Gå til innhold

Stertil Koni KS4028W 4 søyler løftebukk selges


tiopet

Anbefalte innlegg

Har en liggende og slenge under pressenning i hagen, innser at den aldri kommer opp og stå.

Spesielt siden kommunen nekter meg å bruke tømmerhuset i hagen til verksted.

De sier jeg kan bygge ny verkstedhall i hagen, men jeg vil ikke ødelegge hagen med noe sånt.

Det ville ødelagt eiendommen, hvor den nyeste bygningen er en garasje fra 1920 og den eldste er fra 1860.

I tillegg er Eiendommen er vernet som en del av bygdesentrum

 

Den har hjulkontroll og travers jekk

Maks last 2800kg.

 

Litt småfiks er det på den, men alt virket når jeg fikk den.

 

Ønsker meg 7000,- for den, eller HBO.

 

Bilde er lånt fra nett, siden min er demontert.

 

Stertil koni.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nede var det et vernet hus som eier ville flytte 25 meter for å bygge på huset sitt.

Ville protester fra øvrigheten og blankt nei.

Greit,sa gubben,da får det falle ned først.

Plutselig fikk pipa en annen lyd og huset fikk flytte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt dem klar beskjed om, enten så får jeg garasjeport i gavlen og huset blir bevart som det er mot veien og ellers rundt, eller så faller det bare ned av seg selv.

Med kraftig soppvekst under gulvplankene og råtne bunnstokker så er det på vei ned allerede. Pluss en del lekkasjer i taket.

Høy vannstand i begge kjellerne hver vår, er det også.

 

Noen år til nå så vil jeg ikke kunne bevare det til verksted heller.Da har råten kommet for langt.

 

 


Føler at jeg trenger en sånn, men mangler sted å sette den

 

Sånn skal det låte :)

Sett den ute og bygg carport over ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt "toskat",som min fetter sier.

Fredet stabbur på snaut 3x3 meter men få lov til å legge blikktak var ikke mulig.

Nytt gammeldags tretak var kravet,men det koster mer enn halve årslønna.

Så da skulle det bare få dette ned,det også.

Men,ingen har klaget på blikktaket vi la for 25-30 år siden.

Ikke engang da en delegasjon på 4 mann i to biler reiste rundt i dalen og tok bilder og mål av gamle hus. ;)

Rettet stabburet opp også ,med min første Hi-Lift. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredete bygninger får midler fra riksantikvaren til istandsettelse. Da skulle det også bare mangle at man får føringer på arbeidet.

 

Jeg tror muligens det menes vernet i stedet for fredet, og da er det en kommunal reguleringsplan som setter betingelsene. Vern frigjør ingen midler til restaurering.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredete bygninger får midler fra riksantikvaren til istandsettelse. Da skulle det også bare mangle at man får føringer på arbeidet.

 

Jeg tror muligens det menes vernet i stedet for fredet, og da er det en kommunal reguleringsplan som setter betingelsene. Vern frigjør ingen midler til restaurering.

 

Er riktig det, vern gir ingen midler til restaurering, men man kan søke og være heldig.

Eller i mitt tilfelle, kommunestyret stemte mot midler til restaurering men for at det skal stå som det gjør.

Fredning gir midler til restaurering, som også må søkes om.

 

Jeg mener at, har kommunen bestemt at det skal stå, så burde de sørge for at det ble stående også.

Jeg har ikke bruk for en haug med ved som ikke kan brukes til noe.

 

Den delegasjonen var her også, etter det ble det eiendomsskatt på hovedhus, tømmerhus, garasje, vedskjul og hageskjul. Da ble det skatt etter en verdi på 5.8 millioner.

(Kjøpte eiendommen for 900.000). Var en langvarig kamp å få ned den skatten gitt.

 

Brukte high-liften min til å rette opp og skifte bunnstokker i hageskjulet, den er bare uvurderlig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sånn skal det låte :)

Sett den ute og bygg carport over ^_^

Har akkurat fått hus med en dobbelgarasje, kona er med på å sette opp en til, altså to dobbelt garasjer på tomten, samt en liten carport til båten i tilknytning til den kommende garasjen.

 

Må nok ha meg noe mindre ;) lav sakseløft tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også grave den litt ned, slik at løftebrua er i nivå med resten av gulvet. Da har du spart inn 20cm på høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...