Gå til innhold

GIR opp bilen! vurderer å selge


sondre82

Anbefalte innlegg

da gir jeg opp!!!! så himmla mye styr bare for en knøtt liten motorvask.... trodde disse bilene tålte det da du får snorkel til disse!!!!!!!!! men det gjelder da en disco 2 hatt flere innleg her ang den bilen. ny luft mengde måler er kjøpt og satt inn. da det var mange som "trodde" det kunne være den, men slutter totalt å dra på 2800 omdreininger fortsatt........... selges 130000 møkk lei! eller vist det er noen som vet svar spytt ut! ARRRRRRRGGGG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda.

Var ikke så mange som anbefalte deg å bytte luftmengdemåler, men wastegatemodulator med slanger har mange vært på + sjekk/bytte av sensorer. Flere har også anbefalt fjerning av tuningboks. Sjekk at pumpa i tanken virker. Sjekk at slangene fra turboen ikke har delaminert. Sjekk deretter bilen inn hos Andreas Østby på Spikkestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på verksted å sjekka mengdemåler og den "funket" ikke. da fikk jeg beskjed om

at det var derfor han var sånn. men den ble som sagt ikke bedre. men når dere nevner det er den kanskje litt treg på gassen når jeg starter den og skal rygge osv. er det wastegate modulatoren som regulerer det? det var lenge etter jeg chippa den at den begynnte og kødde og ja det var i sammenheng med motorvask at den bel sånn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lmm kan du sjekke selv også, har sett en beskrivelse her et sted hvis den ikke har blitt henvist til allerede da.

 

Har ikke prøvd selv men motor skal ikke gå så mye dårligere med den koblet fra, men nå har du jo ny uansett.

 

Hvor holder du til forresten ?

 

Leste nettopp den andre tråden din igjen og sjekket du noen gang den sensoren du fikk feilmelding på? Det var vel ikke lmm men den andre som sitter på siden av luftboksen. Det er også en på innsugsmanifolden som kan renses.

Wastegate slangene er nevnt flere ganger men har du sjekket de. Lurt å bytte de hvis de er gamle. Mye varme der og de gir lett den kjente kengurugangen eller redusert kraft, men da ofte med litt plystrelyd.

 

Hvis ingen kan komme å hjelpe deg så lag en liten video av oppførselen eller beskriv den litt mer i detalj så får du kanskje mer riktig diagnose.

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...