servoen og vakum slanger. Jeg hadde 1 som gikk over motoren. men her skulle det være 2 og en tilbakeslags ventil. Bulletinen ble lagt ut for denne fixxen. jeg ringte motorpool igjen og ba dem skjekke igjen om alt var gjort på min. Joda alt var gjort. Da dro jeg inn og viste dem denne bulletinen på aipædden til ØKH. Først da fikk jeg en vag forklaring på at de hadde oversett denne og at de skulle ordne det asap..

 

Men for all del, de 2 gutta som sitter i front er jo kjempe hyggelige og behjelpelige. Den ene av dem bor utti spikkestad traktene tar jeg ikke heeelt feil.

Hhu som sitter bak verksted og dele lager skranken virker temmelig sur av natur. Fikk den samme følelsen av henne de 3 gangene jeg har vært innom der.

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei grenness.

 

Skum-leste hele tråden din her, så videon på tuben og det hele. Først vil jeg nå si ( selv om det ikke spiller noen rolle nå ) at jeg tror 99% av alle sjåfører på det stedet, på det tidspunktet ville gjort som deg.

 

Synes forøvrig det ble sinnsykt mye oljeprat, er rimelig sikker på at det ikke er oljemerket som har fått motoren til å havarere. Hvorfor motoren havarerte er jo det ennå ikke gitt svar på. Det var også riktig å først mistenke oljepumpehuset.

 

( Der er det bolt innfestningen til registerreim strammehjulet som ryker, med den konsekvens at register reimen hopper av samtidlig med trykktap på oljen i motoren siden oljepumpehuset sprekker. )Godt illustret i tråden til Thomas http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=72176&hl=regreim&page=2

Det ble det jo fort konstatert fra Motorpool at det ikke var oljepumpehuset. Selv om registerrem strammeren og oljepumpehuset sitter foran.

 

"De begynte bakerst som jeg ba om, og kunne konstatere at alt så fint ut!

Alle remmer var stramme og fine, strammeren/festet ved oljepumpa var helt og fint."

 

Oppsummert slik jeg oppfatter dette.

1. Ta ikke lett på dette oljepumpehuset med feil design. DET HOLDER IKKE å inspisere det for sprekker ved regreimbytte, det er tull og skikkelig kunnskapsløst av verkstedene å si at det er greit. Når tretthetsbruddet kommer, så skjer skadene umiddelbart. Nok engang anbefaler jeg alle å bytte dette svake oljehuset ved regreim bytte.

2. Bruk foreskrevet olje og overhold service intervallene. Ikke bekymre Dere mere rundt det temaet.

3. Be om å få den gamle motoren i retur fra 4Land, så dine forumvenner kan få det endelige svaret på hvorfor havariet skjedde, eneste logiske svaret så langt( når det ikke er regreimstrammeren ) er den for Landrover kjente produksjonsfeilen i veivlagerskålenes montering http://www.disco3.co.uk/forum/topic69590.html.

Denne feilen skal være utbedret i nyere motorer, så for alle Dere som kjører gamle motorer, blir det som Clintern sa "Do you feel lucky, well Do you.."

For de litt mere nysgjerrige: plukk ned bunnpannen og inspisere lagerskålene. Anbefales hvis du ikke har råd til plutselig motorhavari.

4. 8 - 9 sider om olje er interresant nok det, men igjen garanterer jeg at motoren ikke havarerte på grunn av oljemerket.

 

Ønsker til sist Grenness lykke til med bilen hos 4Land i Polen, jeg er sikker på at de gir deg den beste mulige service, og til sist vil jeg bare si at det var ingenting du kunne gjort annerledes der og da for å berge denne motoren. Du var bare max uheldig.

 

Mvh Brage

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skum-leste hele tråden din her, så videon på tuben og det hele. Først vil jeg nå si ( selv om det ikke spiller noen rolle nå ) at jeg tror 99% av alle sjåfører på det stedet, på det tidspunktet ville gjort som deg.

 

Takk, jeg har egentlig hele tiden hatt den samme oppfattelsen ;-)

 

 

Synes forøvrig det ble sinnsykt mye oljeprat, er rimelig sikker på at det ikke er oljemerket som har fått motoren til å havarere. Hvorfor motoren havarerte er jo det ennå ikke gitt svar på. Det var også riktig å først mistenke oljepumpehuset.
( Der er det bolt innfestningen til registerreim strammehjulet som ryker, med den konsekvens at register reimen hopper av samtidlig med trykktap på oljen i motoren siden oljepumpehuset sprekker. )Godt illustret i tråden til Thomas http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=72176&hl=regreim&page=2
Det ble det jo fort konstatert fra Motorpool at det ikke var oljepumpehuset. Selv om registerrem strammeren og oljepumpehuset sitter foran.
"De begynte bakerst som jeg ba om, og kunne konstatere at alt så fint ut!
Alle remmer var stramme og fine, strammeren/festet ved oljepumpa var helt og fint."
Der viste jeg nok min inkompetanse, jeg hadde av en eller annen grunn fått det for meg at regreima satt bak...
Oppsummert slik jeg oppfatter dette.
1. Ta ikke lett på dette oljepumpehuset med feil design. DET HOLDER IKKE å inspisere det for sprekker ved regreimbytte, det er tull og skikkelig kunnskapsløst av verkstedene å si at det er greit. Når tretthetsbruddet kommer, så skjer skadene umiddelbart. Nok engang anbefaler jeg alle å bytte dette svake oljehuset ved regreim bytte.
2. Bruk foreskrevet olje og overhold service intervallene. Ikke bekymre Dere mere rundt det temaet.
3. Be om å få den gamle motoren i retur fra 4Land, så dine forumvenner kan få det endelige svaret på hvorfor havariet skjedde, eneste logiske svaret så langt( når det ikke er regreimstrammeren ) er den for Landrover kjente produksjonsfeilen i veivlagerskålenes montering http://www.disco3.co.uk/forum/topic69590.html.
Jeg har tenkt til å hente bilen selv hos 4Land, og tenker nok ikke å ta med meg gamlemotor'n i bagasjerommet.
Men jeg er blitt lovet bilder av den nå en av de nærmeste dagene. Skal legge ut her så fort jeg får dem.
...og den var altså ikke mulig å reparere, så den blir erstattet av ny brukt motor.
Denne feilen skal være utbedret i nyere motorer, så for alle Dere som kjører gamle motorer, blir det som Clintern sa "Do you feel lucky, well Do you.."
Det blir heldigvis en nyere motor på meg nå, så da håper jeg at jeg kan feel'e meg mer lucky i noen år framover. Men olje og filter skal skiftes minst hvert år, og servicer skal tas på minste intervall. Trust me.
For de litt mere nysgjerrige: plukk ned bunnpannen og inspisere lagerskålene. Anbefales hvis du ikke har råd til plutselig motorhavari.
4. 8 - 9 sider om olje er interresant nok det, men igjen garanterer jeg at motoren ikke havarerte på grunn av oljemerket.
Ønsker til sist Grenness lykke til med bilen hos 4Land i Polen, jeg er sikker på at de gir deg den beste mulige service, og til sist vil jeg bare si at det var ingenting du kunne gjort annerledes der og da for å berge denne motoren. Du var bare max uheldig.
Takk for det, og takk for alle oppmuntrende og støttende ord dere fra første stund, det ble litt terapi å dele frustrasjonene her inne.
Nå ser det ut til at jeg får bilen tilbake rett over 17. mai og det gleder jeg meg voldsomt til. Hipp, hipp.
Christopher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilder av den havarerte motoren kommet fra verkstedet.

Kommentér gjerne hva dere (tror dere) ser...

(jeg har ikke råd til å be verkstedet bruke tid på analyse, men de slår (igjen) fast at veivakselen er fullstendig låst)

 

Det siste bildet er interessant...

 

P4306873.jpeg

P4306875.jpeg

P4306874.jpeg

P4306871.jpeg

 

Og så er det denne tassen som ble funnet der inne:

P4306872.jpeg

Noen som kjenner igjen hvor denne skruen egentlig hører hjemme?

Det kan jo se ut som at den har fått kjørt seg litt.

Er det ugreit å spekulere på om siste merkeverksted som hadde storservice (168k) rett og slett har mistet eller glemt igjen denne inni motoren?

 

Jeg kan sikkert be om noen få ekstra bilder av noe, dersom noen av dere etterspør det.

 

Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner igjen hvor denne skruen egentlig hører hjemme?

Det kan jo se ut som at den har fått kjørt seg litt.

Er det ugreit å spekulere på om siste merkeverksted som hadde storservice (168k) rett og slett har mistet eller glemt igjen denne inni motoren?

Fikk en oppfølingsmail fra mekanikeren nå, han tipper skruen kanskje ble røska løs fra stempelfoten da motoren havarerte:

Zrzut ekranu 2015-04-30 o 14.22.01.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var mye spon i oljen er det lagerhavari hvor veiven er sveist fast.

 

Den bolten er jeg tilnærmet sikker på at er en rådebolt. Kan være om en hadde åpnet opp og styrt så kunne råden blitt bevegd på slik at veiven kunne roteres

Hvis det var mye spon i oljen er det lagerhavari hvor veiven er sveist fast.

 

Den bolten er jeg tilnærmet sikker på at er en rådebolt. Kan være om en hadde åpnet opp og styrt så kunne råden blitt bevegd på slik at veiven kunne roteres

Hvis det var mye spon i oljen er det lagerhavari hvor veiven er sveist fast.

 

Den bolten er jeg tilnærmet sikker på at er en rådebolt. Kan være om en hadde åpnet opp og styrt så kunne råden blitt bevegd på slik at veiven kunne roteres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bolten er jeg tilnærmet sikker på at er en rådebolt. Kan være om en hadde åpnet opp og styrt så kunne råden blitt bevegd på slik at veiven kunne roteres

Hvis det var mye spon i oljen er det lagerhavari hvor veiven er sveist fast.

 

Det var mye spon i oljen, ja.

Motorpool ga meg cirka en halv Cola-flaske (halvliter) som var fylt med spon da de tok ned bunnpanna for et par måneder siden, i tillegg var det enda mer nå i følge mekanikeren.

 

Og "rådebolt" er kanskje ordet jeg lette etter da jeg fikk tegningen fra mekanikeren som jeg limte inn over her? Eller mener du bolten/skruen kom fra et annet sted? (beklager at jeg er amatør...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fasinert over at de har nappet ut motoren med converteren fast i motoren... håper de får den skikkelig på plass igjen å kontrollerer giroljenivå etterpå...

 

Får du med den gamle motoren hjem? Hva skal du ha for den om du vil selge den?

Endret av Mads SL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fasinert over at de har nappet ut motoren med converteren fast i motoren... håper de får den skikkelig på plass igjen å kontrollerer giroljenivå etterpå...

 

Får du med den gamle motoren hjem? Hva skal du ha for den om du vil selge den?

 

Som jeg forstod det så var problemet at de ikke fikk løs converteren slik alt stod nå, men at dette blir løst.

 

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å ta med meg den gamle motorblokka hjem - sier du at den faktisk er verdt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...