Gå til innhold

Nullstilling ved bytte av dieselpumpe?


Oskarsaelid

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har byttet dieselpumpe på D2 og etter en halv tank på vinterføre har jeg målt forbruket til 1,55 pr mil.

Er dette riktig?

Syns dette er bittelitt mye tross i at det er bitende 7 minus på Østlandet.

 

Skal pumpe eller noe "nullstilles" med diagnoseverktøy etter bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperatur har en del å si. Har målt snittforbruk i dag ved minus 3: 8,4l/mil kontra ved minus 12: 10,4l/mil. D4 og webasto.

Edit: webasto bruker 0,6l/time på full guffe og 0,3l/time på "normal"...

Endret av CaspianBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde normalt forbruk før jeg byttet pumpe for 2 uker siden.

Originalpumpe fra paddock.

 

Kan få has på en Hawkeye men sliter veldig medå få kontakt med den.

Hvis noen har en i Sarpsborg, Fredrikstad, Rakkestad området så hadde det vært gørfint.

 

Skulle gjerne ha stilt opp, men vi har prøvd før uten at min Hawkeye får kontakt med motoren på bilen din. Men har du lyst å prøve igjen, så er det bare å komme å låne.

 

For sikkerhet skyld så peil olja og lukt på peilepinnen om du kjenner diesellukt. Sikkert skudd i blinde, men greit å ha kontroll på.

 

Ta en grundig sjekk om du ikke har lekkasje et sted. Trykk regulator eller slanger. Sjekk også slanger og rundt pumpa til webastoen.

 

 

LOH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hyl og skrik og ventiljustering og det som verre er..

 

MÅLEREN viste 1/4 tank men fikk ikke fylt på mer enn 54 Liter og med 45 avlagte ble forbruket 1.2.

Feilen ligger tydeligvis i måleren og ikke noe annet sted. Når jeg får det litt på avstand så minns jeg jo at selv med full tank så har den ikke vist at det er helt fullt (altså over streken) og jeg har jo basert forbruket på når den har truffet 1/2-tank streken..

 

 

Så neste gang skal jeg prøve å huske at det (bare) er en Discovery og ikke romferge. Det KAN være veldig lett noen ganger...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som får disconoia og tenker det værste.

1,2 på vinteren er til å leve godt med.

 

Fint det løste seg, selv om det er litt rart at tankmåleren viser feil.

 

Ta en titt på om du plasserte pumpa riktig i hullet, når du har lyst og har hvilepuls.

 

Mvh

LOH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...