Gå til innhold

Jenter på 18 fastkjørt Landcruiser på Hemsedal, trenger hjelp!


TST

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

500 meter inne i en skiløype?
Falken har vel heller ikke lov til å kjøre inn dit? Og en planbil er neppe egnet til slikt.

Det har jo vært omtalt slike kjørestunt hver vinter de siste årene. Nå vet jeg jo ikke om hun hadde lov til å kjøre 500 meter inn i skiløypa, men ...

Det må nok en tråkkemaskin til for å få henne ut igjen.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det å spa ut bilen der den står no,evt bruke luftfjæringa til å heve og senke bilen /legge noe under hjulene sånn at den er "fri" fra snø (ikke ligger og spinner ) evt kjørt den opp på noen planker,paller eller lignende og vente på minusgradene som kommer på fredag

Er meldt minus fra tidlig på fredag

Magne

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vinsj,ellers kunne jeg prøvd..Men på den annen side er jeg vel enig,la de stå litt til så de kan evaluere hvorfor det ikke var lurt..Det er plenty med traktorer og tråkkemaskiner her i Hemsedal,så ut kommer de nok til slutt,ihvertfall til neste år! Hvor i Hemsedal står disse jomfruene i nød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for en innstilling? Dette er jo en gyllen mulighet for å få ungdommen interessert i skaukjøring! Men da må vi gjøre det til en positiv opplevelse, ikke en straff.

Trodde Engelskmenn ville benytte muligheten til å vise seg litt for Japsene. :) jaja, det skal komme en tråkkebil i morgen.

Skogshornstua er 200 meter unna, veien er 500 meter tilbake. Gambler på tråkkemaskinen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt,hadde jeg hatt vinsj hadde jeg hjulpet..???

Jeg mener bestemt at de som driver Falck redningsbiler har en eldre Toyota Land Cruiser bergingsbil med vinsj forran og bak,men regner med det er Falck som har vært der allerede så de har vel tenkt på den muligheten..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for støtte, men det er ingen med traktor eller noe som tør/vil. Ikke så rart når det er så bløtt. Tråkkemaskinen er nok det beste alternativet. Vi krysser fingrene for dette i morgen. Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært i Hemsedal hadde jeg helt klart forsøkt å hjelpe, spiller for meg liten rolle hvordan de havnet der - de har jo vært uheldig, ingen sitter fast med vilje.

Håper noen med vinsj, eller defender / Disco / seriebil / RR med kjetting drar de opp- skulle bare mangle.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spade til hver? Vist det bare er snø de sitter fast i er det bare et spørsmål om tid og innsats før de kommer løs. Jeg har måket snø alene i mørtna mange ganger for å komme løs.... alt for mange.... blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi på ski i dag. Kan poste bilde i morra. Skjønner ikke at dette kan være feilnavigering. Dette var tydelig skiløype hele veien, men være sikker kan jeg jo ikke være. (Jeg og kompis spekulerte i fyllekjøring da vi plutselig kom over bilen en km inn i løypa.) Her bør man ikke kjøre bil inn for å hjelpe. Skisporene er råtne. Kanskje en traktor med fire store hjul klarer det men da blir løypa ødelagt. Tror løypemaskinen gjør dette best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bot og utbedring av løype og ikke minst bergningsutgifter på egen kappe,i verste fall.

Men så er spørsmålet om x antall blonde? jenter slipper billigere unna enn noen hardbarka

offroadere.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...