Gå til innhold

HDC Fault - HDC Not available


newDisco3

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg får denne feilmeldingen hver gang jeg starter. Ellers ingen feil eller lamper som lyser under kjøring.

Ingen andre "hendelser" eller feil annet enn at HDC funksjonen ikke virker (når jeg trykker på den gule knappen skjer det nada.. :huh: )

 

Noen som har peileing på hvor jeg kan starte feilsøk?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mye småturer er det ikke unormalt i kulda at spenningsfallet er stort nok til at du får denne alarmen når du starter.

 

Lad opp batteriet med en lader så forsvinner nok denne alarmen.

 

Den gule hill decent knappen virker kun når du bruker ett av terrengmodusene.

Er hdc programmene borte vil det lyse i dashbordet og bakgrunnsbelysningen i ikonene rundt vribryteren mellom setene er slukket.

 

Hvis problemet er tilbakevendende ville jeg nok sett på nytt batteri evt. ny dynamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mye småturer er det ikke unormalt i kulda at spenningsfallet er stort nok til at du får denne alarmen når du starter.

 

Lad opp batteriet med en lader så forsvinner nok denne alarmen.

 

Den gule hill decent knappen virker kun når du bruker ett av terrengmodusene.

Er hdc programmene borte vil det lyse i dashbordet og bakgrunnsbelysningen i ikonene rundt vribryteren mellom setene er slukket.

 

Hvis problemet er tilbakevendende ville jeg nok sett på nytt batteri evt. ny dynamo.

HDC skal fungere utenom terrengegenskapene. Gjør ihvertfall det hos meg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får samme feilmelding, men bare rundt null (tror jeg). Har hatt det siden batteri og dynamo ble byttet for under ett år siden. Sønnak 1000 eller noe i den retning. Og jeg måler konstant lading i sigarettender. Hva kan problemet være da? Ingen problemer med å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disco 3 krever ett batteri på minimum 90 Amp/h og 825 Amp. I kulda klarer ikke batteriene å levere spesifisert kapasitet og da blir det spenningsfall og HDC fault.

 

De fleste leverandører i Norge tilbyr ett 100 Amp/h med typisk 830-900 Amp kapasitet. Det blir i grenseland når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...