Gå til innhold

Ombygging til 7 seter -D4


Howard

Anbefalte innlegg

  • 4 år senere...

Drar denne opp igjen iom at jeg (når som helst) skal i gang med dette selv.

Skal bygge om en D4 2011 til 5 seter.

 

Dette er delene jeg har:

- Seter (tre-delt)

- To stk. braketter (flate/avlange)

- To plater (sikkert til bagasjerommet)

 

Er det noe jeg mangler? Skjønner ikke helt hva den "ene" braketten det skrives så mye om egentlig er:)

Endret av Discokongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den eine braketten alle snakke om er ein støtte til 6 og 7 sete (viss ein har dei) - du har det du trenger meiner eg (bygde om min D3 til 5 seter for ein del år sidan).  Boltane som vareveggen er festa med bruker du til å feste seter med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har støtt på noen greier ifbm. ombygging til 5-seter:)

 

 

Stemmer det at setene (40/20/40 splitt), kun skal festes i gulvet med 2 bolter per sete?

 

På denne tegningen  http://new.lrcat.com/#!/12728/54909/55557/4464/55812    - det ser ut som det bare er 2 stk  bolter merket som HS4 (som er M10X1,5 Torx) som fester setene til gulvet?

 

 

Forresten noen som har skisse/bilde av brakettene til lasteromspaltene? (5-seter)?

 

I bilen min er det brytere for setevarmer på rad 2, samt ledninger med koblinger mv. på selve setene.. Finner imidlertid ingen ledninger "fra bilen"  til å koble til setene...For et rot...Det må jo være noen ledninger setene skal kobles inn på?

Endret av Discokongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kom ledningen opp under dei ytterste fremste hola på kvar side.   Sjekk der.  

Alle boltene til setene er brukt til å feste braketter til varebilinredninga.  Der er mange..   Dei kan vere rusta, sidan dei er gjennomgående. 

IMG_1048.JPGidget span

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 21.31, jschille skrev:

Er det ikkje dei som platene skal kvile på og som monterast på innsida av hjulhusa?

 Noen som har et bilde av hvordan disse ser ut montert?

Akkurat nå, jorgenht skrev:

Sjekk under teppet i bilen. Fort å gjemme dem der :)

Takk:) får lete i morgen:)

Endret av Discokongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2015 den 18.29, LANDreas skrev:

Du trenger normalt kun braketter, hvis du har platene. Går på under tre timer hvis du har alt, sikkert kjappere også. Men brakettene må du ha for å få platene til å ligge. Resten er plankekjøring.

 

Bor ut alle popnaglene i varebilgulvet, det lønner seg. Resten er enkel utskruing av bolter som skal på plass igjen for å holde de nye setene. Sett gjerne bolter inn med kobberfett e.l. før du monterer igjen.

Hei - jeg driver også og bygger om en D4 til personbil. Enkelt å få ut alt det som må ut for å få setene inn. Men - jeg mangler et stag til den 3. seteraden. Det trengs for å få opp setet i sittestilling. Dette har tydeligvis forsvunnet da jeg kjøpte bilen (brukt 2012-mod). Hvor får jeg tak i et slikt stag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...