Gå til innhold

Ombygging av vare -> personbil - avgiftsberegning


Andreas Tvedt

Anbefalte innlegg

Da har D3 passert datoen for førstegangsregisterering med enda et år, og nå skal seter settes inn.

Jeg har prøvd å lese på forum og toll.no for å skjønne hva feltene skal fylles inn med.

Bilen er en D3 2008 TDV6 modell, førstegangsregistrert 18.12.2008.

Dette har jeg kommet frem til:

 

Siden det er oppgitt Co2 i vognkortet må da dette legges til grunn. Ikke gunstig, men sånn er det nå engang.

Men med NoX er jeg ikke helt sikker. Noen steder står det 250, andre steder står det 190 eller 160. Flere alternativer, eventuelt et argument for en av de?

 

Gleder meg som en unge til å få inn setene og få enda flere bruksmuligheter med disco´n!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt 52 000 ,- og noe smått for min 2008 mod registret aug. 2007. (7 år)

 

Tror de bruker standardsatser når det ikke er registrert noe på bilen fra før, mener jeg også brukte 250. Da ble det ca 55000,-.

 

Din som er 6 år blir vel rundt 85 000,- eller noe sånt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Men jeg blir mer og mer usikker på hva jeg må betale neste mandag hos tollvesenet.

Hadde dere, Freesking og Mastermo registrert CO2 i vognkort/database hos tollvesenet?

Min har det, med CO2 på 270. Da må jeg benytte CO2 som utregningsmetode, og kan ikke bruke diesel. Dette gjør at jeg får 124 000 i kalkulatoren :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var litt merkelig at Mastermo ikke betalte mer enn 52.000, da jeg ventet til 29 (reg27) med å betale for at den skulle bikke over " ett år til" men jeg ringte tollvesenet faktisk 2 ganger og fikk samme sum oppgitt av en hyggelig dame! Jeg spurte ikke spesifikt om CO2 osv vel å merke..

Men siden din da er hakket nyere og registrert ett år senere så bør du jo betale mer enn 72.000 hvertfall!

Det beste er å ringe tollenvesetet og oppgi reg.nr.

Veldig spent på hva du får av sum!

Jeg skal opp å få på hvite skilt nå kl 10! :):)

Endret av Freeskiing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket papirene og der står det at "kjøretøyets NOx-utslipp er stipulert til 250 mg/km".

 

Og jeg betalte 52 514,- i engangsavgift.

 

Reg. Dato 16.08.2007 (i Norge)

Avgiftsdato 18.08.2014

 

+ 510,- for kontroll hos SV

+ 140,- for nye kjennetegn

 

Har ikke partikkelfilter hvis det kan ha noe betydning.

 

Husk at det er datoen for førstegangsregistrert i Norge som er tellende og ikke førstegangsregistrert, hvis du ikke vet dette allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har DPF så er kanskje din en 2007 modell og ikke en 08....? Jeg har (dessverre) DPF og CO2/noe tallene er definerte og ikke stipulerte.

Siden begge våres biler er pr. Definisjon nå omreg i 7'ende året ville jeg tro det skulle være likt, men her kom du tydeligvis billigere ut av det siden din ikke hadde faste verdier?

Min er registrert 27/12-07 ny fra forhandler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg vært hos tollvesenet. Jeg måtte ut med 120303,-

Så da er det bare å starte ombygging og vise bilen neste uke. Forhåpentligvis få utdelt hvite skilter :)

Da er det bare å glede seg! Bilen blir så utrolig mye mer komplett med setene i! Slik den er ment å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Er i samme situasjon selv en 2008 modell registrert 27.12.2007 med CO2 i vognkortet. Ut fra det jeg ser på toll.no står det:

 

Enkelte produsenter innarbeider dokumentasjon for CO2- utslipp, selv om dette ikke er obligatorisk etter regelverket. Statens vegvesen legger på denne bakgrunn ofte inn CO2- utslippet i Autosys selv om det ikke er krav om å dokumentere dette etter regelverket. Vi ber Tollvesenet være klar over dette forhold og benytte de korrekte avgiftsgrunnlag som framkommer av bestemmelsene og gjeldende rundskriv.

 

http://www.toll.no/no/bedrift/bilavgifter/engangsavgift/r_8/#8.1

 

Slik jeg skjønner det er det ikke noe krav om at CO2 trenger å stå i mitt vognkort. Noen som har erfaring med dette?

 

http://www.toll.no/no/1/rundskriv1/mos11/r2010-10942-3-4425/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det står CO2 i vognkortet så sa de på tollvesenet at da legges CO2 til grunn for utredningen.

Da er det bare å glede seg! Bilen blir så utrolig mye mer komplett med setene i! Slik den er ment å være!

Da er hvite skilter på! Trafikkstasjon på Risløkka var veldig påpasselig med at hviletrekanten på tredje seterad var sveiset på igjen. Heldigvis gjorde jeg det igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...