Gå til innhold

Fryser på beina på førersiden


Atle Arntsen

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå en 90 med AC, noe som sikkert er knall til sommeren, men har et stoort problem.

Det er så utrolig kaldt på føttene på førersiden.

Var ute på tur i -10-15 grader og det var ikke noe hyggelig opplevlse.

Har selvf spakene der de skal være og på pass siden er det godt og varmt.

 

Noen som har noen tips til modifikasjoner her?

Noe må gjøres ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkere sokker og sko- du kjører defender? jeg har laget et tykkt stykke med vindtett stoff som ligger i klem under lufteluka. Hjalp en del. Tar den vekk til våren. Selv med nye pakninger kommer det trekk herifra. Overlever i - 20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke blåser varmt fra luft dysa tipper jeg wire fra hendel til vifta i motorrom er defekt/ røket. Få noen til å flytte hendelen fra rute til bein mens du ser om armen flytter seg på vifta i motorrommet. Jeg hadde den feilen og hadde kun luft på vindu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmen til føttene styres paralelt på venstre og høyre side. Over utblåsningen ligger det ei metallplate, fra den går det ei tynn stang til neste flapp på andre siden. Det hender at disse flappene gir seg litt, det er sørgelig konstruksjon.

har samme problem på min også. Jeg vurderer å ende litt på dem for at de skal åpne likt, men vet ikke om det lar seg gjøre ennå. Tenkte å skru av plastdekslet som sender varmen feamover, det som skuler hullet der luften kommer ut om du skjønner meg, og prøve å jobbe gjennom hullet for å bende platene rett igjen.

 

at luften er kaldere på venstre side tror jeg skyldes avstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har e endelig varme på føttene ?

 

Som jeg hadde en liten følese for, forsvant all "beinlufta" inn i det supre AC anlegget som er montert i denne gilde bilen.

Problemet var den overføringen, spjeldet på førersiden åpnet ikke og de hullene som er tenkt til benvarme var veldig små. Fixet spjeldet og borret større hull, så nå har jeg luft både her og der :)

Samtidig byttet jeg høytalere og tettet hullet som er der høytalerene egentlig sitter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkere sokker og sko- du kjører defender? jeg har laget et tykkt stykke med vindtett stoff som ligger i klem under lufteluka. Hjalp en del. Tar den vekk til våren. Selv med nye pakninger kommer det trekk herifra. Overlever i - 20?

 

Når det er kaldt bruker jeg disse: http://www.vikingfootwear.com/en/mens/thermo/icefighter :)

De kunne vært levert med bilen som Nordic Edition.

Endret av wwater
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og om du drar ut den ventilatordysa helt til venstre ser du hva jeg mener.

På min lå her i tillegg til små hull et par blader, disse hjalp nok ikke på luftsrømmen da ?

Men er veldig godt fornøyd sånn det ble, så får helgens tur vise om e er like fornøyd t uka ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ær flera som har frågat men jag kan inte se om de har fått svar.

Hålet bakom høgtalaren, bør det kontrolleras också på IKKE AC bilar?

Inte meningen att kapra tråden.

Mvh

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun på høyre side. Du vil kjenne at høyttaleren der er veldig varm. På venstre side er ikke høyttaleren montert inn i luftekanalen.

 

Jeg har tettet på min, men vet ikke om det har noe å si, det var mest for å prøve å redde den nye høyttaleren min fra å bli stekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet et engelske forum som mente det kom mye mer luft ut om ytterste fordelerdysen ved føttene skrus av. To skruer så greit å teste. Har tatt full overhaling med nytt register og nye waiere. Hos meg var staget som veksler utenom/gjennom registeret løsnet så flappen ikke fulgte med. Sveises fast nå, men synes luft temperaturen er ganske dårlig. Lurer på om manglende fornyelse av skomgummi foring rundt registeret gir for mye luft lekkasje. Utvidet hullet i torpedoen og synes luftstrømmen er grei. Halv fart på vifta virker fortsatt ikke så motstanden er vel i stykker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet et engelske forum som mente det kom mye mer luft ut om ytterste fordelerdysen ved føttene skrus av. To skruer så greit å teste. Har tatt full overhaling med nytt register og nye waiere. Hos meg var staget som veksler utenom/gjennom registeret løsnet så flappen ikke fulgte med. Sveises fast nå, men synes luft temperaturen er ganske dårlig. Lurer på om manglende fornyelse av skomgummi foring rundt registeret gir for mye luft lekkasje. Utvidet hullet i torpedoen og synes luftstrømmen er grei. Halv fart på vifta virker fortsatt ikke så motstanden er vel i stykker...

 

Dette var vel første mod jeg gjorde på min etter å ha gjort det samme på den forrige. Om det blir mer luft er jeg ikke så sikker på, men jeg føler det er greit å ta bort en ekstra restriksjon i luftstrømmen. Jeg er godt fornøyd med denne modifikasjonen.

 

Når man tenker igjennom designet på luft-kanalen i Defenderen så er det jo en ganske forvirret luft vi får ut av dysene. Det er jo ikke akkurat noen rett og fin kanal det strømmer gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...