Gå til innhold

pickup

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Husk 24 volt glødeplugger og 12 volt på dieselpumpa.

Finnes det et delenr for 24V glødeplugger til 200tdi? ERR4084? Rele for 24V ERR4085?

De skal passe både 200tdi og 300tdi, på øya kjøres vel militærbilene med 24V og 300tdi?

 

Dette minner nesten om 20spørsmål, he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tn_gallery_5550_465_680846.jpg

Hva kan dette være?

Det drypper (anslår det til å være en desiliter - fylte bunnen i manifolden) ut av innsugsmanifold på 200tdi motoren som er kjøpt inn.

Gruer meg litt til kompresjonstest, det minner om kjøleveske.... motoren skal gjennom en liten kompresjonstest før montering.

Er det noen som har tips til utstyr/metode for å sjekke komp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående vekt så var jeg igjennom samme runde når jeg bygde om den røde 110'ern. Tror jeg mått skaffe papirer på vekta og at de veide den ved kontroll. De er som du skriver nøye på at maks tillatt akseltrykk ikke overstiges.

 

Hvis ikke du finner ut av det så send meg en pm så skal jeg rote litt i papirene fra den gangen for å se hvordan dette endte. Dette er vel forøvrig et av punktene de kan hente fra en tilsvarende bil om du finner noen som er sammenlignbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående vekt:

Kjartan; takk for tilbudet og takk for tipset om å se på andre godkjenninger.

Andre ombygginger er tydelig ex-mil/one-ton med 1160kg foraksel, men det er en start.

 

Jeg har funnet at tilleggsvekt for 2,25L diesel 109 serie3 er 65kg (http://www.cleveland.co.jp/specs/old.html) og vekt antydning fra bensin 2,25L er 204kg (http://www.expeditionlandrover.info/enginePwrSpecs.htm) - jeg konkluderer med en vekt på ca 269kg i den gamle motoren. Når foreløpig veiing av 200tdi'en viser ca 260kg (inkludert transport pall og gummidekk) blir det nok ikke å gå over opprinnelige vekter.

Disse kildene viser også 48kg økning på foraksel med diesel mot bensin og totalvekten er økt med 77kg. Disse tallene gir meg også en liten bekymring om hvordan jeg skal løfte ut den gamle motoren :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 200 tdi er vell lettere enn en 2.25 bensin? 200 har alu topp å litt mere i alu også. Di kan sikkert lure til høyere frontakksel vekt ved å referere til s2a forward control som har samme ramme som en s2/s3

En 200 tdi er vell lettere enn en 2.25 bensin? 200 har alu topp å litt mere i alu også. Di kan sikkert lure til høyere frontakksel vekt ved å referere til s2a forward control som har samme ramme som en s2/s3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du løfter vel ut enten med en elefantkran eller med et tau over en bjelke i taket og en kjettingtalje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 200tdi'en er lettere enn bensin? Nei, det virker ikke slik.

Jeg hadde et stativ som skulle bli bra med bytting, men det er ikke høyt nok.

Elefantjekk må nok lånes til bytte helga, opplagringen til garasjeporten tåler ikke vekta fra 200'en og den andre motoren er enda tyngre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rev ut motor på en bil en gang med hjelp av garasjedørene.

Åpnet dørene så de stod rett ut og klosset opp under ytterst.

Bjelke ytterst på toppen og heiste i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nytt fra demonteringen:

gallery_5550_465_2417697.jpg

 

Hvordan få ut messing hylsa som er trykket fast inni senter?

Hvordan fungerer clutch når denne sitter fast, blir det merkbar forandring?

 

Edit: trykkfeil

Endret av pickup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringen skal sitte fast den er opplagringen til inngående aksling på girkassa. For og få den ut bruker man en egnet tersj. Alternativet er og finne en aksling, forlenger e.l som akkurat går inni foringen pakke hullet i foringen fult med fett og gi akslingen en solid kakk men stor hammer. Fettet vil presse foringen ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er opplagingen i ene enden for inngående aksel til girkassa.

En ganske så vital del for at kassa skal fungere godt.

Husk å smøre foringen godt,oljebad over litt tid, evt. presse oljen inn i foringen ved overtrykk.

F.eks: Tommel under og over,olje i midten og press til foringen svetter olje.

En liten dæsj med fett(snau sukkerbitstørrelse) også i hulrommet innenfor foringen etter montering er også en god ide.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt å gjøre før kanonturen.

 

Liit blir gjort.

 

Klar til dagens økt.

P5241619.JPG

kl 13:00 plassert i garasje

P5241624.JPG

kl 13:46 plukket ut gammelt

P5241628.JPG

kl 19:10 fiklet inn nyere

 

Takk til Roar - vi fikk tatt ut seriebildieselen og lurt inn en 200tdi fra en defender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...