Gå til innhold

Mr Green - Defender 90


Kristian Kvart

Anbefalte innlegg

  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gratulerer! Mye kjekkere å skru da ja ?

(Fruen er i dag faktisk positiv til kjøp av LR. Vi kommer til å skifte ut de 2 bilene vi har etter hvert nå. Lysten på el.bil som en nr 2 bil?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor endre uten heving,Rolf?

Spissing og spredning i sving blir feil.

Første kan man justere,siste kan ikke.

Godt mulig, men landrover har ikke tatt hensyn til ackermans siden de har samme framaksling på både 90, 110 og 130", så den helt store forskjellen tror jeg ikke det blir.

Har kjørt med 3 graders casterkorrigering på radiusarmene uten heving, og det var virkelig godt å kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips Rolf, men dette løste seg selv ved at Paddocks ikke hadde korrigerte pokaler til min 99 modell inne.

Ny standard pokal ligger på hylla og blir byttet når jeg har tid og lyst. Kommer ikke til å stresse for den gamle lekker ikke sååå mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Endelig tid for litt bil-stell igjen og nå var det Mr. Green sin tur.

Har kostet på meg sånne fine blå slanger på begge sider av intercooleren, og da tok jeg likesågodt ut IC og renset den i samme slangen. Så ikke så ille ut, men da er det i allefall gjort. Litt knotete å få den ut siden jeg ikke tok ut radiatoren, men fikk det til.

 

Fikk også byttet olje på transfer og girkasse. Den gamle olja så fin ut, men nå har jeg kontrollen sjøl på hva som er der.

Da jeg lå under der bestemte meg for å investere i ei litt skikkelig påfyllingspumpe.....med to LR'er trenger man det. Har bare en manuell trekk-og-skyv BT pumpe som jeg ikke er spesielt fornøyd med.

Tar gjerne imot tips om noen har noe å anbefale.

 

 

IMG_4367.JPG

IMG_4368.JPG

Endret av Kristian Kvart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Og med kulda kom bil-mekke-tid opp på prioriteringslista gitt :D

Defa blokkvarmer fikk jeg montert i våres, men nå er også kupevarmer, tidsur og rele med batterilader montert - deilig !

Har også montert cubbyboks, byttet ut skum i framsetene, lagt inn setevarme og byttet setetrekkene til helskinn. Det elektriske gjenstår.

Får jo nesten luksusfølelse av dette- føler meg nesten som en Lord, mangler bare sixpence :D

 

 

 

 

 

IMG_4536.jpg

IMG_4541.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert sixpence selv i discon men fruen var ikke like begeistret :D

 

Jommen fin 90 du får deg!

 

Ville jo liksom vært stilen med Sixpence da, men vi får se....

Liker 90´en veldig godt, bare bedre og bedre faktisk. Synes de korte er veldig kule, og nå blir den sakte men sikkert sånn som jeg vi ha den. Har ( selvfølgelig) flere planer, men tar en ting om gangen - i det tempo livet tillater ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Nå må du stikke innom BilXtra og kjøpe alt de har av instrumenter og hive inn; turbotrykkmåler, oljetrykkmåler, oljetemperaturmåler, voltmeter, amperemeter, eksostemperaturmåler, og alt elektrisk du kan få plass til, som trenger bryter.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For en stund siden, da jeg prøvde å finne årsaken til "rykkingen" i bilen fikk jeg hjelp til å sjekke feilkoder.

Jeg ble jo kvitt rykkingen, å blende EGR ventilen samt rense sensoren på innsugsmanifolden løste den biffen.

 

Jeg har siden egentlig vært ganske fornøyd med bilen, men det er en feilkode som ikke har blitt borte :

"3167 injector trim data corrupted". I forrige uke var vi innom på høsttreffet hos Sandmo i Drammen, og når de koblet på apparatene sine viste det seg at alle injektorene hadde samme navn! I dag de lagt inn kode på de forskjellige dysene - og det merkes på bilen ! Mot tidligere 100 opp Lierbakkene klarte vi 110 i dag !

 

Skjønner ikke helt dette, trodde programmering av dysene var helt nødvendig jeg for at bilen i det hele tatt skulle gå ?

Aner ikke hvor lenge det har vært sånn, men den har jo fungert bra.....

Men uansett - grombilen har blitt enda grommere, og jeg har blitt kvitt siste feilmelding !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har neppe orginal ECU, siden injektorkoder er satt i "nøytral"

Thank you for your purchase. I program a neutral set of injector codes so there's no need to but you can still program them if you wish but doesn't make much difference to be honest.

 

The ECU is ready to plug in and use.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, både topp og ECU har visstnok vært byttet på denne bilen. Antar det betyr at bilen har gått uten spesifikke dyse koder en god stund. Synd for de som har kjørt den, for den går som sagt bedre nå?

 

"Gratis" trimming Stig-RRune...tja ikke helt riktig det, men uansett fornøyd når resultatet er som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prosjekt komfort og oppgradering har kommet et ørlite skritt lenger.

Her er et bilde av Mud konsollen i dashboard sånn den ser ut foreløpig. Har også fått sydd på skinntrekk på rattet så det står i stil til de nye setene?. Konas første spørsmål var om det var varme i rattet også....noen som vet om det er å få tak i for ettermontering ?

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...