Gå til innhold

Mr Green - Defender 90


Kristian Kvart

Anbefalte innlegg

Blir som ny bil dette da! :)

prøvekjørt enda? :)

 

EGR står på lista mi og.

Min går fint på høyt turtall, men har nå etter langkjøring blitt helt tullete på tomgangkjøring/delgass i 1. og 2.gir.. (igjen) Kengeruhopping, smelling i drivverk og nervøs på gasspedalen.

Blir feilkodeavlesning, smøring av w.gatestag og rengjøring av sensorene (igjen..) i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

prøvekjørt enda? :)

EGR står på lista mi og.

 

Har kjørt bilen til jobb, men ikke testet skikkelig.

Fikk sjokk da jeg så hvor ille det var i EGR ventilen. Anbefaler alle som ikke har gjort det å blinde denne snarest mulig! Igrunnen veldig lett, selv om jeg sleit litt med en av boltene på eksosmanifolden.

Renset/skrapte du innsugsmanifolden også?

 

:)

Nei renset ikke innsuget (tok det ikke av). Det får eventuelt bli en annen gang. På den annen side blir det ikke noe værre nå, så det kan kanskje bare være sånn eller bør jeg rense den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du tok råda du fikk på alvor og starta med en gang ;-) den sensoren har vel ikke fått gjort noen optimal jobb på en stund :-P

 

Har du merka no forskjell? (Så deg på vei hjem fra jobb, men jeg kjørte unevnelig firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha gode medhjelpere ?

Det er veldig hyggelig, og han sier han skal bli bilmekaniker så jeg får prøve å gi han litt basisutdanning - før det fra neste år blir motsatt :D ....

 

Har du merka no forskjell? (Så deg på vei hjem fra jobb, men jeg kjørte unevnelig firmabil)

 

 

Fortsatt lugging og maksfart på 100.... :(

 

Har vært hos Sandmo i dag og fått montert DEFA blokkvarmer, så nå starter jeg snart med varm bil!

De mener jeg har lekkasje i diseltrykksregulatoren og må bytte :(:(

Er det vanskelig, eller en grei jobb for en glad amatør ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieseltrykks reg bytter du greit selv. Noe av det første jeg måtte gjøre på min gamle Defender.

Vel, jeg fikk telefon hjelp da:)

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk "panikk" da den nye ikke var lik, men det skulle den heller ikke være. Ny og bedre:)

 

Godt jeg hadde TdiThomas til å veilede en grønnskolling.

 

Lykke til!

Og ja, jo mindre hender jo bedre:)

 

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et tips om overhaling også. Har lagt ut en egen tråd med spørsmål om dette også under "motor" for å se om noen har erfaring med det.

Ellers blir det å høre om EWS har en på lur i morra.


Men takk for støtten gutter - ser absolutt overkommelig ut - bare enda en ting jeg ikke har gjort før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for å bytte hele diseltrykks regulatoren. Hadde flaks i dag for EWS hadde en igjen - og den ble min :)

Stor takk til Vebjørn (SmedenDY) for hjelp med plansliping og kaffe ! Kjekt med noen i nabolaget som har gjort dette før.

Da gjenstår bare å se om det blir tid til montering i helga. Har ikke webasto og det ser ut som en fordel når det gjelder plass :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel 10 mm hode, så kanskje M6? Aner faktisk ikke, men det er vel kjapt å kappe til et par bolter når du har tatt av FPR´n. Det er jo kun for monteringens del du trenger pinnebolter, for å få pakningen enkelt på plass. Sett to pinnebolter i de to øverste hullene, tre på pakningen, sett på FPR´n og monter den nederste bolten. Deretter bytter du ut pinneboltene etter tur med bolter.

 

NB! Husk å ta ut den lille, tykke o-ringen i hullet, midt i der FPR´n satt. Pass på så du ikke mister den lille risten/filteret som sitter inni hullet. Rens risten/filteret og bytt helst o-ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye nyttig inof fra Landreas og gaute. Ikke så lett å få momentnøkkel nedi der men stram den nederste bolten først. Skal visst være et av triksene for å få den tett :)

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste feilkoder med hawk eye på Mr. Green i går. De som ikke lot seg slette var: 3028 Driver demand 1 high og 3167 injektor trim data corrupted.

Noen som har vært borti disse kodene før?

 

Det er byttet topp på bilen, kan de ha surra med injektorene så kodene ikke stemmer overens? Eller ville ikke bilen gått i det hele tatt da?

 

Hawk eye er fint, men skulle gjerne hatt en liste over hva de forskjellige kodene egentlig betydde ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...