Gå til innhold

clutch problemer. i behov av garasje plass eller slepetau oslo.


maskinin.martin

Anbefalte innlegg

Hei!

Det här er mitt förste inlägg i forumet, jag heter Martin och har köpt mig denne bilen

109" serie 2 1971 litt modifisert, kapittel2

Har inte lär mig poste egne bilder enda :P

 

Efter mye om og men så blev det ingen leie av verksted där jag hade tänkt mig så nu när "den gamle grå" har hangt seg i clutchen så er jag i bohov av verksted i närheten av Oslo og kanske en mekekompis til att bytte clutch.

 

Cluchen har hengt seg så att den ikke går o trampe ut i fri. Har haft loss gulv og vekselspak i tittat ner i clutchen og det virker som det ska med arm og hydraulik men den slipper ikke på krafta til girkasse, har testat å hållt clutch nede samtidigt som noen försöker taue igan bilen min, og då oppstår en helt förferdelig lyd. som om ngn har hällt en påse med skruer og ting in mellen clutch og fjärer.

 

jag kan ikke stå der jag står nu med bilen lenge til, så om noen er sugen på att meka med en ikke "partysvenske" så blir en glad.

 

Om det ikke fins noen som har garasje så kanske det finns noen med slepetau (2,5 ton) som kan tenke seg att leie ut det en helg, så kan jag köra bilen till Gotland där jag har garage.

 

Oavsett vad som finns så erbjuds deffenitivt kompensation, vill ut og köre i snö :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Cluchen har hengt seg så att den ikke går o trampe ut i fri.

 

Ut fra din beskrivelse av clutchen, ville jeg forsøkt følgende (så fremt motoren starter og går?...)

 

Finn en passelig bakke og start motoren i gear. Kanskje litt vanskelig å få igang en bil på 2 tonn mens den står i gear, men det burde gå. Eller man kan starte å rulle i fri, og så dra gearspaken i f.eks 2. gear. Når turtall på motor og hjul/drivverk matcher, vil den smette i gear.

 

Poenget er at slik (med litt kjøring) kan clutchen løsne av seg selv uten at man må begynne å skru opp ting.

Jeg har gjort det flere ganger på min motorsykkel etter at den har stått lenge (Norton Commando med original tørrclutch)

 

OBS! Du må ikke taue bilen igang, da det ikke er lett å hekte av slepatauet på en bil som ikke kan clutche,...!!

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vermte ikke motoren innen og satt ner tomgång så att den ikke skulle starte när vi drog den og höll ner clutchen, men den lyden var ikke trevligt för det hörtes ut som att den släppte men att det låg noen ting mellom clutch og svinghjula eller fjärer i clutchen.

 

Ska bort og teste det att ha motorn igång og få rull i en bakke nå så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testade nu og clutchen gör

!

 

där jag står nu var inge bra ställe!

7ef9fdbff5935546c14414d9b3a5b60f.jpg624a7c49430dbd66795a3b6a9f4a605c.jpg

 

må ei melde dette til politi? skader er inte mer en en nytt fönster bak som er myyye billigere en egenandelen.

 

Ende som var tatt ut var en oljespröte som låg utenför B)

 

 

Om jag kan få komma til dig Stig og bytte clutch så hade det varit jätte snillt :) men jag må ta loss clutch för o se vad det er för en innen jeg kan bestille en ny. vet ikke hvor lang tid det tar att bestille clutch fra england og hit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld innbruddet. Ny bakdør koster. Kanskje er bandittene allerede pågripet for andre ting, og da er de erstatningspliktig.

 

Tipper fjørene har løsner på plata.

Send en PM til spitfire, han vet hvilken clutch du trenger. Det var han som bygget den flotte bilen.

 

Gratulerer og velkommen til forumet. :)

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på clutchen og urtrampningslagret er ser ni noe uppenbart feil her? lagret ser ut o slå lite. og ei antar att det räcker att fjärer blir bare litt, litt mer böjde etter att de blitt rake ner man tramper på pedalen.

 

Melte til politi på nett nå!

 

Takk takk :)

Endret av maskinin.martin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Melte til politi på nett nå!

 

Lurt det. Veldig frusterende at slikt skjer, hvor i allverden i Oslo gater ble du utsatt for dette da? Og kunne de ikke bare ta ruta med engang, istedenfor å herpe døra. Jeg kjenner jeg blir litt sint når jeg ser sånt.

 

Håper du får fikset problemet med klutsjen.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på Alna en bit fra mekonomen. Ei ble litt gladare av att de ikke fått opp döra bak pga att aluminiumen sklid unna. Sen hade jag en Makita skrutrekk eske i baksete som jag med vilje åpnet opp och stillt så att man såg att det bare var manualer i den men ändå skulle de rote runt i den.

 

Vet noen vart ei kan finne det faste glaset till sidodörr bak? har ikke funnit det på noen av de vanlige engeleske siderne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen moddinger blir det disk fra motorprodusent og plate fra girkasseprodusent.

Andre ganger blir det komplett clutch fra girkasseprodusent og nye hull i svinghjulet for feste til disken.

Ikke ofte det er bolt-on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på Alna en bit fra mekonomen.

 

 

Aha. Det er rett ved den bilskroten hvor alle kjeltringene leverer det kobberet de stjeler fra togbanene rundt omkring.

Er nok ett av de absolutt utryggeste stedene å sette fra seg en bil excl . Det vanker mye rart rundt der :wacko: på jakt etter fortjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...