Velar Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Litt å gjøre før kanonturen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 Husk 24 volt glødeplugger og 12 volt på dieselpumpa. Finnes det et delenr for 24V glødeplugger til 200tdi? ERR4084? Rele for 24V ERR4085? De skal passe både 200tdi og 300tdi, på øya kjøres vel militærbilene med 24V og 300tdi? Dette minner nesten om 20spørsmål, he he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Hva kan dette være? Det drypper (anslår det til å være en desiliter - fylte bunnen i manifolden) ut av innsugsmanifold på 200tdi motoren som er kjøpt inn. Gruer meg litt til kompresjonstest, det minner om kjøleveske.... motoren skal gjennom en liten kompresjonstest før montering. Er det noen som har tips til utstyr/metode for å sjekke komp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Bytt toppakning. Det er fort gjort når motoren står på Palle. Da ser du hvordan slitasjen i sylindre er også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Angående vekt så var jeg igjennom samme runde når jeg bygde om den røde 110'ern. Tror jeg mått skaffe papirer på vekta og at de veide den ved kontroll. De er som du skriver nøye på at maks tillatt akseltrykk ikke overstiges. Hvis ikke du finner ut av det så send meg en pm så skal jeg rote litt i papirene fra den gangen for å se hvordan dette endte. Dette er vel forøvrig et av punktene de kan hente fra en tilsvarende bil om du finner noen som er sammenlignbare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 28. april 2015 Forfatter Del Skrevet 28. april 2015 Angående vekt: Kjartan; takk for tilbudet og takk for tipset om å se på andre godkjenninger. Andre ombygginger er tydelig ex-mil/one-ton med 1160kg foraksel, men det er en start. Jeg har funnet at tilleggsvekt for 2,25L diesel 109 serie3 er 65kg (http://www.cleveland.co.jp/specs/old.html) og vekt antydning fra bensin 2,25L er 204kg (http://www.expeditionlandrover.info/enginePwrSpecs.htm) - jeg konkluderer med en vekt på ca 269kg i den gamle motoren. Når foreløpig veiing av 200tdi'en viser ca 260kg (inkludert transport pall og gummidekk) blir det nok ikke å gå over opprinnelige vekter. Disse kildene viser også 48kg økning på foraksel med diesel mot bensin og totalvekten er økt med 77kg. Disse tallene gir meg også en liten bekymring om hvordan jeg skal løfte ut den gamle motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 En 200 tdi er vell lettere enn en 2.25 bensin? 200 har alu topp å litt mere i alu også. Di kan sikkert lure til høyere frontakksel vekt ved å referere til s2a forward control som har samme ramme som en s2/s3 En 200 tdi er vell lettere enn en 2.25 bensin? 200 har alu topp å litt mere i alu også. Di kan sikkert lure til høyere frontakksel vekt ved å referere til s2a forward control som har samme ramme som en s2/s3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Du løfter vel ut enten med en elefantkran eller med et tau over en bjelke i taket og en kjettingtalje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 28. april 2015 Forfatter Del Skrevet 28. april 2015 Om 200tdi'en er lettere enn bensin? Nei, det virker ikke slik. Jeg hadde et stativ som skulle bli bra med bytting, men det er ikke høyt nok. Elefantjekk må nok lånes til bytte helga, opplagringen til garasjeporten tåler ikke vekta fra 200'en og den andre motoren er enda tyngre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Vi rev ut motor på en bil en gang med hjelp av garasjedørene. Åpnet dørene så de stod rett ut og klosset opp under ytterst. Bjelke ytterst på toppen og heiste i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Nytt fra demonteringen: Hvordan få ut messing hylsa som er trykket fast inni senter? Hvordan fungerer clutch når denne sitter fast, blir det merkbar forandring? Edit: trykkfeil Endret 11. mai 2015 av pickup Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Foringen skal sitte fast, akslingen sklir rundt inni foringen når du tramper inn koblingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Du skal få forklaring over en kopp kaffe i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard Bratland Erikstad Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Foringen skal sitte fast den er opplagringen til inngående aksling på girkassa. For og få den ut bruker man en egnet tersj. Alternativet er og finne en aksling, forlenger e.l som akkurat går inni foringen pakke hullet i foringen fult med fett og gi akslingen en solid kakk men stor hammer. Fettet vil presse foringen ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Da blir det nok ikke kaffe på meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 12. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2015 Roar: Kaffen er klar. Jeg fikk lirket ut restene av foringen, den har nok sett bedre dager.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Dette er opplagingen i ene enden for inngående aksel til girkassa. En ganske så vital del for at kassa skal fungere godt. Husk å smøre foringen godt,oljebad over litt tid, evt. presse oljen inn i foringen ved overtrykk. F.eks: Tommel under og over,olje i midten og press til foringen svetter olje. En liten dæsj med fett(snau sukkerbitstørrelse) også i hulrommet innenfor foringen etter montering er også en god ide. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Ting skjer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Litt å gjøre før kanonturen. Liit blir gjort. Klar til dagens økt. kl 13:00 plassert i garasje kl 13:46 plukket ut gammelt kl 19:10 fiklet inn nyere Takk til Roar - vi fikk tatt ut seriebildieselen og lurt inn en 200tdi fra en defender. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1965 Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Flinke gutter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Hva gjorde dere med det høyre motorfestet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Har motorfestet orginalt defender på førerside og prøver litt modifisert serie på passasjerside. Har du noen anbefalinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Eneste gode løsning er i grunn å lage nytt feste i ramma og bruke braketten som er til defender. Venstre motorfeste er det helt ok å bruke feste fra seriebil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Eg gikk for å modifisere festa å ikkje bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Eg gikk for å modifisere festa å ikkje bilen. Trur også at BT generelt foretrekker denne løsningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.