Gå til innhold

Luftfjæring og daglig bruk


Kjohan82

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hørt at man skal bruke håndbrekket hver dag slik at det ikke oppstår problemer med det.

Hva er anbefalt når det kommer til luftfjæringen? er det lurt å bruke den ofte slik at den ikke "stivner" eller bør man for eksempel ikke bruke nedre innstilling slik at det er lettere å komme inn i bilen så ofte fordi den da vil gå raskere i stykker?

Kona klager på at bilen er høy å komme inn i :)

 

 

Takk for svar!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt for lite erfaring med akkaurat din type LR til å gi et fasitsvar.

Generelt sett har man valget mellom å slite ut delene eller å la de stå seg ihjel.

Spørsmålet er hva som tar lengst tid.

 

Vurdere høyere sko til fruen til neste jul?

Men du holder jo kona sprek. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går utfra det er en D3 det snakkes om?

 

 

Har bytta bremsesko, og bruker EPB`n jevnlig nå.

 

Var ganske fastrusta inni tromlene etter 160 000 km.

 

Kjører bilen opp å ned innimellom. men sålenge man kjører, er det jo bevegelse i systemet. Nok fartsdumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfjæringen står seg nok ikke i stykker. Håndbrekk bør du bruke alltid, lavserie ( med skiftemotor ) minst 1 gang i mnd. tror jeg er lurt. Vinsj også minst 1 gang i mnd. ( kjør ut og inn 15-20m wire/tau ) , det sier nå bruksanvisningen for vinsjen ;) .

 

mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må senke bilen hver gang jeg skal inn i garasjen, bilen er et par mm for høy til å gå klar av garasjeporten. Har ikke merket noe på bilen av den grunn. Men opplever at den siger litt sammen hvis den blir stående noen dager, eller hvis det er veldig kaldt. Antenna tar så vidt borti gummikanten på porten, kanskje det er like greit å la den gjøre det i stede for å senke bilen hver gang jeg kjører inn!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakker vi klaring ;-)

Om å gjøre ikke glemme seg da .

 

Eg har noen cm selv, i normal høyde.

 

:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Ja, jeg har en 07 D3. Da kan jeg ta meg friheten til å løfte opp og ned litt av og til så det ikke setter seg ( i mangel på et bedre ord). Og sette den i lavserie av og til kan jo også være gøy:) Det er jo blitt slik at en håper på dårlige veier og ruskete vær etter en fikk seg LR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...