Gå til innhold

D2 Nav - hjelp til å spare penger !?


Chad

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal bytte nav på min Disco II og har følgende alternativer:

Originalt nav til rundt 4000, "China"-nav til rundt 1500. EWS sa han ikke hadde noen erfaringer med China-versjonen, men har begge på lager.
Her er det så stor forskjell i pris at jeg syns det er verdt å sjekke ut om det kan spares penger. Av erfaring fra andre biler vet jeg at mange rimelige tredjeparts deler er helt på høyde med originalt i kvalitet, men jeg kjenner at det rykker litt i magen når vi snakker om nav. Hadde det vært en del uten stor konsekvens om den går hadde jeg ikke nølt med å teste, men jeg vil gjerne ha hjuloppheng som jeg er trygg på. Jeg lurer derfor på om det er noen av dere som har konkret erfaring med tredjeparts nav til Disco, eventuelt har fått med dere prat om dette i andre fora. Jeg har trålet rundt i de engelske LR-forumene, men det er vanskelig å finne info.

 

Krysser fingrene :)

Endret av Chad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det virkelig være så ille? Jeg har ikke noe erfaring med nav/hjullager, men tenker at det uansett bør vare noen år med normal kjøring. Kan "kina-nav" være så dårlig at det bare kan vare 12 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Timken! Og gjør du jobben selv, ha noe brutalt verktøy for å få løs det gamle. Sitter noen ganger som F!

 

Hvor selges Timken?? Jeg trenger å få ordnet dette raskt, da bilen ikke er eu-godkjent per nå. Er ikke redd for å gjøre jobben selv, men mangler verktøy for å stramme til nytt nav (skal ha 450nm!).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...