Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Recommended Posts

Hei.

 

I det siste har jeg fått litt trøbbel med webastoen på D3'en min.

Har Iidtool, og har lest av feilmeldinger. Husker de ikke i farten nå, men den vil ikke starte. Har prøvd å prime den med påfølgende start, og det har fungert. Ryker no j****g. :)

Ved kjøring til jobb idag primet jeg den på nytt, og den startet. Kjørte "live values" på glødeplugg og pumpe, samt glow plug duty cycle. Sistnevnte vet jeg ikke hva betyr. :) Ser at glødepluggen slår seg av og på, det samme med pumpa. Vil det si at det er normalt at dette starter og stopper under kjøring?

Temp ute idag var -6 grader og bilen ble driftsvarm, 88 grader på kjølevann. Falt til 79 grader, og da startet pumpa igjen.

 

Noen som kan forklare og opplyse meg litt om virkemåte, og om det er noe annet jeg bør prøve?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er nok modern for kammer bytte, du lure han å starte med prime.

 

Glødeplug skal slås av da det gå fra glødeplug til flammevakt.

 

G

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brennkammer bytte . Samme på min for 1 år siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger tråd her inne. Ikke vanskelig.

 

Glen har. Hellanor har dem også.

Selv bestilte Eg fra UK.sammen med en del andre ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var igjennom det samme sjøl ifjor. Relativt grei jobb men trangt. Ta ut frontlykta og løsne vinduspylertanken. Slangene til kjølevannet løsner du greiest ved å skru av festet på selve webastoen. Lettere enn å plundre med slangeklemmene- tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Ser ut som det rettet seg med priming og tvangskjøring.

Den starter og går som den skal nå, så får vi se hvor lenge det varer :)

Må nok belage meg på å bytte, men greit å ta dette til våren/sommeren. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei... orginalt starter den av seg selv (...) når utetemperaturen er 4 grader eller lavere.  B)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om du bytter glødeplugger i motoren? Den blir lettere å starte med god gløding først 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fjusket å hostet gikk i lav modus å senket seg fikk ikke gitt gass.. så ble tenninga skrudd av . Fikk ikke start på den igjen.

driver å sjekker diesel fremføring nå. 

Håper det er det. Bilen var nesten tom for drivstoff i -15 . Og ble fylt dagen etter 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...om bilen har vært nesten tom for drivstoff, så vil webasto ikke gå, og du må sannsynligvis få resatt den for å få den i gang igjen, sånn helt malapropos...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×