Gå til innhold

D2 Luftfjæring full stopp fredagskveld på Elverum.


Oskarsaelid

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Ja var dunlop fra famous four. Hadde bestilt 2 men skiftet kun den defekte da jeg lurer litt på hvordan en lett får ut tilkoblingen oppå belgen? Er det noe triks? Den jeg tok ut ble ødelagt i tilkoblingen derfor vil jeg ikkje ta ut den andre enda ,for den er jo ok. Vil ha den som reserve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgen har pressfittings, dra kraven tilbake og hold mens du drar slangen ut. Ikke nødvendig å kappe hvis ikke slangen er skadet i enden.

 

+1 for Dunlop belger. Byttet til Dunlop sommeren 2011 - fortsatt på samme sett! Kjøpte av Erik Winther Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei igjen. Jeg ville byttet begge da belgene begynner å bli noen år gamle. Høydesensorene trenger du ikke å bytte før de ryker.

 

Enkel jobb å bytte belgene. Da jeg byttet en av mine på Arnott garanti ( de har ikke livstidsgaranti lenger) .......

Mvh

LOH

Jeg husker da LOH måtte bytte Arnott belg på garanti, for jeg hadde like før kjøpt to stk. selv (2008). Tok i bruk den ene for 2 år siden, men den måtte byttes i Mai i år, etter mindre enn 15000 km (belg fra samme batch som LOH sine?)

 

Vel, tenkte at det kunne være greit å høre med Arnott om hvordan de har håndtert disse sakene. Fikk svar dagen etter fra ny Arnott-filial i Nederland om at de var klare til å sende meg 2 nye som garanti-erstatning, og om jeg ville bekrefte adresse (!) Fikk 2 belger på døra 5 dager senere. Snakk om flott service.

 

Jeg besøkte de nederlandske web-sidene deres og der gir de faktisk limited lifetime warranty i Europa. Så nå får jeg gleden av å teste ekte Arnott-kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, kjenner meg igjen i dette. Siden du er på Elverum , så stikk bort på Biltema der, og kjøpt 2 stk. 25-123. De åpnet nå kl.0900

Dette er egentlig stevnstøtte for båthenger, laget i rågummi. De passer perfekt oppå akslingen, du stripser de fast oppå plata hvor bumpstoppen treffer. De bygger ca 10 cm i høyden, de har et stort gjennomgående hull, som du trer stripsen igjennom,

Store strips kjøper du også på Biltema. Dette koster deg ca 120,- totalt, og vips så er du på vei videre..

 

 

Gjerne ring meg på 90508101

 

Mvh

Rune

Er dette noe man kan ha permanent montert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mer en nødløsning som får deg hjem uten problemer. Har ikke prøvd det selv ennå men har en liggende i bilen :).

 

landreas kjørte hjem med en 2x4" der uten problemer, så dette bør fungere utmerket :D

 

Det er mulig å fjerne SLS systemet og erstatte det med stålfjærer men da mister du nivåreguleringen og litt av kjørekomforten. SLS systemet er ganske enkelt så hvis det er noe som ikke fungerer så kan vi sikkert hjelpe med diagnosen....

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...