Gå til innhold

Discovery 3: problemer med webasto


Geir K.H.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I det siste har jeg fått litt trøbbel med webastoen på D3'en min.

Har Iidtool, og har lest av feilmeldinger. Husker de ikke i farten nå, men den vil ikke starte. Har prøvd å prime den med påfølgende start, og det har fungert. Ryker no j****g. :)

Ved kjøring til jobb idag primet jeg den på nytt, og den startet. Kjørte "live values" på glødeplugg og pumpe, samt glow plug duty cycle. Sistnevnte vet jeg ikke hva betyr. :) Ser at glødepluggen slår seg av og på, det samme med pumpa. Vil det si at det er normalt at dette starter og stopper under kjøring?

Temp ute idag var -6 grader og bilen ble driftsvarm, 88 grader på kjølevann. Falt til 79 grader, og da startet pumpa igjen.

 

Noen som kan forklare og opplyse meg litt om virkemåte, og om det er noe annet jeg bør prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok modern for kammer bytte, du lure han å starte med prime.

 

Glødeplug skal slås av da det gå fra glødeplug til flammevakt.

 

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennkammer bytte . Samme på min for 1 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger tråd her inne. Ikke vanskelig.

 

Glen har. Hellanor har dem også.

Selv bestilte Eg fra UK.sammen med en del andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var igjennom det samme sjøl ifjor. Relativt grei jobb men trangt. Ta ut frontlykta og løsne vinduspylertanken. Slangene til kjølevannet løsner du greiest ved å skru av festet på selve webastoen. Lettere enn å plundre med slangeklemmene- tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Den fjusket å hostet gikk i lav modus å senket seg fikk ikke gitt gass.. så ble tenninga skrudd av . Fikk ikke start på den igjen.

driver å sjekker diesel fremføring nå. 

Håper det er det. Bilen var nesten tom for drivstoff i -15 . Og ble fylt dagen etter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...