Gå til innhold

P38 i vranglås


Arnulf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg låser opp bilen, låser den seg selv automatisk ila1-2 sekunder. Fremre passasjerdør har vel sentralen for dette, jeg får ikke dratt opp den indre låseknappen på den døren skikkelig.

 

Jeg kommer meg jo inn og får brukt bilen, men det er litt slitsomt og ikke særlig sikkert i tilfelle en ulykke.

 

Noen teorier?

 

Jeg må nok åpne og se inni der, men det blir ikke med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnulf.

 

Det eneste rådet jeg kan gi er, se til å få fikset dette raskest mulig. Tull med førerdør lås, ender fort opp med at du må ta bilen hjem på flak bil. Du sliter fort ut den dørlåsen hvis den holder på sånn.

Dette er jo den eneste låsen som også går rent mekanisk, og er dermed eneste redningen din hvis fjernkontrollen trøbler litt.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnulf.

 

Det eneste rådet jeg kan gi er, se til å få fikset dette raskest mulig. Tull med førerdør lås, ender fort opp med at du må ta bilen hjem på flak bil. Du sliter fort ut den dørlåsen hvis den holder på sånn.

Dette er jo den eneste låsen som også går rent mekanisk, og er dermed eneste redningen din hvis fjernkontrollen trøbler litt.

 

Mvh Brage

Skal nok få sett på det ila julen, akkurat nå må leiligheten klargjøres for salg :) høyre dør forran :)

Fjernkontrollen funker jo, så jeg sliter jo ikke ut den mekaniske låsen som var ny i fjor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Måtte ta ut batteriet til lading, satte det til lading i stua til konens store glede :)

 

Oppdaget at jeg har et alt for lite batteri. 70amp og 620cca. Burde sjekket det tidligere, men det har ikke vært et tema. Går til innkjøp av et nytt.

 

Når jeg satte inn det topladede batteriet så sluttet bilen etterhvert å låse seg selv. Jeg måtte la den putre seg gjennomvarm i dag, kjølevæsken er tynt blandet og det var litt slush tendenser i systemet.

 

Nå virker altså ikke fjernkontrollen mer på noen av bilene, trodde disse skulle synce seg automatisk i tenningslåsen, men det hjalp ikke.

Kan dettte gjøres med min venn fra blackbox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tidlige årsmodellen har ikke - friendly syncronisering -. Da må du gjennom en litt anderledes prosedyre.

Prøv å åpne fører døren med den vanlige mekanisk nøkkelen på fjernkontrollen, når det er gjort trykker du på åpne eller lukke knappen på fjernkontrollen mens nøkkelen fremdeles står i døra. Det kan fungere...

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...