Kjohan82 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hei! Kjøpte min første D3 i november og foreløpig har det gått veldig fint. Men i dag har jeg opplevd at System Engine Fault kommer opp i et sekund, sammen med et lite rykk, (eller følelsen av at den glipper). Jeg forsøkte å fortrenge det første gang, men endte da opp med å kjøre en lengre tur for å se om det kom igjen... Det gjorde det helt på slutten av turen i en slak oppoverbakke, 2 ganger etter hverandre, også da med disse rykkene. Er dette EGR-ventilene, mon tro? Eller kan det være batteriet/ladingen til batteiet? Jeg skal på fjellet med familien til helgen og er jo akkurat like livredd for å få havari som at vi må kjøre en annen bil på fjellet Kan jeg trygt kjøre? Hva kan skje? Prøvd å se etter samme erfaringer her på forumet, men har ikke sett noen som hadde disse rykkene. Håper på noen svar i kveld, så kan jeg kanskje få den på verksted i morgen eventuelt (har en garanti, men er usikker på hva de dekker) Til info har jeg 132 000 km på måleren, og er usikker på om det er byttet EGR tidligere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palerik Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Opplevd noe lignende her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=71042&hl= .-. Pål-Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjohan82 Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Opplevd noe lignende her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=71042&hl= .-. Pål-Erik Hmm, ja det skal sjekkes! Men du sier du mistet helt pådrag. jeg bare fikk et "glipp", og så virket alt normalt. Men, deilig om det hadde vært noe så enkelt om dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjohan82 Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Dette er nå sjekket, og fra hva jeg kunne se så så det fint ut. Slangen virket forholdsvis ny og myk. Den hadde en sånn kondom over, så prøvde å flytte litt på den, men jeg kan med 98 % sikkert si at det ikke var denne slangen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Tvedt Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Jeg hadde samme tendens i høst med min D3 2008. I en periode på 3 mnd hendte det at jeg fikk et pling med samme beskjed. Noen ganger ble den et kort sekund, andre ganger måtte jeg skru av og på tenningen. En dag, da det passa som værst, kom feilen og den nektet å forsvinne. Diagnosen viste to ting. 1. Feil på EGR og 2. feil på gass spjeld. Og det var vist feilen på gass spjeldet som hadde laget feilen som kom og gikk. Denne var en forholdsvis enkel operasjon å bytte. Endret 19. januar 2015 av Andreas Tvedt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjohan82 Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde samme tendens i høst med min D3 2008. I en periode på 3 mnd hendte det at jeg fikk et pling med samme beskjed. Noen ganger ble den et kort sekund, andre ganger måtte jeg skru av og på tenningen. En dag, da det passa som værst, kom feilen og den nektet å forsvinne. Diagnosen viste to ting. 1. Feil på EGR og 2. feil på gass spjeld. Og det var vist feilen på gass spjeldet som hadde laget feilen som kom og gikk. Denne var en forholdsvis enkel operasjon å bytte. OK? Jeg byttet Gasspjeld og innsugsmanifoil på audien, det kom på over 30 laks, (20 000 i deler)! Tok det heldigvis på garanti, da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjohan82 Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Noen flere som har noen ide? Jeg kjøper meg en lader i dag da jeg ser dette uansett kan være preventivt. Takk så langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Tvedt Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Mulig jeg var litt upresis. Det var kne for gasspjeld som var ødelagt (LR014212). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjohan82 Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 Etter at jeg ladet bilen her forleden, så har jeg kjørt ca 50 mil med langkjøring og litt småkjøring. INGEN problemer overhodet. Jeg tror jammen meg det var så enkelt som det. Mye småkjøring, på med varme i seter osv, tappes litt etter litt for strøm, og så begynner problemene å oppstå. Takk for tips og hjelp, folkens. Nå skal gliset inn på understellsbehandling og skikkelig rustbeskyttelse. Det blir bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.