Gå til innhold

Ombygging til 7 seter -D4


Howard

Anbefalte innlegg

Takker og neier! Jeg prøver å bygge om, så ser jeg hva som trengs og tar kontakt:) resten av prossesen skal vel være rett frem med å benytte bolter etc som allerede er der..

Endret av Howard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger normalt kun braketter, hvis du har platene. Går på under tre timer hvis du har alt, sikkert kjappere også. Men brakettene må du ha for å få platene til å ligge. Resten er plankekjøring.

 

Bor ut alle popnaglene i varebilgulvet, det lønner seg. Resten er enkel utskruing av bolter som skal på plass igjen for å holde de nye setene. Sett gjerne bolter inn med kobberfett e.l. før du monterer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert likt som på min d3.Trenger ingen ekstra deler enn setene for å bygge om til 7 seter. Braketten/støtten som er kappet av har ingen annen funksjon enn å støtte opp lasteroms gulvet. Hvis det ikke er noen kvasse kanter som kan skade passasjerene så får du ingen problemer med visning uten denne. Min er vist uten,og uten problemer. Kommer litt an på hvordan denne er kappet om det blir oppstikkende kvasse kanter fra gulvet. Jeg skal punktsveise på den løse delen som er dekket av et plast deksel senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke dekker til den avsagde biten, kan du få problemer på visning. Var en nylig her inne som måtte vise to ganger. Men den er ikke absolutt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liggende til overs.. Avkappet med deksel. Hvis du ønsker å få den komplett..

Viste min i romjulen og han så ikke etter denne delen.. Men uten vil det jo være et hull i teppet hvis man ser etter..

 

Hei, har sendt deg en PM ^_^

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Drammen trafikkstasjon sjekket faktisk denne hos meg. Gudskjelov så hadde satt den på. Jeg satte den på, limte med tec 7, la to 0,2mm platebiter på siden av, som jeg poppet fast.

De var helt nazi der, regninga som var betalt med dokumentasjon fra banken hadde sort, og ikke blått blenk. Det var nok til at de brukte flere timer for å bekfefte at tollvesnet hadde fått sine penger.

Husk å regn med co2 avgift og ikke hk avgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en god beskrivelse, men fritt listet etter hukommelsen :)

- Skru av håndtak over bakdørene, medfører at øvre feste til vegg er løs,

- Fjern alle skruer nede i veggen (bak framsetene), skiller fremre del av varegulvet og veggen

- Bor ut poppnaglene i varegulvet (etter at teppet er fjernet), gjør at gulvplatene løsner

- Skru ut lastebøylene i lasterommet (to blanke på hver side), løft opp dekkplaten under lastebøylene, disse er festet med klips etter at lastebøylene er fjernet

- da skal det være mulig å ta ut gulv og vegg og det gjenstår 2 tverrgående bjelker som er festet med boltene til baksetene

- skru ut boltene (disse kan gå tregt fordi de stikker ut under bilen)

- da skal det være inn med setene, en eller to rader, eventuelt gulvplater bak som jeg antar du har (samt 2 braketter som bakre plate skal hvile på hvis det er 5 seter)

 

Tror dette grovt sagt er jobben og går alt greit bør det være gjort på en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplater bak sier du.. Skal dette følge med også i 7 seter konfigurasjon? Disse er tatt ut sammen med setene?

 

Hvordan løsner man håndtaket over dørene? Er det noe plastdeksel som skal vippes bort for å finne bolter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...