Howard Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hei Skal sette inn seter i min nyinnkjøpte 2010 D4. Skal det sveises fast en støttebrakett for de bakerste setene på den, som det vistnok er på D3? Evt noen med delenr på den? Håvard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsframars Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Du klarer deg fint uten støttebraketten. Støttebraketten er en del av karosseriet så her bør han som kappet den av tatt vare på den ellers må du fabrikere en ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howard Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Ok.. Da prøver jeg uten! Takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freeskiing Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Jeg har en liggende til overs.. Avkappet med deksel. Hvis du ønsker å få den komplett.. Viste min i romjulen og han så ikke etter denne delen.. Men uten vil det jo være et hull i teppet hvis man ser etter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Jeg tror jeg har braketter som passer D4 liggende, hvis behov. Altså de to som skal ligge på siden og holde gulvplatene. Endret 8. januar 2015 av LANDreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howard Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Takker og neier! Jeg prøver å bygge om, så ser jeg hva som trengs og tar kontakt:) resten av prossesen skal vel være rett frem med å benytte bolter etc som allerede er der.. Endret 8. januar 2015 av Howard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Du trenger normalt kun braketter, hvis du har platene. Går på under tre timer hvis du har alt, sikkert kjappere også. Men brakettene må du ha for å få platene til å ligge. Resten er plankekjøring. Bor ut alle popnaglene i varebilgulvet, det lønner seg. Resten er enkel utskruing av bolter som skal på plass igjen for å holde de nye setene. Sett gjerne bolter inn med kobberfett e.l. før du monterer igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freeskiing Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Men det er vel her snakk om 7 seter så platene utgår vel da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Ja, søren. Sorry, glemmer at andre har sju. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
disco3 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Sikkert likt som på min d3.Trenger ingen ekstra deler enn setene for å bygge om til 7 seter. Braketten/støtten som er kappet av har ingen annen funksjon enn å støtte opp lasteroms gulvet. Hvis det ikke er noen kvasse kanter som kan skade passasjerene så får du ingen problemer med visning uten denne. Min er vist uten,og uten problemer. Kommer litt an på hvordan denne er kappet om det blir oppstikkende kvasse kanter fra gulvet. Jeg skal punktsveise på den løse delen som er dekket av et plast deksel senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Om du ikke dekker til den avsagde biten, kan du få problemer på visning. Var en nylig her inne som måtte vise to ganger. Men den er ikke absolutt nødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg har en liggende til overs.. Avkappet med deksel. Hvis du ønsker å få den komplett.. Viste min i romjulen og han så ikke etter denne delen.. Men uten vil det jo være et hull i teppet hvis man ser etter.. Hei, har sendt deg en PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QuattroS8 Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Kan jeg spørre hva avgiften kom på? Er din bil 4 eller 5 år ved statusendring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howard Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Avgiften kom på ca 173 000,- registrert første gang 30.12.2009. Du finner dette ved å legge inn korrekte tall hos toll.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsframars Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Kjempedyrt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freeskiing Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Men befrielsen ved å få vekk "skattesnylter veggen" er verdt hver krone!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sv-espe Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Hei, Drammen trafikkstasjon sjekket faktisk denne hos meg. Gudskjelov så hadde satt den på. Jeg satte den på, limte med tec 7, la to 0,2mm platebiter på siden av, som jeg poppet fast. De var helt nazi der, regninga som var betalt med dokumentasjon fra banken hadde sort, og ikke blått blenk. Det var nok til at de brukte flere timer for å bekfefte at tollvesnet hadde fått sine penger. Husk å regn med co2 avgift og ikke hk avgift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QuattroS8 Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Avgiften kom på ca 173 000,- registrert første gang 30.12.2009. Du finner dette ved å legge inn korrekte tall hos toll.no Takk. Det er de nøyaktig korrekte tallene jeg sliter med å finne, derav spørsmålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freeskiing Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Det beste er bare å ringe tollen så setter de deg over til rette person innad også får du eksakt svar på 5min på det reg.nr du forespør.. Slipper man spekulasjoner rundt det å prøve å finne ut av det selv på nettsidene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pbrinchmann Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Hei. Noen som har en god beskrivelse på hvordan gjøre arbeidet? Vurderer å bygge om min D4 selv, ettersom jeg fikk "tilbud" om å betale 10 000 for jobben. Jeg er ikke mekaniker, så trenger beskrivelse for dummies. Takker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Ikke en god beskrivelse, men fritt listet etter hukommelsen - Skru av håndtak over bakdørene, medfører at øvre feste til vegg er løs, - Fjern alle skruer nede i veggen (bak framsetene), skiller fremre del av varegulvet og veggen - Bor ut poppnaglene i varegulvet (etter at teppet er fjernet), gjør at gulvplatene løsner - Skru ut lastebøylene i lasterommet (to blanke på hver side), løft opp dekkplaten under lastebøylene, disse er festet med klips etter at lastebøylene er fjernet - da skal det være mulig å ta ut gulv og vegg og det gjenstår 2 tverrgående bjelker som er festet med boltene til baksetene - skru ut boltene (disse kan gå tregt fordi de stikker ut under bilen) - da skal det være inn med setene, en eller to rader, eventuelt gulvplater bak som jeg antar du har (samt 2 braketter som bakre plate skal hvile på hvis det er 5 seter) Tror dette grovt sagt er jobben og går alt greit bør det være gjort på en time. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pbrinchmann Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Takk, Åge. Er det likt på D3 og D4? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg vet ikke om det er likt på D3 og D4, men ut fra bilder ser D4 ut til å være klin D3 baki der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howard Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Gulvplater bak sier du.. Skal dette følge med også i 7 seter konfigurasjon? Disse er tatt ut sammen med setene? Hvordan løsner man håndtaket over dørene? Er det noe plastdeksel som skal vippes bort for å finne bolter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Så vidt jeg husker er det bare å vippe ut et lite deksel i hver ende, ja. Du ser det når du ser ordentlig etter. Tror det er et lite "hakk" til en skrutrekker. Var i hvert fall det på min D3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.