Gå til innhold

Min RR Evoque


hcl

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en stolt førstegangs RR-eier og en fersking på dette forumet. Har siklet på de forskjellige modellene i en årrekke, fant til slutt en bil som passer mitt behov på det nåværende tidspunkt. Kjøpte en 2012 Evoque TD4 Dynamic rett før jul og har ikke angra et sekund! Siden jeg mest sannsynlig kommer til å stille diverse dumme spørsmål i tide og utide, er det vel bare høflig og på plass å presentere bilen.

 

Verdt å nevne kanskje, i tillegg til standardutstyr, er:

- Quck Release Tow Bar

- Cold Climate Pack

- Dynamic Tech Pack

- Automatic High Beam Assist

- DAB

 

Den er tunet for å matche 190hk utgaven, samme hk som i SD4 men de har klart å lokke noe mer newtonmeter ut av min TD4. Avslører kanskje min mangel på erfaring her, dette er sikkert vanlig praksis :)

 

Legger ved noen bilder. Ser ut som den er relativt matt i lakken, skylder på kondensen fra kaldt klima til en langt mildere parkeringstunnel. Bedre bilder skal tas når våren kommer og den har fått en god runde med pleie.

 

IMG_8025.jpg

 

IMG_8028.jpg

 

IMG_8029.jpg

 

IMG_8027.jpg

 

IMG_8032.jpg

 

Etter bildene ble tatt har jeg byttet ut bokstavene på panser og bagasjeluka med sorte. Legger ut noen bilder fra den prosessen litt senere.

Takk for oppmerksomheten :)

 

 

 

 

 

 

Endret av hcl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten, folkens!

Legger ut noen bilder fra den eneste "tweaken" jeg hadde tenkt å gjøre. Synes ikke den trenger mer, men tar gjerne i mot forslag hvis noen ser / vet om noe.

 

Handlet hos Powerful UK (http://www.powerfuluk.com/categorylist/r-rover-evoque---sport-evoque/). Ikke at det var nødvendig på denne jobben, men de har gode beskrivelser og videoer til mye av det de selger.

 

IMG_8059.jpg

IMG_8060.jpg

IMG_8064.jpg

 

Er det andre nettsteder / forhandlere som er å anbefale?

 

 

 

Endret av hcl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ny liten "forbedring". Erstattet alle kupélys med Osram Ledlys. Synes det ble en markant forskjell, gir et mer tidsriktig inntrykk med det hvite lyset fra LED enn det mer gulaktige lyset fra de gamle pærene. Se forskjellen på fotbrønnen hvor det er montert LED på førersiden, men ikke på passasjersiden. Moro for unga dette :)

 

IMG_8151.jpg

 

IMG_8148.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ble rastløs og måtte leke meg litt med Plasti Dip :)

Artig å kunne teste litt før en eventuelt gjør permanente forandringer.

IMG_8338.jpg

IMG_8340.jpg

IMG_8341.jpg

 

IMG_8344.jpg

 

Endret av hcl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen på forumet. Var det parkeringstunellen i Tromsø jeg så på de første bildene?

Mange muligheter med plastidip. Synes Evoque er en tøffing. Og svarte detaljer "lyser" opp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Larre: Jeg gjorde bare felgene helt rene og gikk over med rødsprit. Resultatet ble faktisk så bra som det ser ut til. Det er jo skjøre greier, får en tak i en flik så er det bare å dra rett av. Drar ikke på med Rim7 for å si det sånn, har lest at det da kan gå i oppløsning. Er som sagt bare en enkel og billig måte å få litt forandring på.

 

Lafterolf: Hvis / når plastidipen gir tapt på bleiene så skal det lakkes ordentlig. Ble mye barskere i svart :)

 

Ranger: Takk! Synes den kler svart ja. Har jeg til og med kjøpt svarte Thule Wingbars og lakka skiholderne svarte, nå er hun der hun skal være :) De første bildene er tatt i parkeringshuset i Molde. Hilser til alle Land Rovere i området uansett modell, ingen har respondert enda.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Larre: Jeg gjorde bare felgene helt rene og gikk over med rødsprit. Resultatet ble faktisk så bra som det ser ut til. Det er jo skjøre greier, får en tak i en flik så er det bare å dra rett av. Drar ikke på med Rim7 for å si det sånn, har lest at det da kan gå i oppløsning. Er som sagt bare en enkel og billig måte å få litt forandring på.

 

Lafterolf: Hvis / når plastidipen gir tapt på bleiene så skal det lakkes ordentlig. Ble mye barskere i svart :)

 

Ranger: Takk! Synes den kler svart ja. Har jeg til og med kjøpt svarte Thule Wingbars og lakka skiholderne svarte, nå er hun der hun skal være :) De første bildene er tatt i parkeringshuset i Molde. Hilser til alle Land Rovere i området uansett modell, ingen har respondert enda.. hehe.

Ingen fare med å bruke Rim7 :)

Jeg har brukt det flere ganger.

Det er petroleumsbaserte produkter man skal være forsiktig med.

Mac24 prickbort f eks. :)

Likte endringene meget godt. Ble barsk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir K.H.: Takk for oppklaringen! Altså, så lenge det er vannbasert så kan jeg vaske bilen med god samvittighet?

 

Lafterolf: Kona har gitt navn til alle bilene vi har hatt, så hun måtte gi vår første RR et navn ja. Ble oppkalt etter en viss røverdatter fra Lindgrens univers :)

 

RagnaRn: Enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir K.H.: Takk for oppklaringen! Altså, så lenge det er vannbasert så kan jeg vaske bilen med god samvittighet?

 

Lafterolf: Kona har gitt navn til alle bilene vi har hatt, så hun måtte gi vår første RR et navn ja. Ble oppkalt etter en viss røverdatter fra Lindgrens univers :)

 

RagnaRn: Enig! :)

Så vidt jeg vet. Jeg vasker med det jeg bruker, Surfex HD, Rim 7, Iron X etc. Har ikke skjedd noe med felgene mine enda. :)

Men jeg garanterer ingenting. :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 5 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...