alexf Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 D3'en starter dårlig på kald motor. Ikke forhåndsvarmet med Webasto, kun glødet. Temperatur -2 grader. Kan være fastbrente EGR ventilspjeld har jeg lest meg frem til. Ikke tatt diagnose ennå. Har det kommet noe EGR emulator kit for EU4 motor med DPF? Kan man fikse dårlige EGR ventiler med å rense/bade de i diesel eller tilsvarende? Synes prisen genuine EGR er noe stiv, selv over dammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Sikker på at alle glødeplugger er OK? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alexf Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Nix, må få testet de. Finnes det en god prosedyre på dette? Den starter fint på varm, så godt mulig pluggene er synderen. Endret 29. desember 2014 av alexf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Ta av motordekselet, dvs. ta av oljepåfyllingslokket og løft dekselet opp. På toppen av motoren, på sidene, ser du to el.-plugger. En brun på ene siden og en svart på andre siden. Ta pluggene fra hverandre. Det er tre kontaktpunkter/stifter i hver av pluggene. Sett multimeteret på Ohm og hold rød søkespiss mot hver av stiftene (hannene) og den svarte søkespissen til gods, f.eks. til metallrøret langsmed torpedoveggen. Pass på at du ikke bøyer stiftene. Her er mine verdier, som viser at én glødeplugg er gåen: Glødeplugger, utenfra og inn mot motoren: Bilens venstre side 1,3 - 109,6 - 1,3 Bilens høyre side 1,1 - 1,2 - 1,2 Endret 29. desember 2014 av LANDreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Leser mye om glødeplugger og at man mener det er feil på disse. Jeg har ikke målt mine, men jeg tror det er sjelden at flere er gått samtidig slik at det gir utslag allerede ved -2, hvis 5 av 6 er i orden tror jeg den vil starte greit. Jeg hadde samme problem med dårlig start og det var EGR. Blendet EGR mens jeg ventet på at BAS skulle gjøre ferdig enheter som skal "lure" motorstyringen, men det tok tid før disse ble klare. Jeg hadde gul motorlampe som er 2-er feil på PKK, så jeg valgte å kjøpe nye EGR-ventiler fra UK i sommer og bytte de. Trangt som f... å bytte, men da forsvant motorlampe og bilen har så langt i vinter startet ned til -15 uten problemer (altså fungerer de fleste glødepluggene). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alexf Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Takk for svar. Målte nå med billigste multimeter fra Biltema. Brun 1 - 1 - ∞ Svart 1 - 134 - ∞ Tyder på at jeg har 3 defekte plugger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Da vil jeg gjette på at det påvirker starten, men dette kan sikkert andre mer om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Blir ikke god å starte uten glødeplugger, har en kompis som mangler 4, den må ha flere startforsøk i minus 15. Egentlig overrasket over at den starter med kun 2 i den temperaturen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.