Gå til innhold

Forumtreff 12-14.06.2015, Persgård camping, Rødberg


Tore Kjernmoen

Anbefalte innlegg

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Undertegnede, som ikke har for vane å slippe bilen til i sitt rette element, syns turen i fjor var knallbra! Nok av utfordringer og glede for en "fersking". Tror en kopi fra i fjor vil gjøre suksess igjen :)

Endret av Chad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne den ruta i år, jeg som ikke har vært på dette forumtreffet før B) . Skal plukke opp en CB radio på Geithus (Norworld) på fredag på vei opp til Fønnebøfjorden. Håper jeg får den opp å gå. Har bestilt en antenne som ikke krever 'jordplan' i følge hyggelig dame hos Norworld. Får vel litt tips on site, vel :huh: .

 

Hvilken kanal/frekvens i 27 MHz båndet bruker man under LR-treff? Og i Norge er det FM og ikke AM som benyttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kanal/frekvens i 27 MHz båndet bruker man under LR-treff? Og i Norge er det FM og ikke AM som benyttes?

FM

Det er vel vanligvis kanal 4x4=16 som benyttes?

Korrekt.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. ved.

Ta med litt selv. Snakket med fetteren min og han hadde ingen tips om vedselgere eller lignende langs veien.

De fleste har litt skau selv eller snakker med naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ved behøver vi egentlig?

 

Siste eller nest siste treff var det satt opp skilt i vedbua om at veden kun var til fyring i det gule huset.

Noen trives med å sitte oppe mye av natta og koser seg godt med et oljefatbål,type stort.

Det er jo bare hyggelig.

Og da tenker jeg det er bedre med litt for mye ved enn frosne historier ved en kald grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ved behøver vi egentlig?

 

Det er ikke vanskelig å brenne opp 4-5 sekker på en lang kveld om man vil....og så er det meldt pent vær og det er to kvelder..

 

Selv om det dukker opp 10stk 60-liters sekker, så tror jeg neppe noen kommer til å frakte ved hjem igjen.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skulle det bli noe til overs kan en trengende sjel få med seg(synes jeg)

evt. legger vi overskytende i skjulet til bruk for en frossen sjel en annen gang.

 

Husk å ha nok skillemynt til bomveier, o.l. i tilfelle tur går i orden.

Nok fuel på tanken,både bil og innhold er lurt å ha bunkret på forhånd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan gjerne kjøpe inn et lass ved men utfordringen er frakt siden det ikke finnes lokal leverandør. Jeg har verken 96 eller E i førerkortet og hengeren min har bare 450kg nyttelast. Om noen kan være behjelpelige tar LRF regninga. (Avtales på forhånd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, endelig klarert, nå blir det tur. Gleder meg veldig :D Blir vist alene fra husstanden i år også :(

Skal det bringes noe fra Grenlandstraktene TIL treffet? Noen som har behov? Har vist en god del på returen har jeg forstått.

Har fjærnet stigtrinn og allerede tappet luft av dekkene...überklar..for ALT B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...