Jump to content
LRforum

Ringerike Bil

Recommended Posts

Det er vel bil du skal kjøpe :) kikk på bilen, prut til selgeren griner, ..... og prut mer...

vet ikke om noe spesielt ved firma.... men garanti kan man vel glemme, og da blir bilen enda billigere.........

Kjæm du nordover å banke meg da ? :P

Hmmm det er vist ingen fare for det Tom.....si ho som angra seg i 12. time...vi beklager det, begge to blush

Jeg banker nok ingen, Roar. Bare verbalt. ?

Neida, det går bra. Det er ikke lett å selge en bil man er fornøyd med.

Jobber du lenge, Jermund?

Tja.... Prisen var satt til 213000 + 6400 i regavgift.

Nå ved nyttår har regavgift gått ned til 3500. Det selger gjør da er å sette opp prisen på bilen til 216000 + 3500 i regavgift.

Da har han tenkt å putte fortjenesten på at regavgift har gått ned i egen lomme. Er det seriøst?

Det vet jeg ikke enda, men har de noe valg ihht kjøpsloven?

Sakset fra annonsen:

-Vi har til enhver tid flere biler i alle prisklasser på lager. Klikk øverst til høyre på " Vis flere annonser fra forhandler " Vi formidler også biler utover det vi har inne for salg.

-Alle våre biler leveres garantert fri for alle økonomiske heftelser.

- KJØP - SALG - INNBYTTE - FINANSIERING - GARANTI - FRAKT

Vi kan også tilby IF Motor og Drivlinje forsikring til hyggelige priser. Spør om tilbud!

Edited by Tom Rossing

Jeg tolker det slin at de tilbyr forsikring. Spør om hvilken garanti de forholder seg til.

Formidling av biler er også en utmerket måte å lure seg unna på, du skriver kontrakt som viser seg å være mellom deg og forrige eier.

Edited by lafterolf

Joda, jeg skjønner at noen selger forsikringer i håp om at kjøper skal bruke denne om noe oppstår.

Men følger man forbrukerkjøpsloven har forhandleren et ganske stort ansvar. Det gjelder å være oppegående nok til å selv finne ut av sine rettigheter når man kjøper bruktbil.

Men det burde vært noen regler på dette. Selger burde ha en opplysningsplikt om ansvar. Det burde stå i kontrakten eller som et vedlegg.

De får sikkert med at bilen selges som den er uten garanti, men i realiteten kan de ikke gi dårligere garanti enn hva loven sier, men lenge før det blir rettsak pleier folk å gi opp.

Ring forbrukerrådet og hør om de har klagesaker på firmaet.

Pass på at forhandleren (altså Ringerike Bil) står oppført som selger.

En proffesjonell selger vil måtte ta større ansvar enn en privatperson ved bilsalg.

Ronny S

Det er nok lurt, Ronny. Det har jeg faktisk tenkt på.